بازداشت برخی افراد و ردپای خبرنگاران و ... در توهین به پرسپولیس





مرجع خبری پرسپولیس : ردپاي برخي از مسوولان سابق باشگاه فرهنگي - ورزشي پرسپوليس در برخورد نامناسب تعدادي از تماشاگران ديدار تيم هاي ملي فوتسال ايران و برزيل با "عباس انصاري فرد" مديرعامل اين باشگاه ديده شده است

يک منبع آگاه در اين خصوص گفت: پس از اعتراض و فحاشي برخي از تماشاگران ديدار فوتسال ايران و برزيل ، مسوولان حراست سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي ، تعدادي از اين افراد را بازداشت کردند.


وي افزود:‌ در بازجويي از افراد دستگير شده مشخص شد که اقدام اين افراد از پيش طراحي شده بود و بازداشت شدگان از سوي يکي از مسوولان سابق باشگاه پرسپوليس تحريک شده بودند.


گفتني است،جمعی از طرفداران تيم پرسپوليس تهران در دو بازي گذشته اين تيم در ورزشگاه 100 هزار نفري آزادي تهران پس از عدم نتيجه گيري تيم محبوب خود برعليه عباس انصاري فر شعار دادند و خواستار جدايي وي از پرسپوليس شدند








مرجع خبری پرسپولیس : دبير ستاد منشور اخلاقي گفت: فردوسي‌پور بايد رسما عذرخواهي كند و بداند همه چيز را نبايد به مسخره بگيرد.

علي عليپور در مورد نحوه انتخاب برترين‌هاي اخلاق كه عادل فردوسي‌پور آن را نوبتي خوانده بود، عنوان كرد: بازيكنان و مربيان برتر اخلاق هر هفته بر اساس عملكرد رفتاري در طول مسابقه مبني بر رعايت رقابت فني و سالم، مراعات معيارهاي جوانمردانه و كارت سبز (احترام به بازيكنان و مربيان خودي و رقيب،‌احترام به هواداران خودي و طرفداران حريف، و رعايت احترام به مسئولان برگزاري مسابقات، رفتار متناسب در چارچوب آئين‌نامه رسانه‌اي سازمان ليگ و رفتار شايسته با خبرنگاران و همچنين ارائه الگوي مناسب رفتاري ايراني و اسلامي، نداشتن ريش‌هاي مدل دار غربي) و بر اساس گزارش و نظرات مسئولان برگزاري مسابقه انتخاب مي‌شوند.
وي ادامه داد: يك فرم 8 صفحه‌اي كه ريز اين مسائل در آن وجود دارد، در اختيار تيم داوري، ناظران عادي و ويژه كه در ورزشگاه‌ها مستقر هستند قرار داده مي‌شود و همچنين نظرخواهي كه از تيم‌هاي ميهمان و ميزبان كه حداكثر 48 ساعت بعد از پايان مسابقه از طريق ايميل يا نمابر به سازمان ليگ ارسال مي‌شود، برترين‌هاي اخلاق انتخاب مي‌شود.
دبير ستاد منشور اخلاقي تصريح كرد: در ضمن بررسي فيلم مسابقات چه از طريق شبكه‌هاي استاني و سراسري و همچنين بازبيني فيلم حواشي مسابقه، گزارش‌هاي رسانه‌هاي نوشتاري اعم از روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها و خبرنگاران محترم در سازمان ليگ توسط گروهي كارشناسي جمع‌بندي مي‌شوند. در حال حاضر كميته‌هاي فرهنگي، مسابقات، ستاد منشور اخلاقي سازمان ليگ، اين گزارش‌ها را بررسي مي‌ كنند و در نهايت در پايان هر هفته 5 بازيكن و 5 مربي شانس انتخاب برترين‌هاي اخلاقي را دارند.
عليپور يادآور شد:

ادامه مطلب
  





مرجع خبری پرسپولیس: کاپیتان 37 ساله و متعصب عشق ما پرسپولیس، جناب آقای کریم باقری! بله! پرسپولیس یک نام بیشتر نیست، اگر بیشتر از یک نام بود که یک مجری تلویزیونی خوف می کرد رودر روی رئیس مردمی ترین باشگاه آسیا تیکه بپراند که راستی شما دفتر دارید؟!

از پرسپولیس یک نام بیشتر نمانده همان طور که یک نام هم بیشتر نداشت. آن برنامه تلویزیونی و مخاطبانش به کنار که دوست و دشمن و استقلالی و ... در نظرسنجی آن شرکت می کنند و با نظرات پرمهرشان برای عشق ما دایه مهربان تر از مادر می شوند ، شما دیگر چرا ؟! فقط به خاطر 250 میلیون؟ شما که خوب میدانی پرسپولیس همین جاست ، هیچ جای دیگری نمی رود، آدم نیست که از کشور فرار کند، شرکت خانوادگی نیست که منحل و نیست و نابود شود، شما چرا فکر کردی اگر  نام بزرگ تیمت ومدیرش را جلوی میلیون ها بیننده تلویزیونی خرد نکنی به مطالبات خود نخواهی رسید.

از پایین آمدن ارزش ریالمان نگران بودی؟ اینکه هر یک ماه که بگذرد با آن چیزهای کمتری می شود خرید؟ شما که خود اذعان کردی صاحب باشگاه 250 میلیون به مدیر داده و او هم پنجاه میلیونش را مستقیم به خودت سپرد. از تمامی دارایی که پس از چندین ماه کش و قوس و رفت آمد در دولت بالاخره به باشگاه بی کس ما رسید برای دلجویی از دیر شدن مطالبات شما، تمام بازیکنان و کادرفنی را در 4 سهم و شمای کاپیتان ما را در یک سهم به حساب آورد. نگران چه بودی؟

بله آقا کریم! از پرسپولیس یک نام بیشتر نمانده، اما همین نام کافی بود تا شما و امثال شما به ویلاهای اشرافی و «بی ام و» ها و «مرسدس» ها و... رسیدید. از پرسپولیس همین نام مانده اما همین نام آنقدر ارزش و اعتبار دارد که تمام سرمایه داران فوتبال شناس این مملکت در این فصل برایش دندان تیز کرده اند تا به سهامش برسند و بعد از آن به تجارت های میلیاردی، یا حداقل به عضویت هیئت مدیره اش برسند و پس از آن معروفیت و شرکت در انتخابات مجلس و ...

نه آقا کریم! نباید همه چیز را زیر پا می گذاشتی و جلوی کس و ناکس وجهه این نام بزرگ را خرد می کردی. تا بزک به دست مجری یی بدهی که به مدیر تیمت بگوید راستی باشگاه شما دفتر دارد؟!

آقا کریم در این نام کوچک و در عین حال بزرگ آن چنان قحطی نامی شده که کاپیتان 37 ساله اش بدون هیچ رقیبی تنها متعصب تیمش معرفی می شود. از نبش قبر خوشمان نمی آید و دوست نداریم مسابقه جام حذفی 86 مقابل سپاهان را به یاد بیاوریم و چه کسانی همراه ابراهیم اسدی و غیره و غیره در زمین راه رفتند تا با 4 گل مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی تحقیر شویم و اخوی همین رئیس فعلی عطای کار را به لقایش ببخشد.
یا در آخرین مسابقات فصل گذشته وقتی زمین و زمان دست به دست هم می داد تا یک شکست با یک تساوی اتفاقی عوض شود، چه کسانی در رختکن می گفتند اگر این بازی را می باختیم کار مدیرعامل تمام بود.

آقا کریم اینجا پرسپولیس است، پرسپولیسی که فقط یک نام است اما در همان تشکیلات درهم و برهمی هم که دارد هیچ چیز سر جایش نیست. مدیرعامل در فصل نقل و انتقالات و آماده سازی رئیس بالادست خود و بودجه و هزینه و.. خود را نمی داند ، عضو هیئت مدیره اش با همکاری مالک باشگاه رقیب درپی بازیکن آوردن به تیم در آخرین ثانیه های نقل و انتقالات می شود، آن یکی عضو مفقود هیئت مدیره مشغول تحصیل دوره فوق لیسانس است، و این یکی باقی مانده هم تمام هم و غم خود را برای انجام مصاحبه های "اسم سر زبان بینداز" به کار گرفته است، و در نهایت کاپیتانش در برنامه تلویزیونی دنبال مطالباتش است.

آقا کریم تغییرات به زودی در راه است. جناب آقای فرخزادی گفته که انشاالله مدیرعامل نشود!(واقعا چرا؟!) اما ما می گوییم انشالله اعضای جدید فردی را روی کار بیاورند که حساب های شما را لبریز کند تا در برابر تیمهای یکی دو میلیاردی شهرستانی انگیزه برای دویدن داشته باشید و وقتی به برنامه جدیدی دعوت شدید این بار گزینه هیچ کدام را انتخاب کنید و مجری هم از تشکیلات عریض و طویل و ساختارهایی که مدیر جدید توانسته با میانگین عمر مدیریتی 6 ماه برای شما و عشق ما ایجاد کرده تعریف و تمجید کند.

آقا کریم اینجا پرسپولیس است! یک نام! در این نام کوچک و بزرگ همه چیزش بهم می آید. الا خارجی ها، امثال قطبی که تا چندین ماه هاج و واج به رفتار ما نگاه می کرد و چیزی متوجه نمی شد ، یا امثال کرانچار که به اولین تا آخرین سوال حاشیه ای اولین برنامه چالشی که به آن دعوت شده بود، با کمال متانت و از دید فنی پاسخ گفت و مدیر کنار دستش را رئیس خطاب می کرد ، شاید او هم نگران صندلش اش باشد اما نه آنقدر که ارزشش را داشته باشد که جلوی این همه چشم نامحرم به این راحتی بخواهد بگوید گزینه سه!

مسابقات حرکات نمایشی
 
 


رقابت  دلفین ها با موج سوار استرالیایی
 
 
 


بلندقدترین مرد جهان با 2 متر و 46 سانت و نیم قد
 
 
 

 
سگ ماده در حال همراهی توله ای خود
 
 
 

 
عقاب های کله سفید کانادا در حال مبارزه برای غذا
 
 
 

 
هلی کوپتر آمریکایی در کابل
 
 


وقتی برای بچه دفتر نقاشی خریداری نمی شود
 
 


صخره نوردی در شرایط سخت
 
 


وقتی آخر خط پیش بینی نشده باشد
 
 


میهمان ناخوانده باغ وحش ایالت جئورجیا
 
 


بشر در حال غرق شدن میان زباله ها
 

 
 


بسکتبال حرفه ای آمریکا و غول این رقابت ها
 
 


بدون شرح
 
 
 
 
 
 
 

اعلام برنامه هفته هشتم تا دوازدهم ليگ برتر
پرسپوليس و استقلال 10 مهر در ورزشگاه آزادي

خبرگزاري فارس: برنامه مسابقات هفته نهم تا دوازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال علام شد و بر اين اساس دربي پايتخت 10 مهر برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس، برنامه مسابقات به شرح زير است:

پنجشنبه:9/7/88-هفته نهم
ذوب آهن-صباي قم-ذوب آهن- فولادشهر اصفهان-ساعت :15
راه آهن-استقلال اهواز-اكباتان-تهران ساعت :15
شاهين بوشهر-پاس همدان-شهيد بهشتي-بوشهر- ساعت:17:15
سايپا-فولاد مباركه سپاهان-انقلاب-كرج- ساعت :17:15

جمعه:10/7/88-هفته نهم-دور رفت
استقلال تهران-پرسپوليس -آزادي-تهران- ساعت :14:30
مقاومت سپاسي-ابومسلم -حافظيه-شيراز- ساعت :17:10
ملوان انزلي-تراكتورسازي تبريز-تختي- انزلي- ساعت :17:15
پيكان-مس كرمان-شهيد رجايي-قزوين- ساعت :17:15
فولاد خوزستان-استيل آذين-اختصاصي فولاد-اهواز- ساعت :17:15

*سه شنبه:14/7/88-ساعت 14:45-هفته دهم
ذوب آهن- سپاهان-ذوب آهن-فولاد شهر
ابومسلم-فولاد خوزستان-ثامن الائمه-مشهد
پاس همدان-راه آهن-قدس-همدان
تراكتورسازي تبريز-سايپا-يادگار امام-تبريز
صباي قم-شاهين بوشهر-يادگار امام-قم-ساعت 17:10
پرسپوليس-مقاومت سپاسي شيراز-آزادي-تهران-ساعت: 17:05

چهارشنبه:15/7/88هفته دهم
استيل آذين-ملوان انزلي-دستگردي-تهران-ساعت 14:15
استقلال اهواز-پيكان قزوين-تختي- اهواز-ساعت 17:00
مس كرمان-استقلال تهران-شهيد باهنر-كرمان-ساعت 17:05

*يكشنبه:19/7/88-هفته يازدهم -ساعت 14:45
فولاد مباركه سپاهان-تراكتور سازي تبريز-فولاد شهر اصفهان
راه آهن-صباي قم-اكباتان-تهران
مقاومت سپاسي شيراز-مس كرمان-حافظيه-شيراز
شاهين بوشهر-ذوب آهن-شهيد بهشتي-بوشهر
فولاد خوزستان-پرسپوليس-تختي- اهواز-ساعت 17:00

دوشنبه:20/7/88-هفته يازدهم-ساعت 14:45
پيكان-پاس-شهيد رجايي-قزوين
ملوان انزلي-ابومسلم خراسان-تختي-انزلي
سايپا-استيل آذين-انقلاب –كرج
استقلال تهران-استقلال اهواز-آزادي-تهران

*جمعه:24/7/88-هفته دوازدهم دور رفت
ذوب آهن-راه آهن-فولاد شهر اصفهان-ساعت 14:45
شاهين بوشهر-فولاد مباركه سپاهان-شهيد بهشتي-بوشهر- ساعت :17:00
مس كرمان-فولاد خوزستان-شهيد باهنر-كرمان- ساعت :16:40
پرسپوليس-ملوان انزلي-آزادي-تهران- ساعت :16:50

شنبه:25/7/88-هفته دوازدهم-دور رفت
پاس همدان-استقلال تهران-قدس- همدان- ساعت :14:45
ابومسلم -سايپا-ثامن الائمه-مشهد- ساعت :14:45
استيل آذين-تراكتورسازي تبريز-دستگردي-تهران
صباي قم-پيكان قزوين-يادگار امام-قم-ساعت 16:55
استقلال اهواز-مقاومت سپاسي شيراز-تختي-اهواز-ساعت 16:45

ديدار اهالي هنر با مقام معظم رهبري

 

احمدي نژاد در مراسم توديع و معارفه رييس سازمان تربيت بدني :

ورزشكاران يكديگر را در فتح قله هاي انسانيت ياري كنند

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور گفت: ورزش در ترويج روح لطيف انساني برادري ، عشق و محبت تاثير بسياري دارد و اگر خوب نگاه كنيم هم ورزش همگاني و هم ورزش انفرادي و قهرماني بايد در خدمت روح پهلواني باشد و ورزشكاران بايد به خود و ديگران به فتح قله هاي انسانيت كمك كنند.


 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان طي سخناني در مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد سازمان تربيت بدني با اشاره به ايام ماه مبارك رمضان اظهار داشت: همه عالم براي انسان خلق شده تا انسان‌ها از دل اين عالم خود را به قله هاي كمال و معنويت برسانند و خدا انسان را براي خود خلق كرده و همه امكانات را فراهم كرده تا انسان جلوه‌اي از خداوند شود.
وي افزود: ماموريت همه انسان‌ها اين است كه خود را از دل خاك به افلاك برسانند
رئيس جمهور با بيان اينكه همه كارهايي كه انسان انجام مي‌دهد كارهاي فرهنگي است اظهار داشت: بر خلاف نظر برخي دوستان كه تصور مي‌كنند ورزش كاري جسمي است بنده معتقدم كه ورزش كار اجتماعي و فرهنگي است و تمام كارهاي ديگر جامعه دايره فعاليت و تاثيرشان محدود است اما ورزش به اين شكل نيست و شايد تنها جايي كه دايره تاثير گذاري آن ملي و جهاني است ورزش است . يك قهرماني خودباوري ملي را به اوج مي‌رساند و هدف همه كارهاي فرهنگي اين است كه انسان‌ها خود را باور كنند.
احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: در ترويج روح لطيف انساني برادري ، عشق و محبت ورزش تاثير بسياري دارد و اگر خوب نگاه كنيم هم ورزش همگاني و هم ورزش انفرادي و قهرماني بايد در خدمت روح پهلواني باشد و ورزشكاران بايد به خود و ديگران به فتح قله هاي انسانيت كمك كنند.
وي ورزش را مهمترين موضوع در دنياي امروز دانست و اظهار داشت: امروز ورزش در همه دنيا موضوع مهم همه انسان‌ها است و يك نياز ضروري و قطعي است. بسياري از تبادلات خارج از چارچوب‌هاي رسمي از سوي ورزش اثر خود را مي گذارد لذا مسئوليت شما بسيار سنگين است.
رئيس جمهور ظرفيت ورزشي كشور را ظرفيت بسيار بالايي ارزيابي كرد و گفت: پتانسيل ورزشي كشور بالا است و نشانه آن اين است كه در هر جايي مصمم شديد و ايستادگي كرديد موفق شديد و از نظر من نتيجه اصلي همان همت و پا فشاري و پيروزي همين امر است و ما معتقديم كه اگر يك ملت و يك جامعه ورزشي از اعماق وجود خود تصميم بگيرد خداوند وسائل محقق شدن آن را فراهم مي‌كند و آن چيزي كه قله ها را فتح مي‌كند اراده هاي انساني است.
احمدي نژاد با اشاره به اعتماد به جامعه ورزشي گفت: بنده چون اين توانمندي‌هاي موجود را از جامعه ورزش مي‌شناسم لذا انتظاراتم از اين جامعه بسيار بالا است.
وي در خصوص علي آبادي رئيس سابق سازمان تربيت بدني گفت: آقاي علي آبادي هر كاري كه از دستشان بر آمد انجام دادند و اين فكر كه بايد مدال‌هاي ما از 10 به 100 برسد تصور آدم‌هاي كوته فكر است چرا كه در اين دوره كارهاي خوبي انجام شد و اميدوارم اين كارها در كشور در دوره آقاي سعيد لو احيا شود و از همه شما همه افرادي كه با نگاه تعالي در خدمت ورزش هستند و به خصوص آقاي علي آبادي كه نزديك به 30 سال با دوست ايشان بوده‌ام و از همه مديران دلسوز و فداكار كشور هستند و در عرصه هاي گوناگون فداكاري كردند تشكر مي كنم. البته ماتلاش كرديم ايشان در وزارت نيرو و در حوزه ديگري خدماتي را ارائه كنند اما مقبول نيفتاد.
وي افزود: اگر فرصتي باشد بنده در همه جلسات ورزشي حضور پيدا خواهم كرد تا از اين جلسات استفاده كنم.
رئيس جمهور با اشاره به ويژگي‌هاي سعيد لو رئيس جديد سازمان تربيت بدني نيز اظهار داشت: آقاي سعيد لو نيز از مديران دلسوز و توانمندي هستند . لذا صفا و صميميت و محبت بيش از همه عرصه‌هاي بايد در عرصه ورزش وجود داشته باشد.
احمدي نژاد ادامه داد: فضاي ورزشي ما فضاي عشق و محبت است و بنده افرادي را مي‌شناسم كه بيش از 50 سال است در استان‌ها هر هفته به مراكز ورزشي سركشي مي‌كنند و ورزشگاه را با يكديگر هماهنگ مي‌كند و اين هزينه‌هايي كه امروز براي ورزش مي‌شود يك سوم هزينه‌هايي است كه صورت مي‌گيرد و بسياري از اين هزينه ها از سوي افرادي است كه با عشق و علاقه به اين عرصه خدمت مي‌كنند و اين عين علاقه و ظرفيت بسيار مناسبي است و بايد حفظ و تقويت شود و از همه ظرفيت‌ها بايد در عرصه ورزش استفاده كنيم.
وي در توصيه اي به علي سعيد لو رئيس سازمان جديد تربيت بدني گفت: بايد در اين دوره به ورزش بانوان اهتمام بيشتري داشته باشيد چرا كه ما در طول 30 و 50 سال گذشته در اين خصوص كوتاهي كرديم. بايد به جايي برسيم كه زنان و دختران ما بايد وارد ورزشهاي قهرماني بشوند و اين امر معادلات دنيا را بر هم مي‌زند و اگر ورزش براي جامعه ما اهميت دارد براي زنان كه در جامعه تاثير بيشتري دارند داراي اهميت بسيار زيادي است.
رئيس جمهور در پايان اظهار داشت: دولت با تمام توان در خدمت شما خواهد بود و اميدوارم در طول 4 سال آينده شاهد شكوفايي و پيشرفت بيشتر در اين عرصه باشيم.
احمدي نژاد در پايان با مزاح به حاضرين جلسه گفت:ما آقاي سعيدلو را سالم به شما تحويل داديم و اميدوارم كه پس از 4 سال ايشان را سالم تحويل بگيريم.
رئيس جمهور همچنين در اين مراسم طرحي را در خصوص بودجه ورزش مطرح كرد .

 

 
 

پیکان کولر دار

 

 

 

به این میگن صحنه پشم ریزون

 

 

سال 2009 و پیشرفت افغانی

 

 

به این میگن خودکشی خفن

 

 

همچی خرم نیستا

 

 

 

حامد کمیلی به همراه برادر و دوستش

 

 

چطوری خوشگل

 

 

 

تصویر یک برگ از نزدیک

 

 

 

روایت یک روز روزه گرفتن

 

 

 

اینطوریه که یک عکس خوب از آب در میادش

 

 

 

به این میگن عشق

 

 

 

آغوش آهویی

 

 

 

خدایی من که سر در نیاوردم اسم این کوچه چیه؟؟؟

 

نگاهى به فناورى ADSL

 

 احتمالا شما هم از آن دسته از كاربران اينترنت هستيد كه ازDial up يا همان سيستم شماره‌گيرى استفاده مى‌كنيد‌، يك مودم معمولى برروى سيستم خود داريد‌، زمان زيادى از وقت شما هر روز بايد صرف شماره‌گيرى واتصال به اينترنت و قطع وصل‌هاى متوالى‌شود‌، در زمان استفاده از اينترنت خط تلفن شما مشغول است و هزينه تلفن را هم بايد پرداخت كنيد‌، مولتى‌مديا در اينترنت را هم بى‌خيال شده‌ايد و در‌آخر اين‌كه ازسرعت كند حلزونى اينترنت هم كلافه هستيد. اما آيا اينترنت پرسرعت را تاكنون تجربه كرده ايد؟

اينترنت،‌ Dial up و...
براى اتصال به اينترنت با استفاده از خطوط‌تلفن استاندارد (زوج سيم مسى ) در كنار سيستم معروف و آشناى  Dial up، روش‌هاى ديگرى هم وجود دارد، مانند استفاده ازمودمهاى كابلى‌، شبكه محلى و يا فناورى (DSL(Digital Subscriber Line و بى‌سيم (Wireless). فناورى‌ ADSL يكى از مناسب‌ترين و باصرفه‌ترين راهكارهاى دسترسى به اينترنت پر‌سرعت و مقابله با مشكلات سيستم‌هاى اتصال معمولى ‌‌Dial up است‌!

فناورى ADSL
Asymmetric-DSL يا‌ADSL،‌ ‌يكى از فناورى هاى رده‌ xDSL است.DSL ياخطوط اشتراك ديجيتالى‌با استفاده از كابلهاى تلفن معمولى،‌امكان بهره‌گيرى از سرعت بالا را براى اتصال به اينترنت فراهم مى‌كند‌DSL .امكانات و روش‌هاى گوناگونى براى مصارف خانگى فراهم مى‌كند كه مناسب‌ترين آنها روش خطوط ديجيتال نامتقارن يا‌‌ADSLاست. در اين روش با بهره‌گيرى از نوعى خاص مدولاسيون، پهناى باند قابل‌استفاده برروى كابل تلفن به باندهاى فركانسى متفاوتى تقسيم و هر سيگنال فركانسى (صوت ، ارسال و دريافت داده‌هاى ديجيتالى) در يك باند صورت مى‌پذيرد.

بدين‌صورت در هنگام اتصال به اينترنت ديگر خط تلفن براى مكالمات صوتى اشغال نخواهد بود و امكان تبادل صوت و تصويرنيز وجود خواهد داشت .

در‌‌ADSL سرعت ارسال اطلاعات با سرعت دريافت اطلاعات مساوى نخواهد بود، در بالاترين سطح تئورى، امكان دريافت اطلاعات (DownStream) با سرعتى در‌حدود ‌‌8mbps و ارسال داده‌ (UpStream) با سرعتى معادل ‌640‌mbps فراهم مى‌شود. دقيقا بدين‌خاطر از‌‌ADSL بانام نامتقارن ياد مى‌شود. بصورت عملى يك كاربرخطوط ‌ADSL مى‌تواند با سرعتى در‌حدود ‌‌2mbps دريافت و‌‌256mbps ارسال اطلاعات برروى اينترنت داشته باشد. در استفاده از اينترنت با فناورى‌ ADSL از‌Dial up وشماره‌گيرى و انتظار براى اتصال يا قطع ارتباط خبرى نخواهد بود‌و شما بصورت دائمى با مركز‌‌ISP و در نهايت شبكه اينترنت متصل خواهيد بود. با روشن كردن كامپيوتر خود اتصال شما به اينترنت برقرار مى‌شود. 

مزاياى ‌‌ADSL
اولين دستاورد‌ ADSL بهره‌گيرى از خطوط تلفن معمولى و شبكه ارتباطى آماده خواهد بود و در نتيجه نيازى به سيم‌كشى و تجهيزات جديد مخابراتى نيست.

عدم اشغال خط‌تلفن در هنگام اتصال به اينترنت، امكان استفاده از اينترنت پر‌سرعت به نسبت روشهايى مانند‌ Dial up برروى سيستم هاى خانگى و شركتهاى كوچك كه از امكانات پيشرفته‌اى برخوردار نيستند، اتصال دائمى به شبكه اينترنت بدون نياز به شماره‌گيرى و اشغال بودن خط ، هزينه كم در نصب و راه‌اندازى و خريد تجهيزات، كاهش هزينه و عدم نياز به تجهيزات اضافى براى كاربران خانگى در استفاده از اينترنت و راه اندازى آسان و سريع از ديگر مزاياى مهم ADSL‌ است.

معايب خطوط‌ ‌ADSL
در فناورى‌هاى ‌‌DSL كيفيت‌و‌سرعت انتقال اطلاعات وابستگى زيادى به مسافت ميان كاربر مشترك با مركز تلفن ارائه خدماتDSL دارد. هرچقدر مشترك از مركز تلفن مسافت دورترى داشته باشد به همان نسبت از سرعت و كيفيت پايين‌ترى برخوردار خواهد بود. در مسافت‌هاى بالاتر از 5 ‌‌كيلومتر عملا ارائه سرويس اينترنت پر سرعت امكانپذير نيست.
عدم تقارن سرعت ارسال و دريافت اطلاعات درADSL نيز براى شركت‌هاو سازمان‌هاى بزرگ مشكل ساز خواهد شد.

ضعيف و فرسوده بودن زيربناى ارتباطى مخابراتى و عمدتا عمر بالاى خطوط تلفن كه تاثير مستقيمى بركيفيت و سرعت خدمات‌ADSL خواهند داشت.
 

 

ADSL چگونه كار مى‌كند؟
زوج‌سيم مسى تلفن شهرى از محدوده فركانسى ميان صفر‌ تا ‌‌2 مگاهرتزپشتيبانى مى كند كه از اين ميان فقط براى كاربردهاى شهرى تلفن ثابت(PSTN) از پهناى باند 4 ‌كيلوهرتز پشتيبانى مى‌شود. بدين‌معنى كه هنگام استفاده از تلفن معمولى حداكثر باند فركانسى‌4‌كيلو هرتز مورد استفاده قرار گرفته و مابقى باند بلا‌استفاده مى‌ماند.


ADSL با‌بكار‌گيرى‌تكنولوژيهاى‌مدولاسيون‌‌تقسيم فركانسى و فشرده سازى اطلاعات‌‌‌‌ اين امكان را بوجود مى‌آورد كه سيستم شماره‌گيرى تلفن بتواند از پهناى باند ‌‌4 ‌كيلوهرتز خود استفاده كند و مابقى باند فركانسى آزاد براى اتصال به اينترنت و تبادل اطلاعات ميان كاربر و مركز خدمات‌ ADSL استفاده شود. استفاده از محدوده فركانس‌‌4‌كيلوهرتزى نمى‌تواند بيشتر از56kbps سرعت در‌اختيار كاربران قرار دهد و بااستفاده از يك پهناى باندى معادل ‌‌2 مگا هرتز ميتوان تصور كرده كه چه‌مقدار بر سرعت تبادل اطلاعات افزدوه مى‌شود (چيزى در حدود ‌‌500‌‌ برابر) و در اين حالت است كه ميتوان به سرعت‌هاى 8mbps و حتى خيلى بالاتر دست يافت (تكنولوژى هاى جديدتر‌ADSL قادر به ارائه سرعت‌هايى بيش از‌‌‌‌20mbps مى‌باشند). در عمل ‌ADSL از پهناى باند‌فركانسى‌ 30KHz تا ‌‌138KHz براى ارسال اطلاعات و باند فركانسى 138KHz تا ‌‌1.1Mhz براى‌گرفتن اطلاعات استفاده مى‌كند.

سازندگان تجهيزات‌‌ADSL معمولا از دو استاندارد تقسيم سيگنال فركانسى استفاده مى‌كنند‌:DTM وCAP،‌استاندارد قديمى‌ CAP با تقسيم كردن تمام پهناى‌باند به سه بخش مجزا، به مكالمات تلفنى باند صفر تا ‌4 كيلو هرتز را اختصاص مى‌دهد و براى ارسال‌داده (Upstream) محدوده ‌‌25 تا ‌‌160كيلوهرتز ودريافت اطلاعات از باند ‌‌240 كيلوهرتز به بالا صورت خواهد گرفت. بنابراين در نهايت اين شيوه از سه كانال مجزا استفاده مى‌كند. استاندارد DTM با تقسيم‌كردن پهناى‌باند به‌‌247 ‌كانال مجزا و اختصاص كانال‌هايى براى دريافت و ارسال داده‌‌‌ انعطاف‌پذيرى بيشترى را در كيفيت سرويس بوجود مى‌آورد. ولى درعوض پياده‌سازى به مراتب پيچيده‌ترى دارد. 

تجهيزات ADSL
فارغ از تجهيزات مخابراتى تكنولوژى‌هاى ‌‌DSL بطور ساده در يك نگاه مى‌توان گفت‌ ADSL از دو دستگاه خاص استفاده مى‌كند: يك دستگاه معروف به مودمهاى‌ DSL در محل مشتركين و دستگاه DSL Access Multiplexer (DSLAM) در محل شركت ارائه دهنده خدمات. ADSL مودمهاى ‌‌DSL كه با نام ATU-R نيز از آنها ياد‌مى‌شود، مسئوليت برقرارى اتصال ميان كامپيوتر مشترك را با خط‌ DSL برعهده دارند. اين نوع از مودمها معمولا با‌ USB و يا پورت اترنت ‌‌10base-T به كامپيوتر كاربر متصل مى‌شوند DSLAM . با جدا سازى باندهاى فركانسى 4‌كيلوهرتزى از ديگر پهناى باند براى هر خط اتصالى ADSL امكان ارتباطات كاربران و اتصال به تجهيزات مجتمع پر‌سرعت را براى اينترنت در مراكز ارائه خدمات‌ADSL فراهم مى‌كند.

فركانس باند ‌‌‌4kbps نيز به سمت سوئيچ‌هاى مخابراتى هدايت مى‌شود. به هر DSLAM صدها زوج‌سيم متصل مى‌شود كه درنهايت بسوى يك اتصال اينترنت با پهناى باند خيلى‌زياد هدايت مى‌شوند و تا وقتى اين پهناى‌باند‌اشباع نشده است، مشترك مى‌تواند به ‌صورت يكنواخت و با سرعت‌بالا از اينترنت استفاده كند. در سمت مشترك، گاهى نياز است كه از يك‌دستگاه فيلتر جداكننده بنام ‌‌Splitterنيزاستفاده شود تا ميان باند‌فركانسى صدا براى مكالمات تلفن با اطلاعات ‌ت ADSL داخل بوجود نيايد.


2 ADSL گامى فراسوى اينترنت پر سرعت

فناورى ‌ADSL تحولى عظيم و يك نقطه‌عطف در صنعت ارتباطات راه‌دور و استفاده از شبكه جهانى اينترنت با استفاده از امكانات و زير ساختهاى موجود در كشورها و سازمانها است و امكان خدمات آنلاينى همانند صوت و تصوير و ويدئو را فراهم مى‌كند. با اين‌وجود با نگاهى فناورانه‌تر به مزايا و معايب ‌‌ADSL، فاصله ميان سرعت عملى ارتباطات‌‌ADSL برروى كامپيوتر مشتركين و بحث محدوديت فاصله ميان مراكز‌ ADSL با مشترك دو مشكل پيش‌روى اين فناورى هستند. همچنين برخى پارامترهاى كيفيتى نيز هنوز در‌‌ADSL پوشش داده نشده بودند. به‌همين جهت در سال ‌‌2002‌ و ‌‌2003‌‌ استاندارهاى جديدى براى اين فناورى با نام 2 ADSL و ‌‌+‌ADSL2 تعريف شد. در يك نگاهى كلى ‌‌‌ADSL2 امكان حركت بسمت سرعتهاى نجومى مانند ‌24mbps را فراهم مى كند و‌‌+2 ADSL بر مسافت موثر اين تكنولوژى تا مرز‌‌6‌‌ كيلومتر مى‌افزايد. اين همه ماجرا نيست، امكان انتقال صوت و تصوير، افزايش بهره‌ورى از پهناى‌باند و كاهش اتلاف باند‌فركانسى، تفكيك‌پذيرى بهتر باند‌فركانسى مكالمات تلفنى با باند ADSومديريت‌توان‌الكتريكى نيز از مهمترين دستاوردهاى فناورى‌هاى جديد‌ADSL هستند.

Reach ADSL2 ديگر استاندارد جديد‌ADSL است كه باز برخى كمبودهاى استانداردهاى قبلى را كامل نموده است. آنچه گفتنى است تطبيق و سازگارى كامل اين نوع از استانداردها با مودمهاى از نوع ‌ADSL است. لذا براى بهره‌گيرى از اين فناورى‌ها نيازى به تعويض مودم و تجهيزات‌‌ADSL نيست. 

نگاهى به اينترنت پر‌سرعت در ايران
از تابستان‌‌83 ‌‌چندين شركت‌ PAP شروع به ارائه خدمات‌ ADSL در تهران و چند شهربزرگ ديگر نموده‌اند. براى استفاده از اينترنت پرسرعت يا همان خدمات‌‌ADSL ابتدا بايد ديد كدام شركت يا ISP خدمات‌‌ADSL را در منطقه مخابراتى‌شما ارائه مى‌دهد. همانطور كه بيان شد زمانى مى‌توان از خدمات‌ ADSL استفاده كرد كه فاصله مركز مخابراتى با مشترك بيش از ‌‌5 ‌‌كيلومتر نباشد . بسيارى از شركت‌هاى‌خدمات‌‌ADSL با گرفتن مبلغى بصورت وديعه مودم ‌DSL و ديگر تجهيزات موردنياز را بصورت امانى دراختيار مشترك قرارخواهند داد و نيازى به خريد مودم نخواهيد داشت. ديگر هزينه‌اى كه بايد پرداخت شود هزينه حق اشتراك و هزينه مخابراتى است كه براساس جدول انواع سرويس‌هاى ارائه شده (با معيار سرعت ارسال و دريافت اطلاعات) توسط شركت خدمات‌ ADSL متفاوت خواهد بود.
هزينه‌اينترنت پر‌سرعت براساس مقدار حجم مبادلات اطلاعاتى (download) توسط مشترك در ماه است .
هر شركت خدمات‌ ADSL سقفى را براى حجم‌انتقالى ديتا درنظرخواهد گرفت (در محدوده چند گيگابايت) و در صورت استفاده بيشتر براساس هر گيگابايت، هزينه اضافه‌اى بايد پرداخت شود.

آينده ADSL

از تولد‌ADSL در كشورهاى توسعه يافته بيش از يك دهه مى‌گذرد و اكنون فناورى بى سيم (Wireless) در بسيارى از كاربردها، جايگزين ‌ADSL شده است.
اماكماكان اين فناورى در بسيارى از كشورها‌مانند‌ايران، اولين راهكار دستيابى به اينترنت پرسرعت است.
بسيارى‌ازمفاهيم‌‌IT مانند دولت‌الكترونيكى، بانكدارى الكترونيكى، دانشگاه مجازى و آموزش الكترونيكى جز با دسترسى به شاهراه‌هاى پرسرعت تبادل اطلاعات و شبكه اينترنت تحقق‌پذير نخواهند بود.
اگر بخواهيم از گام بعدى در توسعه شبكه‌هاى ‌‌ADSL نام ببريم، بايد به فناورى VDSL اشاره كنيم.
VDSL) Very high bit-rate DSL) سرعت انتقال‌داده را تا مرز 25 مگابيت پيش‌خواهد برد كه در مقايسه با سرعت كنونى (بصورت عملى ‌‌2 ‌‌مگابيت بر ثانيه) بى‌شك، جهشى چشمگير خواهد بود

آيا شما هم از اين بعضيها هستيد

بعضي‌ها شعرشان سپيد است، دلشان سياه،

بعضي‌ها شعرشان كهنه است، فكرشان نو،

بعضي‌ها شعرشان نو است، فكرشان كهنه،

بعضي‌ها يك عمر زندگي مي‌كنند براي رسيدن به زندگي،

بعضي‌ها زمين‌ها را از خدا مجاني مي‌گيرند و به بندگان خدا گران مي‌فروشند.

بعضي‌ها حمال كتابند،

بعضي‌ها بقال كتابند،

بعضي‌ها انبارداركتابند،

بعضي‌ها كلكسيونر كتابند

بعضي‌ها قيمتشان به لباسشان است، بعضي به كيفشان و بعضي به كارشان،

بعضي‌ها اصلا‏ قيمتي ندارند،

بعضي‌ها به درد آلبوم مي‌خورند،

بعضي‌ها را بايد قاب گرفت،

بعضي‌ها را بايد بايگاني كرد،

بعضي‌ها را بايد به آب انداخت،

بعضي‌ها هزار لايه دارند

بعضي‌ها ارزششان به حساب بانكي‌شان است،

بعضي‌ها همرنگ جماعت مي‌شوند ولي همفكر جماعت نه،

بعضي‌ها را هميشه در بانك‌ها مي‌بيني يا در بنگاه‌ها.

بعضي‌ها در حسرت پول هميشه مريضند،

بعضي‌ها براي حفظ پول هميشه بي‌خوابند،

بعضي‌ها براي ديدن پول هميشه مي‌خوابند،

بعضي‌ها براي پول همه كاره مي‌شوند.

بعضي‌ها نان نامشان را مي‌خورند،

بعضي‌ها نان جوانيشان را ميخورند،

بعضي‌ها نان موي سفيدشان را ميخورند،

بعضي‌ها نان پدرانشان را ميخورند،

بعضي‌ها نان خشك و خالي ميخورند،

بعضي‌ها اصلا نان نميخورند،

بعضي‌ها با گلها صحبت مي‌كنند،

بعضي‌ها با ستاره‌ها رابطه دارند.

بعضي ها صداي آب را ترجمه مي‌كنند.

بعضي ها صداي ملائك را مي‌شنوند.

بعضي ها صداي دل خود را هم نمي‌شنوند.

بعضي ها حتي زحمت فكركردن را به خود نمي‌دهند.

بعضي ها در تلاشند كه بي‌تفاوت باشند.

بعضي ها فكر مي‌كنند چون صدايشان از بقيه بلندتر است، حق با آنهاست.

بعضي ها فكر ميكنند وقتي بلندتر حرف بزنند، حق با آنهاست.

بعضي ها براي سيگار كشيدنشان همه جا را ملك خصوصي خود مي‌دانند.

بعضي ها فكر ميكنند پول مغز مي‌آورد و بي پولي بي مغزي.

بعضي ها براي رسيدن به زندگي راحت، عمري زجر مي‌كشند.

بعضي ها ابتذال را با روشنفكري اشتباه مي‌گيرند.

بعضي از شاعران براي ماندگار شدن چه زجرها كه نمي‌كشند.

بعضي ها يك درجه تند زندگي مي‌كنن

 

 تعیین جنسیت جنین! پسر می خواهید یا دختر؟ ::.

:: تاثیر غذاها در تعیین جنسیت جنین

تحقیقات انجام شده در خارج نشان داده است که تغذیه نیز تا حدودی در تعیین جنسیت نقش دارد. به دلیل تنوع و تفاوت عادت های غذایی در کشورهای مختلف، رژیم غذایی استانداردی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد. اما طبق تحقیقات می توان از تعادل یون های منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم در بدن استفاده کرد.

:: زمان شروع برنامه غذایی


برای شروع رژیم، حداقل دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، مورد نیاز است، یعنی حداقل 2 ماه قبل از بارداری. رژیم باید تا زمانی که بارداری با انجام تست های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص شود، ادامه داشته باشد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
:: اجرای این رژیم های غذایی در چه مواردی ممنوع است؟

ابتدا باید مطمئن شوید که ممنوعیتی برای اجرای رژیم نداشته باشید. مثلاً رعایت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد: فشار خون بالا، ناراحتی های قلبی و نارسایی های کلیوی ممنوع است و همچنین رعایت رژیم غذایی برای دختردار شدن در موارد: اختلالات عصبی، بالا بودن کلسیم خون و نارسایی های کلیوی ممنوع است.

:: برای پسردار شدن چه باید خورد؟


برای پسردار شدن باید از مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم بالا استفاده کرد و مصرف کلسیم محدود گردد. مواد غذایی زیر توصیه می شود:

مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه سبز، آلو، خیار، خرما، گیلاس، تمشک، توت فرنگی، انجیر، خربزه، آب میوه و سبزی، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه فرنگی، پیاز، چغندر قرمز، زیتون، قارچ، کلم، ذرت، نخودسبز، سیب زمینی، سبوس، گندم، شاه بلوط، تره شاهی، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، ماء الشعیر، کلوچه، نوشابه گازدار، نقل، قهوه، چای، مایونز.

:: برای دختر دار شدن چه باید خورد؟


برای دختر دار شدن باید از مواد غذایی حاوی کلسیم بالا استفاده شود و مصرف سدیم و پتاسیم محدود گردد. مواد غذایی زیر توصیه می شود:

پنیر سفید، ماست، شیر، تخم مرغ، بادام و بادام زمینی بدون نمک، گردو، لوبیا سبز، مارچوبه، کاهو سبز، ماکارونی، گوشت 100 گرم در روز، ماهی که با بخار پخته شده باشد و آبش کاملاً گرفته شده باشد.

:: نکاتی که باید در نظر داشت


اگر چه اصول کار ساده است، ولی روش اجرای آن آسان نیست و دقت در اجرای آن شدیدا لازم است و بایستی تحت نظر یک متخصص تغذیه یا پزشک صورت پذیرد. هر گونه انحراف از رژیم توصیه شده، شانس موفقیت را کم می کند.

این رژیم بایستی توسط زن رعایت شود و نوع تغذیه ی مرد به طور مطلق تاثیری در مکانیسم این عمل ندارد، ولی مصرف آن توسط زوجین موجب آسانی اجرای آن می شود. در ضمن ترکیب یونی داروهایی که زن در طول مدت اجرای رژیم دریافت می کند، موثر است، به ویژه قرص هایی که به شدت غنی از سدیم هستند.

توصیه می شود مصرف تمام قرص های ضد بارداری در دوران اجرای رژیم متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری از سایر روش ها همراه با روش نزدیکی منقطع استفاده گردد. البته بایستی تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود، چون ممکن است در مواردی پاسخ ندهد.

دکتر سید علی کشاورز – متخصص تغذیه

برای ورود به بخش اختصاصی "فال روزانه" همراه با اطلاعات ضروری دیگر بر روی لوگوی زیر کلیک کنید

جهت مشاهده فال روزانه و اطلاعات مفید و ضروری کلیک کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 

آیا واقعا روزه برای بدن مفید است ؟!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فلسفه روزه داری، تکامل جسم و جان است. چرا که گفته اند: عقل سالم در بدن سالم است. دانشمندان اسلامی و غیراسلامی در این باره جزوه ها و کتاب ها ی زیادی نوشته اند و برخی از آثار آن را بیان کرده اند ؛ از جمله: رفع سوء هاضمه، تقویت بهداشت عمومی، جلوگیری از آپاندیس، ‌پاک سازی مجاری ادرار، رفع بیماریها و امراض جلدی و دفع چربی ها ی زاید. روزه در درمان بیماری های غیرقابل علاج مؤثر است. به هر حال نقش روزه داری در سلامت تن و تکامل روح غیر قابل انکار است. پیامبر (ص) فرمودند: (صومو تصحوا ؛ روزه بگیرید تا سلامت شما تضمین شود.) شاید به همین دلیل باشد که قضای روزه واجب است. حتی زن حائض که قضای نمازهایش بر او واجب نیست؛ اما قضای روزه ها ی نگرفته بر او واجب است. روزه تمام دستگاههای بدن، بافت ها، رگ ها و غده ها، اعصاب، اجزای بدن، روده ها و شرایین را از خستگی بیرون می آورد. زیرا در اثر عملیات مداوم و شبانه روزی، ‌قسمت ها ی مختلف بدن، سست و ضعیف می گردد.

اشتباه نشود اینکه گفتیم در اثر روزه گرفتن استراحت می کند، معنای آن این نیست که از عمل باز می ماند، بلکه معنای آن این است که از سرعت عمل خود می کاهد تا استراحت کند و خستگی خود را بگیرد و بدین ترتیب روزه، ضعف، احتقان ( بند آمدن ادرار )، چاقی بدن، تصلب شرایین و زخم معده را برطرف می سازد. درست به همین دلیل است که می گوییم، روزه عمر را طولانی میکند، به جسم نشاط می دهد و انسان را از کسلی و سستی نجات می بخشد و از مرض ها و دردها آزاد می کند. اخیراً در اروپا و بسیاری کشورهای دیگر بیمارستان هایی افتتاح شده که از طریق روزه، بسیاری از بیماری ها و مرض ها را معالجه می کنند. وقتی ماه رمضان فرا می رسد برنامه ها ی زندگی عوض می گردد و همین تغییر برنامه، روح انسان را تازه می کند و به انسان نشاط می دهد، زیرا روح انسان، تغییر برنامه های خوراک و خواب و امثال آن را درک می کند. این مطلبی است که تجربه و روان شناسی آن را روشن ساخته است.

به روزه داران در هنگام افطار نشاطی دست می دهد که با هیچ نوع نشاط دیگری برابری نمی کند. زیرا شخصی که در طول روز بایستی بعضی از مسائل را رعایت می کرده ( خوردن - آشامیدن ) هنگام افطار احساس می کند از این قید و بند رهایی یافته و همین درک آزادی، یک نوع خرسندی برای انسان به ارمغان می آورد. در روایت وارد شده است که برای روزه دار، دو خرسندی وجود دارد : یک خرسندی به هنگام افطار و دیگری موقع دیدار خدا. در اثر روزه اطمینان و آسایش برای انسان به وجود می آید، زیرا انسان درک می کند که با روزه داری با خدای جهان و آفریننده خود رابطه پیدا کرده است. قرآن کریم می فرماید : ( آگاه باشید که با ذکر خدا قلب انسان اطمینان پیدا می کند ) و بدون تردید، اطمینان، از بهترین وسایل دفع کننده اضطراب و وحشت و ترس است.


:: روزه از دیدگاه دانشمندان:


دکتر (الکسیس کارل) در کتاب انسان موجود ناشناخته می نویسد : با روزه داری قند خون در کبد می ریزد و چربی هایی که در زیر پوست ذخیره شده اند و پروتئین ها ی عضلات و غدد و سلول های کبدی آزاد می شوند و به مصرف تغذیه می رسند.

دکتر کارل می گوید : لزوم روزه داری در تمام ادیان تأکید شده است. در روزه ابتدا گرسنگی و گاهی نوعی تحریک عصبی و بعد ضعفی احساس می شود، ولی درعین حال، کیفیات پوشیده ای که اهمیت زیادی دارند، به فعالیت می افتند و بالاخره تمام اعضاء مواد خاص خود را برای نگه داری و تعادل محیط داخلی و قلب قربانی می کنند و به این ترتیب روزه تمام بافت ها ی بدنی را می شوید و آن ها را تازه می کند.

دکتر (ژان فروموزان) روش معالجه با روزه را شست و شوی اعضای بدن تعبیر می کند که در آغاز روزه داری، زبان باردار است، عرق بدن زیاد است، دهان بدبو است و گاه آب از بینی راه می افتد، که همه این ها علامت شروع شست وشوی کامل بدن است. پس از سه چهار روز بو برطرف می شود. اسید اوریک ادرار کاهش می یابد و شخص احساس سبکی و خوشی خارق العاده ای می کند. در این حال اعضا هم استراحتی کافی دارند.

دکتر (تومانیانس) راجع به فواید روزه داری می نویسد : (فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز نمودن از غذاها در یک مدت کوتاه آن است که چون معده در طول مدت یازده ماه مرتب پر از غذا بوده در مدت یک ماه روزه داری مواد غذایی خود را دفع می کند و همین طور کبد که برای حل و هضم غذا مجهور است دائماً صفرای خود را مصرف کند، در مدت سی روز ترشحات صفراوی را صرف حل کردن باقی مانده غذای جمع شده خواهد کرد. دستگاه هاضمه در نتیجه کم خوردن غذا، اندکی فراغت را حاصل نموده و رفع خستگی می نماید. روزه یعنی کم خوردن و کم آشامیدن در مدت معینی از سال و این بهترین راه معالجه و حفظ تندرستی است، که طب قدیم و جدید را از این حیث متوجه خود ساخته. مخصوصاً امراضی را که بر دستگاه هاضمه، به خصوص کلیه و کبد عارض می شود و به توسط دارو نمی توان آن ها را علاج نمود، روزه به خوبی معالجه می نماید. چنانچه بهترین دارو برای برطرف ساختن سوء هاضمه نیز روزه گرفتن است.

دکتر (گونل پا) فرانسوی می گوید : (چهار پنجم بیماری ها از تخمیر غذا در روده ها ناشی می شود که همه با روزه اصلاح می گردد).

دکتر ( آلکسی سوفورین ) در کتاب خود می نویسد: جسم به هنگام روزه به جای غذا از مواد باقی مانده در بدن استفاده کرده و آن ها را مصرف می نماید و بدین وسیله مواد کثیف و عفونی ای که در جسم هست و ریشه و خمیره بیماری ها از آن ها است از بین می رود. روزه سبب بهبودی همه بیماری ها است. بنابراین شایسته است که جسم خود را به وسیله روزه، نظیف و پاکیزه کنید.

دکتر (کاریو) امریکایی می نویسد : هر شخص بیمار باید در سال مدتی از غذا پرهیز کند. زیرا مادامی که غذا به تن می رسد میکروب ها در حال رشدند، ولی هنگامی که از غذا پرهیز می کند، میکروب ها رو به ضعف می روند. وی هم چنین می افزاید روزه ای که اسلام واجب کرده،‌ بزرگ