مرجع خبری پرسپولیس : دبير ستاد منشور اخلاقي گفت: فردوسي‌پور بايد رسما عذرخواهي كند و بداند همه چيز را نبايد به مسخره بگيرد.

علي عليپور در مورد نحوه انتخاب برترين‌هاي اخلاق كه عادل فردوسي‌پور آن را نوبتي خوانده بود، عنوان كرد: بازيكنان و مربيان برتر اخلاق هر هفته بر اساس عملكرد رفتاري در طول مسابقه مبني بر رعايت رقابت فني و سالم، مراعات معيارهاي جوانمردانه و كارت سبز (احترام به بازيكنان و مربيان خودي و رقيب،‌احترام به هواداران خودي و طرفداران حريف، و رعايت احترام به مسئولان برگزاري مسابقات، رفتار متناسب در چارچوب آئين‌نامه رسانه‌اي سازمان ليگ و رفتار شايسته با خبرنگاران و همچنين ارائه الگوي مناسب رفتاري ايراني و اسلامي، نداشتن ريش‌هاي مدل دار غربي) و بر اساس گزارش و نظرات مسئولان برگزاري مسابقه انتخاب مي‌شوند.
وي ادامه داد: يك فرم 8 صفحه‌اي كه ريز اين مسائل در آن وجود دارد، در اختيار تيم داوري، ناظران عادي و ويژه كه در ورزشگاه‌ها مستقر هستند قرار داده مي‌شود و همچنين نظرخواهي كه از تيم‌هاي ميهمان و ميزبان كه حداكثر 48 ساعت بعد از پايان مسابقه از طريق ايميل يا نمابر به سازمان ليگ ارسال مي‌شود، برترين‌هاي اخلاق انتخاب مي‌شود.
دبير ستاد منشور اخلاقي تصريح كرد: در ضمن بررسي فيلم مسابقات چه از طريق شبكه‌هاي استاني و سراسري و همچنين بازبيني فيلم حواشي مسابقه، گزارش‌هاي رسانه‌هاي نوشتاري اعم از روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها و خبرنگاران محترم در سازمان ليگ توسط گروهي كارشناسي جمع‌بندي مي‌شوند. در حال حاضر كميته‌هاي فرهنگي، مسابقات، ستاد منشور اخلاقي سازمان ليگ، اين گزارش‌ها را بررسي مي‌ كنند و در نهايت در پايان هر هفته 5 بازيكن و 5 مربي شانس انتخاب برترين‌هاي اخلاقي را دارند.
عليپور يادآور شد:

ادامه مطلب