دیفنوکسیلات (DIPHENOXYLAT)
نام تجاری : Iomotil
گروه دارویی : مخدرها
گروه درمانی : ضد اسهال
شکل دارویی : قرص
موارد مصرف : اسهال های مزمن ، درمان اسهال ناشی از ترک مواد مخدر
میزان مصرف : 2 قرص هر 6 ساعت تا کنترل اسهال
موارد منع مصرف : در مبتلایان به یرقان ، اسهال ناشی از میکروب و التهاب روده بزرگ منع مصرف دارد .
عوارض جانبی مهم : خشکی دهان ، یبوست ، درد شکمی ، بی اشتهایی ، خواب آلودگی ، خارش ، کهیر ، افزایش ضربان قلب
شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
توصیه ها :
1- در صورت قطع اسهال میزان دارو کاهش یابد .
2- دراسهال های عفونی مثل شیگلا و سالمونلا مفید نیست .
3- در صورت مصرف همزمان دارو های اعصاب به پزشک اطلاع دهید .
4- در صورت وجود تب یا اسهال خونی به پزشک اطلاع دهید .
************ ****
کنسرو "عدسی" بهروز

کنسرو همیشه به عنوان غذایی ساده و بی دردسر بشمار می رود. البته بعضی از کنسروها را تنها نمی توان به تنهایی استفاده کرد و آنها را باید به عنوان پیش/پس غذا و یا در کنار آن مصرف کرد.
کنسرو عدسی جز آن دسته است که در هر سه مورد می تواند مورد مصرف قرار گیرد. قبل از غذا به عنوان پیش غذا مثل سوپ، بعد از غذا و یا کنار آن. اما به هر شکل باید دقت کرد که دستورات لازم جهت استفاده یک کنسرو رعایت شود. مثل جوشاندن آن قبل از مصرف.
کنسرو عدسی بهروز دارای استانداردهای بهداشتی و مصرفی است. برروی قوطی آن دستورات لازم جهت مصرف درج شده است. تاریخ تولید و انقضا نیز برروی آن حک شده است. محتویات و مواد تشکیل دهنده آن نیز برروی برچسب دور قوطی نوشته شده. نکته مورد اهمیت دیگر اینکه برروی کنسرو نحوه نگه داری باقی مانده کنسرو نیز ذکر شده است.
قوطی این کنسرو، قوطی استوانه ای از جنس آلومینیوم است که دارای مقاومت خوبیست. اما بهتر بود که بدنه قوطی آن دارای شیارهای ضربه گیر بود تا مقاوت آن در برابر ضربات احتمالی بیشتر شود. علامت به اصطلاح „Recyclable“ برروی برچسب آن حک شده و بدین معنی است که قوطی آن قابل بازیافت است.
طعم
طعم این کنسرو نسبتا" مطلوب است و شبیه عدسی های خانگی است. به نظر می رسد در تهیه عدسهای کنسرو استانداردهای بهداشتی رعایت شده و عدسهای کهنه یا مانده استفاده نشده اند. بوی محتویات کنسرو نیز حتی بعد از گرم کردن آن زننده نیست.
فواید عدس
از فواید و مواد غذایی عدس (حدودا" در هر صد گرم) می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- پروتین
- آهن
- فیبر
- قند
- کلسیم
- ویتامنهای ث، ب 12 و ای
- و برخی از از مواد غذایی دیگر
البته برخی از این مواد و ویتامینها ممکن است هنگام کنسرو کردن از بین روند. مواد اضافه شده به کنسرو نیز می توانند به مواد غذایی عدس تاثیر گذار باشد. طبق فهرست کنیرو، مواد محتویاتی این کنسرو به غیر از عدس حاوی موادی مثل نمک، پیاز، روغن و ادویه جات است.
قیمت
قیمت حک شده برروی کنسرو "عدسی" بهروز 480 تومان است که البته معمولا" فروشندگان آنرا گرد کرده و 500 تومان حساب می کنند!
| يکشنبه: ترفند |
راز و رمزهای بازی های موجود در ویندوز
از: http://www.tarfande stan.com
حتما شما نیز به مانند تمامی کاربران ویندوز ، برای یکبار هم که شده بازی های موجود در این ویندوز دیدن را دیده اید. این بازی ها به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز نصب میشوند. این بازی ها که شاید به ظاهر بسیار ساده به نظر برسند ، همانند بازیهای معروف دیگر ، پر از رمز و راز هستند! در این ترفند قصد داریم به معرفی رمزهای بازی هایSolitaire ، Pinball ، Minesweeper ، FreeCell بپردازیم.
برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.
بازی FreeCell
1ـ پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!
2ـ پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.
بازی Minesweeper
1ـ برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.
سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.
بازی Pinball
1ـ پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.
2ـ پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.
3ـ پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.
4ـ پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس 5ـ 5- پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.
بازی Solitaire
1ـ پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!
2ـ پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید!

دعاي روز بيست و هشتم ماه مبارک رمضان
|
الّلهُمَّ وَفِّر حَظّی فيه مِن النَّوافِل روزهای رمضانی همه رحمانی است، و شبهايش همه روحانی. از بندگان همه نيايش است و از خدا همه آمرزش؛ از روزه داران همه خواهش است و از پروردگار، همه بخشش؛ تا هر کس چه بخواهد و چگونه بطلبد! بخشايشگرا! امروز بهره ام را از کردارهای مورد پسند خويش بيشتر فرما، و درهای رحمتت را بر من گشاده تر نما. |
------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------
------------ --------- --------- --------- --------- --------- ----
چهل حديث روزه
امام صادق (عليه السلام) فرمود: هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برايش محسوب مىكند. وسائل الشيعه ج 7 ص 375،ح 22 امام صادق (عليه السلام) فرمود: هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است. الكافى، ج 4 ص 68، ح 1 3 |
------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------
------------ --------- --------- --------- --------- --------- ----
ماه مبارك و رهايى انسان از اسارت گناهان
وجود مبارك پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)در اين خطبه فرمود: «و من أكثر فيه من الصلّوة ثقل الله ميزانه يوم تُخَفّف فيه الموازين»؛ هر كس در اين ماه بر من زياد صلوات بفرستد ترازوى اعمالش سنگين خواهد شد، روزى كه ترازوى اعمال بسيارى از مردم سبك مى شود.
در قيامت اعمال انسان را با يك واحد مخصوصى مى سنجند، نه با اجرام مادى و امثال آن در دنيا انسان اگر
خواسته باشد متاع مادى را بسنجد آن را با يك ترازوى خاصّ مادّى توزين مى كند مثلاً درجه حرارت را با ميزان مخصوص آن، اشياى كيلويى را با كيلو، اشياى مترى را با متر، مسائل ادبى مثل شعر را با وزن خاص آن. امّا اعمال ما را در روز قيامت با حق مى سنجند كه قرآن مى فرمايد: «وَالوَزْن يَومَئِذ اْلحَقُّ»
يعنى در آن روز اعمال و عقايد و اخلاق مردم را با حق مى سنجند. حق در يك طرف و اعمال در طرف ديگر كه مشخص مى شود حق است و چه عملى از حق بى بهره بود. و در قرآن مى فرمايد: آنان كه اعمالشان سنگين است اهل سعادت بوده و آنان كه اعمالشان سبك است از سعادت محرومند.
در بيانات اميرالمؤمنين(عليه السلام) آمده است، چه اين كه در بيان رسول الله (صلى الله عليه وآله)هم رسيده است كه حضرتش فرمود: «زِنُوا قَبْلَ أنْ تُوزَنوا»
در نهج البلاغه، خطبه90 چنين آمده است: «زنوا أنفسكم من قبل أن توزنوا و حاسبوها من قبل أن تحاسبوا...»
روزى مى رسد كه انسانها را وزن مى كنند كه كدام انسان سبك و كدام انسان سنگين است. كمال انسان به عقل و معارف عقلى اوست، خود را با يك ميزانى كه خدا نازل كرده است بسنجد، با ميزان قرآن كريم و با وزنى كه حق است.
حضرت فرمود: در ماه مبارك رمضان هر كس بيشتر بر من صلوات بفرستد خدا ترازوى او را سنگين مى كند.
چون صلوات بر آن حضرت يك دعايى مستجاب است و چون همراه صلوات حاجت خود را خواستيد، خداى سبحان اينچنين نيست كه يكى را برآورده كند و ديگرى را برآورده نكند، لذا در برنامه هاى آموزنده امام سجاد(عليه السلام)كه مَثَل اعلاى نيايش و دعا را به ما مى آموزاند، در بسيارى از فرازهاى ادعيه ايشان صلوات به چشم مى خورد، هر مطلبى را كه آن حضرت از خدا مى خواهند قبل و بعدش صلوات است، چون آن اول و اين آخر را خداوند مستجاب مى كند بين آنها را هم مستجاب خواهد كرد.
با حافظ
به وقت گل شدم از توبه شراب خجل
|
به وقت گل شدم از توبه شراب خجل
|
که کس مباد ز کردار ناصواب خجل |
| دنیای موبایل |
يك ماشين حساب توپ براي سيمبين9.1
لینک صفحه دانلود | لينك دانلود كيجن
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.
| نرم افزار PC |
|
نسخه ي نهايي از اينترنت اکسپلورر قدرتمند ويندوز ويستا عرضه شد ! Microsoft Internet Explorer 7.0 Final
در ادامه با قابلیت های جدید و برتر نسخه ی 7.0 از محبوب ترین مرورگر جهان بیشتر آشنا می شویم : ویژگی هایی که کار با این ابزار مهم و ضروری را بسیار ساده تر می کنید : Simplified User Experience - ظاهر بسیار ساده تر شده ی نرم افزار که کار با آن در قیاس با توانایی های بسیاری که به آن افزوده شده ساده و آسان می باشد . Advanced Printing - قابلیت های پیشرفته ی چاپ و پرینت نرم افزار که توانایی های ویرایشی و ایجاد تغییرات بسیاری را به کاربر هنگام چاپ صفحات وب می دهد . Instant Search Box - جستجوی آسان عباراتی که شما مایلید بلافاصله در موتور های جستجوی برتر دنیا . Favorites Center - بخش مهم و ضروری Favorites که به صورتی کامل و قدرتمند در این نسخه با طبقه بندی های متعدد و قابلیتهای ذخیره سازی متفاوت گنجانده شده است . RSS Feeds - قابلیت درک RSS Feed های سایتهای مختلف و نمایش آنها به صورت یک آیکون بر روینجره که با کلیک بر روی ان اطلاعات مرتبط با آر اس اس به طور کامل نمایش داده می شود . Tabbed Browsing - قابلیت نمایش تمامی پنجره هاتی وب متعدد در قابل یک پنجره قدرتمند و کامل و بسیار سریع کلی ! Quick Tabs - ویژگی منحصر به فرد و بسیاری مفیدی که به شما امکان انتخاب بسیار سریع پنجره های مورد نظر شما را از میان تعداد بی شمار پنجره های باز شده می دهد . این بخش قادر به پیش نمایش تمامی پنجره های فعال به صورت Thumbnail نیز می باشد . Tab Groups - گروه بندی پنجره های باز شده در قالب گروههای مختلف که به اسانی قابل دسترسی باشند. Page Zoom - قابلیت بزرگنمایی صفحات وب مورد نظر با تمامی محتویات درون آن . و .... ویژگی های که امنیت اینترنتی شما را به طور كامل تامین می کند : ActiveX Opt-in - جلوگیری از نصب خودکار هر نوع ActiveX و ورود آنها به سیستم که سبب ایجاد خطر و حفره امنیتی می شوند . Security Status Bar - نوار امنیتی گرافیکی و منحصر به فرد که شما را از وضعیت امنیتی سیستم خود به طور زنده مطلع می کند ! Phishing Filter - جلوگیری از هر نوع کلاهبرداری اینترنتی . دارای منبع اطلاعای قدرتمندی از وب سایتها و طرق کلاهبرداری اینترنتیست که مانع حقه خوردن شما می شود . Cross-Domain Barriers - ممانعت از ورود وبسایتها و دامنه های مختلف دیگر اینترنتی به داخل سایت انتخابی شما . Delete Browsing History - قابلیت پاکسازی تمامی ردپاها و فعالیت های اینترنتی صورت گرفته و اطلاعات ذخیره شده در مرورگر همگی در یک پنجره آسان . Address Bar Protection - قابلیت محافظت از آدرس بار برای تایپ آدرس وبسایتهای مخرب و خطرناک . Fix My Settings - ویژگی منحصر به فردی که به تامیر خودکار تمامی تنظیمات مورد نیاز می پردازد تا در صورت برور اختلال در آنها به طور خودکار تعمیر شده و به حالت اول و امن خود بازگردند . و ..... جزییات کامل تر به زبان سایت سازنده ...... Internet Explorer 7.0 RC1 را می توانید از اینجا : |
| تک موزیک |
آهنگ زیبای خیابان خوابها با صدای علیرضا عصار
اين هم از سرود ملي ايران که خيلي از دوستان خارج کشور درخواست کرده بودند
لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.
| دانلود آلبوم: فارسي |
با ستاره ها
آلبوم جدید و بسیار زیبای همایون شجریان به نام با ستاره ها با دو کیفیت
|
MP3 128
|
براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.
|
معرفي فيلم |
پايان زمستان
Winter passing

نويسنده و کارگردان: آدام راپ. موسيقي: جان کيمبرو. مدير فيلمبرداري: تري استيسي. تدوين: مگ رتيکر. طراح صحنه: ديويد کورينز. بازيگران: اد هريس[دان هولدين]، زوئي دشانل[ريس هولدين]، ويل فرل[کوربيت]، ديدره اُکانل[ديدره]، آمليا وارنر[شلي]. ٩٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ آمريکا.
ريس هولدن بازيگر جوان که به تازگي مادرش را از دست داده، پيشنهادي صد هزار دلاري از سوي يک نويسنده دريافت مي کند تا نامه هاي عاشقانه والدين اش را منتشر کند. دليل اين امر شهرت پدر و مادر ريس به عنوان نويسنده هايي موفق و گوشه گير است. ريس به خانه بازمي گردد تا نامه ها را بيابد، اما در لحظه رسيدن به خانه در مي يابد که همه چيز در غياب او دستخوش تغييراتي عميق شده است. پدرش دان هولدن خانه را به کوربيت و شلي سپرده و خود در گاراژ منزل زندگي مي کند. کوربيت و شلي به نوعي در حال مراقبت از دان هستند که الکلي شده و سلامتي اش به مخاطره افتاده است. اما به نظر مي آيد که آنها براي وي چيزي بالاتر از دو دوست دلسوز هستند و اين امر براي ريس که هرگز از محبت پدر و مادرش به اندازه کافي برخوردار نبوده، گران مي آيد....
چرا بايد ديد؟
اولين فيلم آدام راپ قصه نويس و نمايشنامه نويس که سابقه اي کوتاه در نوشتن فيلمنامه هاي تلويزيوني دارد، درامي خوب و سنگين، اما کند است. تم اصلي پايان زمستان بحث رايج دو دهه گذشته جامعه آمريکاست، يعني دوري از اعضاي خانواده از يکديگر وانتخاب افرادي ديگر به عنوان خانواده جايگزين. فيلم هاي خوبي وجود دارند که به اين موضوع پرداخته اند و مي توان از ميان آنها به جفت چهار، شب هاي عياشي و ماگنوليا[هر سه ساخته پل تامس آندرسون] اشاره کرد. اما آدام راپ بر خلاف آندرسون به پايان اين زمستان اشاره دارد و امکان بروز تفاهم مجدد ميان اعضاي خانواده اصلي و حتي شکل گيري تفاهم ميان هر دو خانواده، که قصه فيلم را واجد اهميتي دو چندان مي کند. چون کوربيت و شلي به عنوان افرادي که به خانواده دان و سپس ريس تبديل مي شوند، هر کدام براي خود مشکلاتي دارند. کوربيت همجنسگرايي کمرو است و شلي دچار يک بيماري علاج ناپذير. ريس نيز که به خودکشي مادرش پي برده، در حال جدال با خويشتن و پدري است که او را مقصر مي پندارد. اما قصه به گونه اي دور از انتظار پايان مي پذيرد. البته با اشاره هايي به شخصيت مادر که نشانه هايي از سيلويا پلات[مخصوصاً با اشاره هايي به رمان شيشه] با خود دارد و پدري که مي تواند سالينجر باشد. پايان زمستان با هزينه ٣ و نيم ميليون دلار از رده فيلم هاي مستقل آمريکايي است که براي جستجوکنندگان فيلم هاي متفاوت مي تواند نمونه اي دل نشين باشد که تماشاي آن ضامن از سر گذراندن تجربه اي روحي و ارزشمند است.
ژانر: درام.
| زادروز نادر شاه آخرين سردار بزرگ مشرق زمين | ||
22 اکتبر زادروز نادر شاه سردار بزرگ ايران است که در سال 1688 ميلادی در دستگرد خراسان به دنيا آمد و 59 سال عمر کرد و مرزهای ايران را در شمال و شمال غربي، جنوب و شرق به حد زمان ساسانيان رسانيد و در شمال غربی و غرب عثمانی را از قفقاز و همه سرزمين های ارمنی نشين بيرون راند و کربلا و نجف را متصرف شد. وی همچنين به تصرف دهلی موفق شد و با فراری دادن روسها مرزهای ايران در داغستان را تثبيت کرد. مورخان نظامی نادر را آخرين سردار بزرگ مشرق زمين خوانده اند. وی در نوجوانی با مادرش به اسارت ازبکها که به خراسان دستبرد زده بودند درآمد ولی پس از رسيدن به سن بلوغ و نيز درگذشت مادرش، از اين اسارت فرار کرد و به ايل افشار پناهنده شد. به همين سبب وی را نادر شاه افشار نوشته اند، حال آن که در اصل، از تبار افشارها نبود. نادر در جريان کودتای افسران ناراضی خود در قوچان (خبوشان) خراسان کشته شد. |
عكس تو تو قاب چوبي دوباره مياد سراغم
ياد اون روزا مي افتم ، با تو بودن زير بارون
وقتي كه شرمنده بودن ، پشيمون ليلي و مجنون
ياد اون شبا مي افتم ، لب اون چشمه ي جاري
كه گرفت از ما يه عكاس ، دو تا عكس يادگاري
يكي شون سهم تو بود و يكي شونم مال من بود
كجا فكرشو مي كرديم ، آخرش جدا شدن بود
زير رعد و برق تقدير ، من و تو با هم شكستيم
توي رؤياهامون اما ، هنوزم صاف و يه دستيم
گل سرخي اينجا روي طاقچس ، خاطرش هست و خودش مرد
توي ميدون زمونه ، من و تو بازي رو باختيم
تقصير طالع ما بود ، سرنوشتو خوب شناختيم
مث اون كلاغ قصه ، كه نمي رسيد به خونه
دوس نداش كه مال هم شيم دست بي رحم زمونه
اسمش اينه كه تو رفتي ، يادگاريت رو به رومه
تو رو داشتن تا هميشه منتهاي آرزومه
بي گناهي ، اما كوچت ، چه آتيشي زد به ريشه م
هميشه بهت مي گفتم ، نباشي ديوونه مي شم
مي دوني ما بي گناهيم ، جرممون فقط وفا بود
هيچ دلي راضي نمي شه ، كه بگه تقصير ما بود
مخمل خاطره ي تو ، تو صندوقچه ي چوبي
خوابيده مثل يه قصه ، پر راز و پر خوبي
تو رو مي سپرم به دست صاحب پونه و خورشيد
اما افسوس و صد افسوس كه تو رو به من نبخشد
بازگفتی اشتباهت دیده ام گفتمت باشد،بخشیدم تورا
بازهم این قصه ات تکرار شد بارقیبان رفتنت اِنکارشد
آنقدرکردی که دیگر قلبِ من ازتووازعشقِ توبیزارشد
آن رقیبان یک شبت می خواستند ذرّه ذرّه پاکی ات می کاستند
شب به مهمان خانه ات مهمان شدند صبح اما ازبرت برخاستند
آمدی گفتی پشیمانی دگر زین پس اماپاک می مانی دگر
گفتمت توبه به گرگان چاره نیست گفتی ام چون که ایمانی دگر
گفتمت باشد،بخشیدم تورا اخم وا کردم و خندیدم تورا
زین حکایت ساعتی نگذشت تا باز با آن دیگری دیدم تورا
اخبار
| پيرواني و مظلومي ليگ برتر را زير نظر ميگيرند |
| اخبار تیم ملی | |
| ۲۸ مهر ۱۳۸۵ | |
|
به نقل از پايگاه خبري فدراسيون، افشين پيرواني و پرويز مظلومي به درخواست امير قلعه نوعي به عنوان نماينده براي انتخاب بازيكن در ليگ برتر شركت خواهند داشت. پيرواني به عنوان نماينده تيم ملي در ديدار دو تيم فولاد سپاهان اصفهان و پرسپوليس تهران كه روز يكشنبه برگزار خواهد شد، انتخاب شده است. پرويز مظلومي در بازي دو تيم استقلال اهواز و ابومسلم مشهد كه در همان روز برگزار خواهد شد، حضور خواهد داشت. | |
| ادامه مطالب ... | |
| حقيقي دروازهبان اول پرسپوليس در ديدار برابر سپاهان |
| اخبار پرسپولیس | |
| ۲۸ مهر ۱۳۸۵ | |
|
در پي نارضايتي محمد محمدي از وضعيت باشگاه و عدم تمرين با تيم، مسئولان تصميم گرفتند نام وي را خط زده و يكي از دروازهبانان تيم اميد را همراه عليرضا حقيقي راهي اصفهان كنند. محمدي بنا به دلايل مالي، مدت ها است با باشگاه مشكل پيدا كرده و به دستور مسئولان از وي در ديدارهاي اين فصل استفاده نشده است. | |
| ادامه مطالب ... | |
| فدراسيون فوتبال با درخواست باشگاه پرسپوليس موافقت كرد |
| اخبار پرسپولیس | |
| ۲۸ مهر ۱۳۸۵ | |
|
قرار بود عليرضا حقيقي به همراه تيم فوتبال جوانان ايران براي حضور در بازي هاي آسيايي و انتخابي جام جهاني روز جمعه راهي هند شود اما در پي بحران دروازه باني در پرسپوليس، مسئولان اين باشگاه با ارسال نامهاي خواستار تعويق سفر وي شدند. در اين راستا مسئولان فدراسيون پس از گفت و گو با اعضاي كادر فني تيم ملي جوانان با تعويق سفر حقيقي به هند موافقت كردند. | |
| ادامه مطالب ... | |
| پرونده عمادرضا به شوراي عالي استيناف فرستاده ميشود |
| اخبار پرسپولیس | |
| ۲۷ مهر ۱۳۸۵ | |
|
محمدحسن انصاريفرد، مديرعامل باشگاه پرسپوليس تهران پس از اعلام رأي كميته انضباطي در خصوص پروندهي ثبت قرارداد عمادرضا با باشگاه سپاهان اصفهان، به خبرنگار دانشجويان ايران گفت: باشگاه پرسپوليس، درخواست تجديد نظر خود در مورد اين رأي را ظرف چند روز آينده به كميتهي انضباطي فدارسيون فوتبال اعلام ميكند. | |
| ادامه مطالب ... | |
خبر مهم
دنيزلي مسافران اصفهان را انتخاب كرد
اي دوست |
|
در روضه قلب جز گل عشق مکار و از ذيل بلبل حب و شوق دست مدار.مصاحبت ابرار را غنيمت دان و از مرافقت اشرار دست ودل هر دو بردار دوستان من خود را از بخشش يزداني دور منماييد چه که او بسيار نزديک امده انکه پنهان بود امده و بر يک دستش اب زندگاني و بر دسته ديگر فرمان ازادي . بشتابيد امروز مهتر کسي است که ديد و اگاه شد و کهتر کسي که گفتار دانا را نيافت ودوست تازه را در جامه تازه نشناخت.درياي دانايي پديدار و افتابه بينايي نمودار |
اخبار پرسپولیس
| صفحه اول |
|---|
|
|
| آخرین اخبار |
|---|
|
1- چه چيزي مي خواهيم ؟ ( تعيين هدف)
2- آيا حقيقتاً اين قضيه براي من ارزش دارد ؟
3- در حال حاضر در كجا قرار دارم ؟ (تحليل وضع موجود )
4- موانع اين كار چه هستند ؟
5- چگونه مي توانم بر اين موانع غلبه كنم ؟ ( طرح و نقشه )
6- نشانه روي جهت غلبه بر اين موانع چقدر طول مي كشد ؟
7- پاداش ها چه هستند ؟
سينه از آتش دل در غم جانانه بسوخت
آتشي بود در اين خانه كه كاشانه بسوخت
فرهاد
شمع
سه شمع روشن کردم... يکي براي بودنت....يکي براي ديدنت ...يکي براي بوسيدنت..... بعد همه را خاموش کردم براي در اغوش کشيدنت عشق خيس شدن دو دلدار در زير باران نيست.
عشق اينست كه من چترم را روي دلدار بگيرم و او نبيند .......... و هرگز نداند كه چرا در زير باران خيس نشد

تا هستم ای رفیق ندانی کیستم روزی سراغ وقت من آیی که نیستم
تو گل سرخ مني
تو گل ياسمني
تو چنان شبنم پاك سحري
نه از آن پاكتري
تو بهاري
نه بهاران از توست
از تو مي گيرد وام هر بهار اينهمه زيبايي را
هوس باغ و بهارانم نيست
اي بهين باغ و بهارانم تو
سبزي چشم تو درياي خيال
پلك بگشا كه به چشمان تو در يابم باز
مزرع سبز تمنايم را
اي تو چشمانت سبز
در من اين سبزي هذيان از توست
سبزي چشم تو تخديرم كرد
حاصل مزرعه سوخت
سيل سيال نگاه سبزت همه بنيان وجودم را ويرانه كنان مي كاود
من به چشمان خيال انگيزت معتادم
ودر اين راه تباه عاقبت هستي خود را دادم
..........
يك روز از آسمان نگاهت بالا مي روم
و
تمام ستاره ها را به دريا مي ريزم

تغييرات پوستي در بزرگسالان بستگي به وراثت و عوامل محيطي دارد ، ضايعات مختلفي در اين سن در پوست ديده مي شوند مانند بروز غدد چربي كه به علت شاخي شدن بافت چربي است ، پيدا شدن آكنه هاي شاخي و سيستهاي چربي و بالاخره منگوله هاي پوستي ممكن است به تنهايي يا مشتركاً ظاهر شوند .
بعضي از تغييرات پوستي مانند پيدا شدن لكه هاي قهوه اي كه در بزرگسالان اتفاق مي افتد موقتي و زودگذر است در صورت كه به علت بارداري و خوردن قرصهاي ضد بارداري ، يا در اثر اشكال و تغيير در ترشح هورمون هاست كه در ساختار پوست ، تغييراتي ايجاد مي كنند . اين لكه ها بعد از زايمان ، با قطع قرصهاي ضد بارداري و يا درمان اختلال ترشح هورمونها ناپديد مي شوند . در اين سن كم كم علايم چروكيدگي پوست خودنمايي مي كند ، بهضي از مشخصات مردانه در زنها بروز مي كند مانند پيدا شدن موهاي بلند و پراكنده در ناحيه چانه و زير چانه ، همچنين بروز ميخچه در انگشتان پا در اين سن بيشتر به چشم مي خورد .براي پيشگيري از اين عوارض پوستي توجه به رعايت اصول بهداشتي داراي اهميت خاصي دارد .

مانند استحمام روزانه، توجه به رژيم غذايي صحيح و مناسب سن ، اجتناب از پوشيدن لباسهائي با الياف مصنوعي ، پيشگيري از خستگي جسمي و روحي ، پرداختن به ورزش و تفريح در هواي پاك و دور از آلودگي هاي شهر و اجتناب ازپوشيدن كفش هاي تنگ و نوك باريك .
افراد بزرگسال بايد در هنگام حمام كردن ، پوست بدن خود را مورد بررسي قرار دهند و چنانچه تغييرات غير طبيعي در آن مشاهده كردند هر چه زودتر با پزشك مشورت كنند تا از بروز هر اتفاق ناگواري پيشگيري شود . عمده ترين صدمات پوستي كه از سن جواني تا بزرگسالي ممكن است بروز كند ، التهاب پوست به علت مصرف مواد آرايشي است كه يكي از رايج ترين آنها التهاب لب ها است؛ مواد رنگي روژلب داراي ائوزين است كه لبها را نسبت به نور خورشيد حساس كرده و در نتيجه متورم و ملتهب مي كند .
لذا بهتر است خانم ها از ماليدن روژلب و به كار بردن مواد آرايشي خودداري كنند و يا قبل از به كار بردن روژلب ائوزين دار ، از يك كرم محافظ براي ماليدن روي لبها استفاده كنند .
بهداشت پوست نوجوانان

در دوران بلوغ به علت تغييرات هورموني و ترشح هورمونهاي جنسي ، پياز مو ، غدد عرق اكرين و اپوكرين در محلهاي ويژه اي از بدن رشد بيشتري كرده و فعالتر ميشوند . فوليكولهاي مو در روي صورت مردان و... فعالتر و انتهاي موها زبرتر مي شوند .غدد چربي در روي صورت ، سينه و قسمت بالاي پشت فعال مي شوند و دانه هاي غرور جواني ممكن است بروز كند.
يكي از تغييرات چشمگير ديگر كه در دوره نوجواني در پوست بروز مي كند ، ظاهر شدن تعدادي خالهاي رنگدانه است كه معمولترين آنها كك و مك است كه به علت عدم انتشار يكنواخت ملانين در سطح پوست و تجمع آن در نقاط ويژه اي تظاهر مي كنند . به طور متوسط ، نوجوانان سفيد پوست ممكن است 20-15 عدد از اين خال ها روي بدنشان پيدا شود و معمولاً بعد از دوره نوجواني ديگر خال جديدي ظاهر نمي شود . كك و مك كه دانه هاي كوچك قهوه اي رنگي هستند ، معمولا در نواحي كه در برابر اشعه آفتاب قرار مي گيرند ظاهر مي شوند .يكي ديگر از مشكلات پوستي كه در دوره نوجواني بروز مي كند ،جوشهاي غرور است كه 90 درصد پسرها و 80 درصد دخترها را مبتلا مي سازد . بروز جوشهاي غرور جواني به علت فعاليت شديد غدد چربي است كه به وسيله هورمون اندروژن تحريك مي شوند . اين جوشها ابتدا به صورت نقطه سفيد رنگي هستند كه به علت خشك شدن چربي مترشحه در مجاري غدد چربي پوست ايجاد مي شوند . پس از مدتي در اثر فشار مواد كراتيني مجاري باز شده و مواد داخل آن ، در اثر اكسيداسيون سياهرنگ شده و چنانچه شرايط براي توسعه آنها مناسب باشد به صورت پابول پوستول و بالاخره در اثر عوامل ميكروبي به صورت جوش برجسته التهابي خودنمايي مي كند . محل معمولي اين جوشها بيشتر در صورت است . ولي در قسمت بالاي فقسه سينه ، پشت شانه ها و روي شانه ها هم بروز مي كنند .
غير از تغييرات هورموني عوامل ديگر مانند اضطراب عوامل شيميايي ( فنوباربيتال ، ايزونيازيد و فني توئين ) ممكن است سبب بروز جوشها و تشديد آنها شوند . نوجواناني كه دچار جوشهاي غرور مي شوند معمولاً پوست و موي آنها چرب است .
براي پيشگيري از عفوني شدن اين جوشها ، بهترين روش رعايت اصول بهداشتي است : مانند استحمام روزانه و شستشوي پوست صورت با آب گرم و صابون ( به خصوص شبها قبل از خواب ) ، محافظت پوست از باد ،آفتاب ، گرد و خاك و ... اگر چه توصيه مي شود كه رژيم غذايي در بهبود اين جوشها نقش دارد، ولي محدوديت غذايي توصيه نمي شود بلكه بهتر است به نوجوانان آموزش داده شود كه خود دقت كنند و متوجه شوند كه چه غدايي سبب ازدياد جوشها مي شود تا از خوردن آنها پرهيز كنند .
مصرف مايعات فراوان ، ميوه ها ، سبزي ها در پيشگيري از بروز جوشهاي غرور و يا تشديد آنها موثر است . خارج كردن چربي درون دانه ها با دستهاي تميز و گاز ضد عفوني توام با فشاري نرم و آرام پيشنهاد مي شود . وسايل استحمام ، حوله صورت ، تيغ يا ماشين ريش تراش بايد ويژه و شخصي باشد . لباس زير هر روز تعويض ، شسته و اتوكشي شود . از دست زدن و بازي كردن با جوشها مطلقاً خودداري شود . ورزش كردن ، تفريح در هواي پاك و تميز ، استراحت كردن به اندازه كافي در پيشگيري از بروز جوشهاي غرور موثر است .
پرهيز از سيگار كشيدن در سلامت پوست و حفظ زيبايي و درخشندگي پوست صورت نقش اساسي دارند . پايبند بودن به دين و خداي بزرگ ، به انسان، شكيبايي و اعتماد به نفس مي دهد كه از عصبانيت و نگراني ها و فشارهاي رواني كه عاملي براي بروز جوشهاي غرور هستند ، جلوگيري مي كند . چنانچه جوشهاي غرور به حالت التهابي بروز كنند ، ممكن است درمان با آنتي بيوتيك (تتراسايكلين ) به صورت دوره اي ، كورتيكواستروئيد ، تزريق در ضايعه ها ، جراحي هاي كوچك لازم باشد .

تغييرات پوستي در بزرگسالان بستگي به وراثت و عوامل محيطي دارد ، ضايعات مختلفي در اين سن در پوست ديده مي شوند مانند بروز غدد چربي كه به علت شاخي شدن بافت چربي است ، پيدا شدن آكنه هاي شاخي و سيستهاي چربي و بالاخره منگوله هاي پوستي ممكن است به تنهايي يا مشتركاً ظاهر شوند .
بعضي از تغييرات پوستي مانند پيدا شدن لكه هاي قهوه اي كه در بزرگسالان اتفاق مي افتد موقتي و زودگذر است در صورت كه به علت بارداري و خوردن قرصهاي ضد بارداري ، يا در اثر اشكال و تغيير در ترشح هورمون هاست كه در ساختار پوست ، تغييراتي ايجاد مي كنند . اين لكه ها بعد از زايمان ، با قطع قرصهاي ضد بارداري و يا درمان اختلال ترشح هورمونها ناپديد مي شوند . در اين سن كم كم علايم چروكيدگي پوست خودنمايي مي كند ، بهضي از مشخصات مردانه در زنها بروز مي كند مانند پيدا شدن موهاي بلند و پراكنده در ناحيه چانه و زير چانه ، همچنين بروز ميخچه در انگشتان پا در اين سن بيشتر به چشم مي خورد .براي پيشگيري از اين عوارض پوستي توجه به رعايت اصول بهداشتي داراي اهميت خاصي دارد .

مانند استحمام روزانه، توجه به رژيم غذايي صحيح و مناسب سن ، اجتناب از پوشيدن لباسهائي با الياف مصنوعي ، پيشگيري از خستگي جسمي و روحي ، پرداختن به ورزش و تفريح در هواي پاك و دور از آلودگي هاي شهر و اجتناب ازپوشيدن كفش هاي تنگ و نوك باريك .
افراد بزرگسال بايد در هنگام حمام كردن ، پوست بدن خود را مورد بررسي قرار دهند و چنانچه تغييرات غير طبيعي در آن مشاهده كردند هر چه زودتر با پزشك مشورت كنند تا از بروز هر اتفاق ناگواري پيشگيري شود . عمده ترين صدمات پوستي كه از سن جواني تا بزرگسالي ممكن است بروز كند ، التهاب پوست به علت مصرف مواد آرايشي است كه يكي از رايج ترين آنها التهاب لب ها است؛ مواد رنگي روژلب داراي ائوزين است كه لبها را نسبت به نور خورشيد حساس كرده و در نتيجه متورم و ملتهب مي كند .
لذا بهتر است خانم ها از ماليدن روژلب و به كار بردن مواد آرايشي خودداري كنند و يا قبل از به كار بردن روژلب ائوزين دار ، از يك كرم محافظ براي ماليدن روي لبها استفاده كنند .
بهداشت پوست نوجوانان

در دوران بلوغ به علت تغييرات هورموني و ترشح هورمونهاي جنسي ، پياز مو ، غدد عرق اكرين و اپوكرين در محلهاي ويژه اي از بدن رشد بيشتري كرده و فعالتر ميشوند . فوليكولهاي مو در روي صورت مردان و... فعالتر و انتهاي موها زبرتر مي شوند .غدد چربي در روي صورت ، سينه و قسمت بالاي پشت فعال مي شوند و دانه هاي غرور جواني ممكن است بروز كند.
يكي از تغييرات چشمگير ديگر كه در دوره نوجواني در پوست بروز مي كند ، ظاهر شدن تعدادي خالهاي رنگدانه است كه معمولترين آنها كك و مك است كه به علت عدم انتشار يكنواخت ملانين در سطح پوست و تجمع آن در نقاط ويژه اي تظاهر مي كنند . به طور متوسط ، نوجوانان سفيد پوست ممكن است 20-15 عدد از اين خال ها روي بدنشان پيدا شود و معمولاً بعد از دوره نوجواني ديگر خال جديدي ظاهر نمي شود . كك و مك كه دانه هاي كوچك قهوه اي رنگي هستند ، معمولا در نواحي كه در برابر اشعه آفتاب قرار مي گيرند ظاهر مي شوند .يكي ديگر از مشكلات پوستي كه در دوره نوجواني بروز مي كند ،جوشهاي غرور است كه 90 درصد پسرها و 80 درصد دخترها را مبتلا مي سازد . بروز جوشهاي غرور جواني به علت فعاليت شديد غدد چربي است كه به وسيله هورمون اندروژن تحريك مي شوند . اين جوشها ابتدا به صورت نقطه سفيد رنگي هستند كه به علت خشك شدن چربي مترشحه در مجاري غدد چربي پوست ايجاد مي شوند . پس از مدتي در اثر فشار مواد كراتيني مجاري باز شده و مواد داخل آن ، در اثر اكسيداسيون سياهرنگ شده و چنانچه شرايط براي توسعه آنها مناسب باشد به صورت پابول پوستول و بالاخره در اثر عوامل ميكروبي به صورت جوش برجسته التهابي خودنمايي مي كند . محل معمولي اين جوشها بيشتر در صورت است . ولي در قسمت بالاي فقسه سينه ، پشت شانه ها و روي شانه ها هم بروز مي كنند .
غير از تغييرات هورموني عوامل ديگر مانند اضطراب عوامل شيميايي ( فنوباربيتال ، ايزونيازيد و فني توئين ) ممكن است سبب بروز جوشها و تشديد آنها شوند . نوجواناني كه دچار جوشهاي غرور مي شوند معمولاً پوست و موي آنها چرب است .
براي پيشگيري از عفوني شدن اين جوشها ، بهترين روش رعايت اصول بهداشتي است : مانند استحمام روزانه و شستشوي پوست صورت با آب گرم و صابون ( به خصوص شبها قبل از خواب ) ، محافظت پوست از باد ،آفتاب ، گرد و خاك و ... اگر چه توصيه مي شود كه رژيم غذايي در بهبود اين جوشها نقش دارد، ولي محدوديت غذايي توصيه نمي شود بلكه بهتر است به نوجوانان آموزش داده شود كه خود دقت كنند و متوجه شوند كه چه غدايي سبب ازدياد جوشها مي شود تا از خوردن آنها پرهيز كنند .
مصرف مايعات فراوان ، ميوه ها ، سبزي ها در پيشگيري از بروز جوشهاي غرور و يا تشديد آنها موثر است . خارج كردن چربي درون دانه ها با دستهاي تميز و گاز ضد عفوني توام با فشاري نرم و آرام پيشنهاد مي شود . وسايل استحمام ، حوله صورت ، تيغ يا ماشين ريش تراش بايد ويژه و شخصي باشد . لباس زير هر روز تعويض ، شسته و اتوكشي شود . از دست زدن و بازي كردن با جوشها مطلقاً خودداري شود . ورزش كردن ، تفريح در هواي پاك و تميز ، استراحت كردن به اندازه كافي در پيشگيري از بروز جوشهاي غرور موثر است .
پرهيز از سيگار كشيدن در سلامت پوست و حفظ زيبايي و درخشندگي پوست صورت نقش اساسي دارند . پايبند بودن به دين و خداي بزرگ ، به انسان، شكيبايي و اعتماد به نفس مي دهد كه از عصبانيت و نگراني ها و فشارهاي رواني كه عاملي براي بروز جوشهاي غرور هستند ، جلوگيري مي كند . چنانچه جوشهاي غرور به حالت التهابي بروز كنند ، ممكن است درمان با آنتي بيوتيك (تتراسايكلين ) به صورت دوره اي ، كورتيكواستروئيد ، تزريق در ضايعه ها ، جراحي هاي كوچك لازم باشد .
*****************
این گرایش همان چیزی است که گفتیم میتوانیم نام آن را " عشق و پرستش " بگذاریم و بگوییم از مقوله " عشق و پرستش " است. این مطلب یک امر بسیار محسوسی هست که در انسان زمینه چیزی وجود دارد که ما آن را " عشق " مینامیم. عشق ، چیزی است مافوق محبت ، محبت در حد عادی ، در هر زمینه نیز در انسان وجود دارد ، زمینه چیزی که آن را معمولا " عشق " مینامند.
معنی لغت عشق

در زبان عربی میگویند کلمه " عشق " در اصل از ماده " عشقه " است ، و " عشقه " نام گیاهی است که در فارسی به آن " پیچک " میگویند که به هر چیز برسد دور آن میپیچد ، مثلا وقتی به یک گیاه دیگر میرسد دور آن چنان میپیچد که آن را تقریبا محدود و محصور میکند و در اختیار خودش قرار میدهد.
یک چنین حالتی در انسان پیدا میشود و اثرش این است که بر خلاف محبت عادی انسان را از حال عادی خارج میکند، خواب و خوراک را از او میگیرد، توجه را منحصر به همان معشوق میکند، یعنی یک نوع توحد و تأحد و یگانگی در او به وجود میآورد، یعنی او را از همه چیز میبرد و تنها به یک چیز متوجه میکند به طوری که همه چیزش او میشود، یک چنین محبت شدیدی.
در حیوانات چنین حالتی مشاهده نشده است. در حیوانات ، علائق حداکثر در حدود علائقی است که انسانها به فرزندانشان دارند. یا همسرها نسبت به هم دارند. اگر غیرت دارند، اگر تعصب دارند، هر چه که نسبت به اینها دارند، در حیوانات هم کم و بیش پیدا میشود. ولی این حالت به این شکل ، مخصوص انسان است.
اینکه اصلا ماهیت این حالت چیست، خود یکی از موضوعات فلسفه شده است. ابن سینا رساله مخصوصی دارد در " عشق " . همچنین ملاصدرا در کتاب اسفار در بخش الهیات ، صفحات زیادی حدود چهل صفحه را اختصاص داده است به تفسیر ماهیت عشق که این حالت چیست که در انسانها پیدا میشود ، کما اینکه امروز هم مسأله عشق در " روانکاوی " تحلیل میشود که واقعا ماهیت این حالت در انسانها چیست ؟
نظریات درباره ماهیت عشق
نظریات مختلفی در این باره داده شده است . بعضی خودشان را با این کلمه خلاص کرده اند که این یک بیماری است، یک ناخوشی است، یک مرض است. این نظریه ، میتوان گفت فعلا تابع و پیرو ندارد که عشق را صرفا یک بیماری بدانیم. نه تنها بیماری نیست بلکه میگویند یک موهبت است.
مسأله اساسی در اینجا این است که آیا عشق بطور کلی یک نوع بیشتر نیست یا دو نوع است؟
نظریه اول
بعضی نظریات این است که عشق یک نوع بیشتر نیست و آن همان عشق جنسی است، یعنی ریشه عضوی و فیزیولوژیک دارد و یک نوع هم بیشتر نیست، تمام عشقهایی که در عالم وجود داشته و دارد با همه آثار و خواصش عشقهای به اصطلاح رمانتیک که ادبیات دنیا را این داستانهای عشقی پر کرده است مثل داستان مجنون عامری و لیلا تمام اینها عشقهای جنسی است و جز این چیز دیگری نیست.
مانند فروید ، این روانکاو معروف که همه چیز را ناشی از غریزه جنسی میداند علم دوستی را ، خیر را ، فضیلت را ، پرستش را و همه چیز را به طریق اولی عشق را جنسی میداند .ولی نظریه او را امروز دیگر قبول نمیکنند.
نظریه دوم
گروهی عشق را (همین عشق انسان به انسان را که بحث درباره آن است) دو نوع میدانند. مثلا ابوعلی سینا ، خواجه نصیرالدین طوسی و ملاصدرا عشق را دو نوع میدانند، برخی عشقها را عشقهای جنسی میدانند که اینها را عشق مجازی مینامند نه عشق حقیقی و معتقدند که بعضی عشقها عشق روحانی یعنی عشق نفسانی است ، به این معنا که در واقع میان دو روح نوعی کشش وجود دارد.
عشق جسمانی منشأش غریزه است، با رسیدن به معشوق و با اطفاء غریزه هم پایان مییابد چون پایانش همین است، اگر مبدأش ترشحات داخلی باشد با افراز شدنش قهرا پایان مییابد، از آنجا آغاز میشود و به اینجا پایان مییابد. ولی اینها مدعی هستند که انسان گاهی به مرحله ای از عشق میرسد که مافوق این حرفهاست.
خواجه نصیرالدین از آن به " مشاکله بین النفوس " تعبیر میکند ، که یک نوع همشکلی میان روحها وجود دارد، و در واقع اینها مدعی هستند که در روح انسان یک بذری برای عشق روحانی و معنوی هست که در واقع ، نفسی هم اگر اینجا وجود دارد او فقط محرک انسان است، و معشوق حقیقی انسان یک حقیقت ماوراء طبیعی است که روح انسان با او متحد میشود و به او میرسد و او را کشف میکند ، و در واقع معشوق حقیقی در درون انسان است. (فعلا ما داریم فرضیه ها و نظریات را میگوییم.)
در همین زمینه است که داستانها نقل میکنند، میگویند اینکه عشق میرسد به آنجا که عاشق ، خیال محبوب را از خود محبوب عزیزتر و گرامیتر میدارد، برای آن است که خود محبوب و زمینه اولی تحریک در درون انسان است و او در درون خودش با یک حقیقت دیگری با همان صورت معشوق که در روح او هست و در واقع صورت این شیء ( معشوق ظاهری ) نیست ، صورت یک شیء دیگر است خو میگیرد و با او هم خوش است.
این داستان را حتی در کتابهای فلسفی نیز نقل میکنند که مجنون بعد از اینکه آنهمه شعرها و غزلها در فراق لیلا و در عشق او گفته بود، روزی در بیابان ، لیلا آمد بالای سرش و او را صدا زد : مجنون سرش را بلند کرد ، گفت : کی هستی؟ گفت : منم لیلا ، آمده ام سراغت. ( به خیال اینکه دیگر حالا مجنون بلند میشود و این محبوبی را که در فراقش اینقدر نالیده چگونه در آغوش میگیرد. )
گفت : نه ، برو : لی غنی عنک بعشقک : من به عشق تو خوشم و از خودت بیزارم.
اتفاقا نظیر همین قضیه در شرح حال شاعر معروف معاصر شهریار مطرح است. شهریار دانشجوی سال آخر پزشکی بوده ، در همین تهران در خانه ای پانسیون بوده است. ( او تبریزی است. ) در آنجا عاشق دختر صاحبخانه میشود و چگونه هم عاشق میشود. آن دختر را به هر دلیل به او نمیدهند و او هم دیگر مثل همان مجنون دست از همه چیز ، کار و شغل و تحصیل بر میدارد و میافتد دنبال او. بعد از سالها در یکی از ییلاقات ، همان خانم با شوهرش به او میرسند و با او ملاقات میکنند. آن خانم میآید به سراغش. او در عالم خودش بوده. شهریار به او میگوید : نه ، اصلا من به تو کاری ندارم، من دیگر حالا با آن خیال خودم خوش هستم و به او هم خو گرفته ام، از شوهرت هم طلاق بگیری من به تو کاری ندارم.
شعری هم در این زمینه دارد که بعد از اینکه این خانم به سراغش میآید این شعر را میگوید، یعنی وصف حال خودش را میگوید در حالی که بیان میکند که من چگونه به عشق او خو کردهام و التفاتی به خود او ندارم.
حال این را اجمالا میگویم برای اینکه شما به گوشهای از ادبیات عرفانی اسلامی توجه کنید که این مسأله از آن مسائلی است که فوق العاده قابل توجه و قابل تحلیل است.
پس این نظریه ، نظریه ای است که عشق را تقسیم میکند به عشق جسمانی و عشق نفسانی ، یعنی به نوعی عشق قائل است که هم از نظر مبدأ با عشق جسمانی متفاوت است یعنی مبدأش جنسی نیست، ریشه ای در روح و فطرت انسان دارد و هم از نظر غایت با عشق جنسی متفاوت است چون عشق جنسی با اطفاء شهوت خاتمه پیدا میکند، ولی این عشق در اینجاها پایان نمیپذیرد.
قدر مسلم این است که بشر عشق را ستایش میکند، یعنی یک امر قابل ستایش میداند، در صورتی که آنچه از مقوله شهوت است قابل ستایش نیست. مثلا انسان شهوت خوردن یا میل به غذا که یک میل طبیعی است دارد. آیا این میل از آن جهت که یک میل طبیعی است هیچ قابلیت تقدیس پیدا کرده؟
تا به حال شما دیده اید حتی یک نفر در دنیا بیاید میلش را به فلان غذا ستایش کند؟ عشق هم تا آنجا که به شهوت جنسی مربوط باشد، مثل شهوت خوردن است و قابل تقدیس نیست، ولی به هر حال این حقیقت ، تقدیس شده است و قسمت بزرگی از ادبیات دنیا را تقدیس عشق تشکیل میدهد. این از نظر روانکاوی فردی یا اجتماعی فوق العاده قابل توجه است که این پدیده چیست؟
فنای عاشق در معشوق

عجیبتر این است که بشر افتخار میکند به اینکه در زمینه معشوق ، همه چیزش را فدا کند، خودش را در مقابل او فانی و نیست نشان بدهد ، یعنی این برای او عظمت و شکوه است که در مقابل معشوق از خود چیزی ندارد، و هر چه هست اوست، و به تعبیر دیگر " فنای عاشق در مقابل معشوق " .
چیزی است نظیر آنچه که در باب اخلاق گفتیم که در اخلاق چیزی است که با منطق منفعت جور در نمیآید ولی فضیلت است، مثل ایثار و از خود گذشتن.
ایثار با خود محوری جور در نمیآید، فداکاری با خودمحوری جور در نمیآید ولی معذلک میبینید انسان از جنبه خیر اخلاقی ، جود را ، احسان را ، ایثار را ، فداکاری را تقدیس میکند ، اینها را فضیلت میداند، عظمت و بزرگی میداند. در اینجا هم مسأله عشق با مسأله شهوت متفاوت است، چون اگر شهوت باشد ، یعنی شیئی را برای خود خواستن. فرق بین شهوت و غیر شهوت در همین جاست . آنجا که کسی عاشق دیگری است و مسأله ، مسأله شهوت است هدف تصاحب و از وصال او بهره مند شدن است، ولی در " عشق " اصلا مسأله وصال و تصاحب مطرح نیست ، مسأله فنای عاشق در معشوق مطرح است ، یعنی باز با منطق خود محوری سازگار نیست.
این است که این مسأله در این شکل ، فوق العاده ای قابل بحث و قابل تحلیل است که این چیست در انسان؟ این چه حالتی است و از کجا سرچشمه میگیرد که فقط در مقابل او میخواهد تسلیم محض باشد و از من او ، از خود او و از انانیتش چیزی باقی نماند . در این زمینه مولوی شعرهای خیلی خوبی دارد که در ادبیات عرفانی فوق العاده است:
عشق قهار است و من مقهور عشق
چون قمر روشن شدم از نور عشق
مسأله پرستش این است، یعنی عشق ، انسان را میرساند به مرحله ای که میخواهد از معشوق ، خدایی بسازد و از خود ، بنده ای ، او را هستی مطلق بداند و خود را در مقابل او نیست و نیستی حساب کند . این از چه مقولهای است؟ واقعیت این حالت چیست؟
گفتیم که یک نظریه این است که میگوید عشق به طور مطلق ریشه و غایت جنسی دارد ، روی همان خط غریزه جنسی حرکت میکند و ادامه مییابد و تا آخر هم جنسی است.
نظریه دیگر همان نظریه ای است که عرض کردیم حکمای ما این نظریه را تأیید میکنند که به دو نوع عشق قائل هستند:
عشقهای جنسی و جسمانی ، و عشقهای روحانی ، و میگویند زمینه عشق روحانی در همه افراد بشر وجود دارد.
نظر ما در طرح مسأله عشق بیشتر به آن تمایلی است که عاشق به فنای در معشوق پیدا میکند که ما آن را " پرستش " مینامیم. این هم چیزی است که با حسابهای مادی جور در نمیآید.
نظریه سوم
نظریه سومی وجود دارد که خواسته جمع کند میان دو نظریه ، آن نظریه دیده است که در " عشق " احیانا کیفیاتی پیدا میشود که با جنبه های جنسی سازگار نیست یعنی وابسته به غلیان ترشحات جنسی نیست که دائر مدار آن باشد، چون امر جنسی مثل همان گرسنگی است ، گرسنگی یک حالت طبیعی است ، وقتی که بدن احتیاج به غذا پیدا کند و یک سلسله ترشحات بشود گرسنگی هست و اگر چنین نباشد نیست ، در احتیاج جنسی هم همین طور است ، وقتی که این احتیاج مادی باشد ، در هر حدی که ترشحات باشد هست و اگر نه نیست ، ولی " عشق " تابع این خصوصیات نیست ، از این رو اینطور گفتند که عشق از نظر مبدأ ، جنسی است ولی از نظر منتها و کیفیت ، غیر جنسی است ، یعنی به طور جنسی شروع میشود، اولش شهوت است ولی بعد تغییر کیفیت و تغییر حالت میدهد و در نهایت امر تبدیل به یک حالت روحانی میشود.
ویل دورانت این مورخ معروف فلسفه در کتاب لذات فلسفه بحثی درباره عشق کرده است . او همین نظریه را انتخاب میکند و نظریه فروید را طرح و رد میکند . او میگوید:
حقیقت این است که عشق بعدها تغییر مسیر و تغییر جهت و حتی تغییر خصوصیت و تغییر کیفیت میدهد ، یعنی دیگر از حالت جنسی بطور کلی خارج میشود.
او اساس نظریه فروید را صحیح نمیداند.
سخن ویلیام جیمز
ویلیام جیمز در کتاب دین و روان میگوید: به دلیل یک سلسله تمایلات که در ما هست که ما را به طبیعت وابسته کرده است، یک سلسله تمایلات دیگری هم در ما وجود دارد که با حسابهای مادی و با حسابهای طبیعت جور در نمیآید و همین تمایلات است که ما را به ماوراء طبیعت مربوط میکند، که توجیه و تفسیرش همان است که حکمای اسلامی کردهاند و معتقدند که این حالت فنایی که عاشق پیدا میکند در واقع مرحله تکامل اوست، این فنا و نیستی نیست، اگر معشوق واقعیاش همین شیء مادی و جسمانی میبود، فنا و غیر قابل توجیه بود که چطور یک شییء به سوی فنای خودش تمایل پیدا میکند؟
ولی در واقع معشوق حقیقی او یک واقعیت دیگر است و این ( معشوق ظاهری ) نمونهای و مظهری از اوست و این در واقع با کاملتر از خودش و با یک مقام کاملتر متحد میشود و به این وسیله این نفس به حد کمال خودش میرسد .
سخن راسل
غربیها اینگونه عشقها ( عشق روحانی ) را عشقهای شرقی مینامند و حتی تقدیس هم میکنند. برتراند راسل در کتاب زناشویی و اخلاق میگوید:
" ما امروزیها حتی در عالم تصور نمیتوانیم روحیه آن شاعرانی را که در اشعارشان از فنای خود سخن میراندند بی آنکه کوچکترین التفاتی از محبوب بخواهند درک بکنیم . "
میخواهد بگوید که ما معمولا در عشقهایی که خودمان سراغ داریم عشق را وسیلهای و مقدمهای برای وصال میدانیم. ( در این زمینه جملههای زیادی دارد. ) میگوید در عشقهای شرقی اساسا عشق وسیله نیست و خودش فی حد ذاته هدف است، و بعد خیلی هم تقدیس میکند، میگوید این عشقهاست که به روح انسان عظمت و شکوه و شخصیت میدهد.
احسان خواجه امیری - برای اولین بار و به صورت اختصاصی از اینجا
< آهنگ بم >
توضیحات: آهنگ جدیدی از احسان خواجه امیری است که برای شهر بم خونده .مطمئن باشید برای اولین بار و به صورت اختصاصی دارم برای دانلود میزارمش و فکر نکنم کسی این آهنگ رو حتی شنیده باشه. به هر حال آهنگ زیباییست و به سبک پاپ سنتی اجرا شده. دانلود کردنش ضرر نداره
مدت زمان: ۷:۱۰
حجم فایل: ۶.۵۹ MB
برای دانلود این فایل به صورت mp3 و با کیفیت ۱۲۸ kbps روی دانلود کلیک کنید
با تمام حضور سلامت میکنم ,
با تمام وجود تمنایت ,
با تمام غرور نگاهت ,
با تمام سرور صدایت ,
و با تمام شکوه یادت ؛
-ای تنها سلام من ,
ای تنها مراد دل پر سودای من ,
ای سلیس ترین سلام عالم معنا ,
ای عزیزترین غایب پر نشان آشکار ,
ای "قریب" ترین "غریب" ولایت انسان ,
ای عظیم ترین شکوه قلب مشتاقان ,
ای پرفروغترین شبچراغ دل بیداران ,
ای غوغاترین سکوت این آشفته بازار ,
ای آزاد ترین پرواز قناری در قفس مانده,
ای قشنگترین نگاه یک کودک معصوم به گل سرخ ,
ای فریادترین تنهایی یک عاشق ,
ای انتهاترین بی انتهای جاده تنهایی ,
ای ویرانگرترین بانی قلوب دلسوختگان ,
ای طبیب ترین مریض لاعلاج عشق ,
ای بیدارترین زمستان زمزمه ترانه های جدائی ,
ای هوشیارترین تصویر مستی عشق ,
ای تنهاترین تنهای بی نیاز ,
ای زلالترین جاری این رود بی آرام ,
ای خرم ترین خرابه آبادی دل تنها ,
ای سرور و مالک دشت بیکران دل ؛
" ای خودآ "
*****************************************
تو که در هر جائی ! کجا پیدایت کنم ؟!
در قلب کدام با سخاوت دور دست ؟!
در دستان کدام گدای عاشق ؟!
در چشمان کدام منتظر بی پناه ؟!
در دهان کدام شاعر گنگ پریشان ؟!
ودر جای پای کدام رهگذر غریب ؟!
: اینها که
همه بی سخاوتند ! ,
همه سرشار از دنیایند ! ,
همه در کنار معشوق خود هزار ناز و افاده دارند که به من افتاده و تنها ، پوزخند میزنند !,
همه که قفل سکوت لعنت باری بر دهان کوبیده اند ! و
همه که ساکن شهر بی طلوع خویشند !
پس ؛
تورا از که بپرسم؟! پس از چه کسی وصف خیالت را بشنوم؟!
تورا به کرامتت , به وسعتت و به حرمتت که دیگر کسی نگه دارش نیست ! التماست میکنم کمی هوشیاری نصیبم کن ،
- دروغ این آئینه ها مرا در دره سوت کور امروز قرار داده .-
*****************************************
"خدایا ! وقتی مرا بخوانی ، به تو خواهم رسید .
در نام مطهرت ، سرور وصال نهفته است.
در عشق تو مرگ پایان می پذیرد.
آن که با کلامت زندگی کند ، هجوم تردیدها را فرو میگذارد و شب و روز کمر به خدمتت میبندد."
شامپو کردن، شانه زدن يا برس کشيدن مي تواند با شکستن مو به آن آسيب برساند. استفاده از کرمها و يا شامپوهاي نرم کننده مو پس از شامپو زدن، مو را نرمتر کرده و شانه کردن مو را راحت تر مي کند. وقتي که مو خيس است شکننده تر است. از خشک کردن مو با حوله و به شدت، شانه زدن و برس کشيدن به سختي و خشونت بايد جدا خودداري کرد. ديگر از قانون 100 بار برس کشيدن پيروي نکنيد چرا که به موي شما آسيب مي رساند. در عوض از شانه هاي دانه درشت با فاصله زياد و برسهايي با سرهاي نرم و ملايم استفاده کنيد.

من اگر اشک به دادم نرسد می شکن![]()
م
اگر از یاد تو یادی نکنم می شکنم ![]()
![]()
بر لب کلبه ی محصور وجود ![]()
![]()
من اگر دراین خلوت خاموش سکوت![]()
اگر از یاد تو یادی نکنم می شکنم ![]()
![]()
اگر از هجر تو آهی نکشم ![]()
![]()
تک و تنها به خدا می شکنم ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

من همون جزيره بودم خاکی و صميمی و گرم![]()
واسه عشقبازی موجا قامتم يه بستر نرم![]()
يه عزيز دردونه بودم پيش چشم خيس موجا![]()
يه نگين سبز خالص روی انگشتر دريا![]()
تا که يک روز تو رسيدی توی قلبم پا گذاشتی![]()
غصه های عاشقی رو تو وجودم جا گذاشتی![]()
زير رگبار نگاهت دلم انگار زيرورو شد![]()
برای داشتن عشقت همه جونم ارزو شد ![]()
تانفس کشيدی انگار نفسم بريد تو سينه![]()
ابر و باد و دريا گفتن حس عاشقی همينه![]()
اومدی تو سرنوشتم بی بهونه پا گذاشتی![]()
اما تا قايقی اومد از منو دلم گذشتی![]()
رفتی با قايق عشقت سوی روشنی فردا![]()
من و دل اما نشستيم چشم به راهت لب دريا![]()
ديگه رو خاک وجودم نه گلی هست نه درختی![]()
لحظه های بی تو بودن ميگذره اما به سختی![]()
دل تنها و غريبم داره اين گوشه ميميره![]()
ولی حتی وقت مردن باز سراغ تو ميگيره![]()
ميرسه روزی که ديگه قعر دريا می شه خونم![]()
![]()
اگر كلمه دوستت دارم قيام عليه بندهاي ميان من و توست
اگر كلمه دوستت دارم نمايشگر عشق خدايي من نسبت به توست
اگر كلمه دوستت دارم راضي كننده و تسكين دهنده قلبهاست
اگر كلمه دوستت دارم پايان همه جدايي هاست
اگر كلمه دوستت دارم نشانگر اشتياق راستين من نسبت به توست
اگر كلمه دوستت دارم كليد زندان من و توست
پس با تمام وجود فرياد ميزنم
دنیای زيباي من دوستت دارم

دوستت دارم چون تنهاترين ستاره زندگي مني
دوستت دارم چون تنها ترين مصراع شعر مني
دوستت دارم چون تنها ترين فکر تنهايي مني
دوستت دارم چون زيباترين لخظات زندگي مني
دوستت دارم چون زيباترين روياي خواب مني
دوستت دارم چون زيباترين خاطرات مني
دوستت دارم چون به يک نگاه عشق مني
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
کاش مي شد قلب ها آباد بود ! ![]()
کينه و غمها به دست باد بود !![]()
کاش مي شد دل فراموشي نداشت ! ![]()
نم نم باران هم آغوشي نداشت !![]()
کاش مي شد کاش هاي زندگي !![]()
گم شوند پشت نقاب بندگي !![]()
کاش مي شد کاش ها مهمان شوند ! ![]()
در ميان غصه ها پنهان شوند ! ![]()
کاش مي شد آسمان غم گين نبود ! ![]()
رد پاي قهر و کين رنگين نبود !![]()
کاش مي شد روي خط زندگي ! ![]()
با تو باشم تا نهايت سادگي![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

از عذاب رفتن تو می سوزم تو اوج غربت
واسه ی بودن با تو ندارم یه لحظه فرصت
اینجا اشک تو چشامو به کسی نشون ندادم
اگه بشکنه غرورم خم به ابرو نمیارم
وقتی نیستی هر چی غصه است تو صدامه
تنهايي را دوست دارم زيرا بي وفا نيست ...
تنهايي را دوست دارم زيرا عشق دروغي در آن نیست
تنهايي را دوست دارم زيرا تجربه کردم ...
تنهايي را دوست دارم زيرا خداوند هم تنهاست ...
تنهايي را دوست دارم زيرا.... در کلبه تنهايي هايم در
انتظار خواهم گريست و انتظار
کشيدنم را پنهان خواهم کرد
تو یه قلب پاک می خواستی ایناهاش
عاشقو هلاک می خواستی ایناهاش


هرکسی اومد پیشم یه ذره جاتو نگرفت
هیچ ادایی جای اون ناز و ادات ونگرفت
پیش هر نقاشی رفتم تو رو نقاشی کنه
روی هر بومی کشید رنگ چشا تو نگرفت

یه عشق کهنه
یه دل که عاشق
امان از این همه فاصله
هیچ تنهایی بیشتر از دوریش دلهو نمی سوزونه
ای کاش اونم یه روز که خیلی دور نباشه منو دریابه
راستی فقط به خود تو میگم : میخوام با سرعت بهت برسم

تو كيستي كه من اينگونه بي تو بي تابم
شب از هجوم خيالت نمي برد خوابم
تو كيستي كه من از موج يك تبسم تو
بسان قايق سرگشته روي گردابم
به چه کسی باید گفت
که با تو خوشبخت ترینم ![]()
ای کاش باز هم کسی اشکهایم را نبیند
تنها با خاطراتم خوشم
خدایان و خدابانوان در کوه المپ زندگی می کردند که رومیان هم آنان راپرستش می کردند .معروف ترین آنها دوازده تن بودند : شش خدا به نام های زئوس ( یا همان ژوپیتر ، خدای خدایان ) ، پوسیدان ، هیدیز ، آپولو ، آرس ، هفستیس و شش خدابانو به نام های : هستیا ، دیمیتر ، هرا ، آرتمیس ، آتنا و آفرودیت . بعدها دیونیسس( خدای شراب ) جای هستیا راگرفت و نسبت هفت به شش شد .
پرسفون (دختر دیمیتر )هم اسطوره اش در پیوند با دیمیتر است .
خلاصه ، هفتا خدابانو به سه دسته تقسیم میشن . خدابانوان باکره ، خدابانوان آسیب پذیر و خدابانوان کیمیاگر ( متحول کننده ) .
در گروه اول : آرتمیس ، آتنا و هستیا جای دارند که مظهر استقلال و خودبستگی اند
در گروه دوم : هرا ، دیمیتر و پرسفون که مظهر نقشهای سنتی زنان اند
و در گروه سوم : فقط آفرودیت که خدابانوی عشق و زیبایی است .
***************************
آرتمیس : خدابانوی شکار و طبیعت وحشی
نام رومی او دیاناست . نخستین فرزند متولد شده زئوس وخواهر دو قلوی آپولو (خدای خورشید ) بود . مادرش لیتو ( خدابانوی طبیعت بود ).
لیتو هنگام زایمان با موانع زیادی روبرو بود و هیچ کس او را پناه نمی داد .سرانجام در
جزیره ای پناه برد و آرتمیس را به دنیا آورد . آرتمیس به محض تولد به مادر در زایمان
پر درد آپولو کمک کرد به همین علت خدابانوی زایمان و تولد و یاور دردمندان به شمار می آید .

ویژگی های زن آرتمیسی: زنی غیرسنتی فاقد حس ترحم است و فاصله گیری عاطفی دارد و متوجه احساسات انسانهای اطراف نمی شود. دارای خشم ویرانگر و زندگی پر تحرکی هستند و همیشه مدافع حقوق زنان است . محدودم نکنید و به من نچسبید از جمله شعارهای اویند .او لج باز ، کله خر (من عيناْ جملات را ذکر می کنم) و دختری عاری از زنانگی ست . دارای ذهنیت : من خود قادرم از پس کارهایم برایم ٬ است .
***************************
آتنا : خدابانوی عقل و مهارت و حافظ شهر آتن
در میان رومی ها به مینروا معروف است . متیس ، اولین همسر رسمی زئوس ، خدابانوی اقیانوس و نماینده عقل و دانایی بود .وقتی متیس آتنا را حامله بود ، زئوس با نیرنگ او را بر آن داشت که کوچک شود سپس بلعید و با این کار در سرنوشت خود دست برد و خصایص متیس را ازآن خود کرد.آتنا در هیئت زنی بالغ با زره طلایی برتن و نیزه ای در دست و نعره ای خصمانه از سر پدر بیرون آمد.او یک جنگجو بود ونزدیکترین المپی به زئوس و از نظام پدر سالاری دفاع می کرد . او خدابانوی حرفه ، صنعت ، بافندگان ، سفالگران و خیاطان بود .هدیه خاص او به آتن درخت زیتون بود .در اسطوره آتنا خدابانوی بی مادر بود که از داشتن تنها ، پدر به خود می بالید .
ویژگی های زن آتنایی : دارای شخصیتی استوار و اجتماعی ، قدرتمند ، میانه رو ، منکر احساسات ، نیازمند تحصیل علم ، حامی حقوق مردسالاری ، واضح اندیش ، دارای تمرکز حواس ، اغلب فکر می کنند بیشتر دخترها احمق و لوس اند ، معمولا دوستان نزدیک مونث ندارند ، مخالف مسائل حمایتگر از زنان.غالباً مادر را حقیر می شمارند.زن آتنایی در رسیدن به هدف دو پرسش " چگونه؟ " و" آیا به نتیجه می رسد" را مطرح می کند و برای رسیدن به مقصود و شکست حریفان حتا حاضر است اصول اخلاقی را زیر پا گذارد.
***************************
هستیا : خدابانوی آتشکده و معابد
اولین فرزند ریا و کرونوس بود . خواهر ارشد نسل اول المپیها و خاله و عمه نسل دوم .ناشناخته ترین المپی زمان خود بود .نماد صوری او دایره بود و نخستین معابد و آتشکده ها نیز مدور بودند. بدون حضور او هیچ خانه و معبدی تقدس پیدا نمی کرد . آفرودیت ، پوسیدان ( خدای آبها ) و آپولو ( خدای آفتاب )را برآن داشت که دلباخته هستیا شوند ولی او دست رد به سینه آنها زد و بر باکرگی وفادار ماند . زئوس به جای هدیه ازدواج ، امتیازجایگاه داشتن در قلب خانه را به او داد . هستیا را غالباً هم ردیف هرمیس یا همان مرکوری ( خدای پیام رسانان ) می دانند . او فراهم آورنده فراوانی و زاد و ولد و نگهبان و مسئول حفاظت خانه از نیرو های شیطانی بود .

ویژگی های زن هستیایی : در کمال گمنامی بدون مزاحمت برای دیگران به عبادت و حفظ آداب روحانی می پردازند. از کشمکشهای رقابت جویانه به دور است . هویت برایش چندان مفهومی ندارد . رها از امیال روزمره ، آسوده از کردار و رنجها ، محصور شده از حسی از متانت ، چون نوری متحرک و ساکن ، تصویری از زن خردمند ، منزوی ، آرام ، وفادار، بردبار ، استوار .
***************************
هرا : خدابانوی زناشویی ، وفادار به عهد و پیمان و همسر
فرزند ریا و کرونوس بود و مانند چهار خواهر و برادر دیگرش به محض تولد به وسیله پدر بلعیده شد . ملکوتی ، زیبا و باشکوه ، همسر زئوس که برادر خود بود شد . زئوس برای رسیدن به هرای باکره خود را تبدیل به پرنده نحیف و لرزانی کرد و هرا با یک نگاه دلش به رحم آمد و برای گرم کردن ، او را به سینه فشرد . در این لحظه زئوس نقابش را برکشید . هرا تا زمانی که قول ازدواج را از او نگرفت در برابر حرکات عاشقانه او مقاومت کرد . ماه عسل شان سیصد سال طول کشید اما پس از بازگشت از ماه عسل زئوس به بلهوسی های خود ادامه داد . او قبل از هرا شش زن دیگر داشت و بارها به او خیانت کرد .اما خشم هرا هیچ گاه متوجه شوهر خیانتکار خود نبود بلکه زن رقیب ( که در اکثر مواقع قربانی تجاوز یا اغواگری زئوس شده بود ) یا فرزندان دیگر زئوس و یا اطرافیان بی گناه را هدف قرار می داد .
.jpg)
ویژگی های زن هرایی : نمودارتمایلات زن به وصلت و زناشویی است .در نظرش زندگی بدون وصلت با مرد ناقص است . وفادار به عهد و پیمان زناشویی .کینه توز ، حسود ، شوهرش بر هر کس دیگر تقدم دارد و مغرورانه حلقه اهدایی نامزد یا دوست پسرش را به دست می کند یا آن را در زنجیری کرده به گردن می آویزد . تحصیلات و شغل جایگاه ثانوی دارد . نیازها و امیال شوهرش بر نیازهای خود تقدم دارد . اگر ازدواج نکرده باشد ملاقات مردان مجرد مهمترین مساله اوست و به خاطر قرار با یک مرد قرار های قبلی با دوستان زن خود را بهم می زند و به محض ازدواج رابطه با دوستان مجرد خود را قطع می کند.
***************************
دیمیتر : خدابانوی غلات ، روزی دهنده و مادر
دومین کودک ریا و کرونوس بود که بلعیده شد و چهارمین همسر رسمی برادرش زئوس بود . پرسفون دختر دیمیتر در چمنزاری مشغول چیدن گل بود که زمین زیر پایش دهان باز کرد و هیدیز( پیام آور مرگ) با ارابه طلایی او را به اعماق زمین برد . زئوس فریادهای او را نشنید ولی دیمیتر شنید و به جستجویش شتافت . نه شبانه روز به دنبال دخترش از آب و خشکی گذشت . نپتون ( خدای آبها ) دیمیتر را می بیند و به او حمله می کند . دیمیتر برای فرار از دست او ، خودش را به شکل اسبی در می آورد و وارد گله اسبان می شود . نپتون متوجه مکر او می شود و او هم به شکل اسبی در می آید و وحشیانه به او تجاوز می کند .
تجاوز به پرسفون ( دختر ديميتر ) از طرف زئوس تصویب شده است . دیمیتر از المپ بیرون می آید ودر معبدی در سوگ دختر ربوده شده اش می نشیند و باعث خشک سالی و قحطی می شود . بلاخره زئوس به هیدیز فرمان می دهد که پرسفون را برگرداند قبل از بازگشت هیدیز چند دانه انار به پرسفون می دهد و با این کار پرسفون مجبور است تا یک سوم هر سال را نزد هیدیز بگذراند .

ویژگی های زن دیمیتری : نمونه کامل مادر است . دارای میل به مهرورزی ، بخشایش ، ایثار، استقامت و دارای میل وافر به بچه دارشدن است . به فرزندان خود بیشتر از هر چیز دیگر افتخار می کند. با بزرگ شدن بچه ها ترسی در او پیدا می شود . از اینکه باید او را ترک کنند در هراس است و فکر می کند می خواهند فرزندانش را بربایند بنابراین نمی خواهد فرزندانش یک لحظه از جلوی چشمانش دور شوند .
***************************
پرسفون : دوشیزه و ملکه جهان زیرین
او از جمله دوازده المپی اصلی نبود اما نقش محوری در اسراری که از جهان زیرین برای یونانی ها آورد داشت .او خدابانویی بلند بالا ، زیبا و جوان بود در جایگاه ملکه جهان زیرین . او خدابانوی بالغ است که بر گستره ارواح مردگان نظارت دارد و راهنمای زنده هایی است که به آن دیار سفر می کنند و به هر آنچه می خواهند دست پیدا می کنند .
جهان زیرین کنایه ای است از لایه های عمیق روان آدمی . گستره ای که خاطرات و عواطف گذشته در آن مدفون شده است ( ضمیر ناخودآگاه فردی ) ونیز فضایی است که تصاویر ، الگوها ، غرایز و احساسات کهن نمونه ای و جمعی بشر در آن انباشته شده است (ضمیر ناخودآگاه جمعی )

ویژگی های زن پرسفونی : زنی است که تمایل به فاعل بودن ندارد بلکه تحت تاثیر اعمال دیگران است . او هنوز خود را نمی شناسد و از توانایی هایش بی خبر است . بسیار سازش کار است . از نظر زن پرسفونی ازدواج همانا ربوده شدن بدست هیدیز ، پیام آور مرگ است . هیچ گاه تمایلی به رابطه جنسی نشان نمی دهد و پس از ازدواج او فکر می کند با هر رابطه ای شوهرش قصد تجاوز به او را دارد و از این مساله بسیار رنج می برد . فریب ، دروغ و حیله گری از جمله مشکلات بالقوه شخصیتی زنان پرسفونی است . به خاطر حس ناتوانی و وابستگی به دیگران آنها یاد می گیرند که از راههای غیر مستقیم به خواسته های خود دست یابند و این کار را گاه با فرصت طلبی و گاه با تملق و چاپلوسی آنجام می دهند . به جای صداقت و رویارویی با دیگران یا فقط بخشی از واقعیت را می گویند و یا کاملاً به دروغ متوسل می شوند . آنان دارای مشکل خودشیفتگی نیز هستند . زن پرسفونی که زندگی اش محدود و تحت نفوذ اشخاصی است که می خواهند او را به خود وابسته نگاه دارند ، مستعد ابتلا به افسردگی ست . بسیاری از اوقات برای رهایی از دخالت های والدین به دنیای درون پناه می برند و در رویا هر جا هستند جز در خانه و با آن آدمها .







.jpg)













سلام من محمد کاظم پور مدرک کارشناسی ارشد سنجش از دور و Gis دارم و اهل یزد میباشم من هرچیزی را که شما میخواهید داخل وبلاگم قرار میدم امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد در آخر نظر یادتون نره