BIOS چيست؟
 
يکی از متداولترين موارد کاربرد حافظه های Flash ، استفاده از آنان در BIOS)Basic Input/Output System) است . BIOS اين اطمينان را به عناصر سخت افزاری نظير : تراشه ها ، هارد يسک ، پورت ها ، پردازنده و ... خواهد داد که بدرستی عمليات خود را در کنار يکديگر انجام دهند. هر کامپيوتر ( شخصی ، دستی ) دارای يک ريزپردازنده بعنوان واحد پردازشگر مرکزی است . ريزپردازنده يک المان سخت افزاری است .بمنظور الزام پردازنده برای انجام يک عمليات خاص، می بايست مجموعه ای از دستورالعمل ها که نرم افزار ناميده می شوند نوشته شده و در اختيار پردازنده قرار گيرد. از دو نوع نرم افزار استفاده می گردد : - سيستم عامل : سيستم عامل مجموعه ای از خدمات مورد نياز برای اجرای يک برنامه را فراهم می نمايد. ويندوز 98 ، 2000 و يا لينوکس نمونه هائی از سيستم های عامل می باشند. - برنامه های کاربردی : برنامه های کاربردی نرم افزارهائی هستند که بمنظور تامين خواسته های خاصی طراحی و در اختيار کاربران گذاشته می شوند. برنامه هائی نظير : Word ، Excel و ... نمونه هائی از اين نوع نرم افزارها می باشند. BIOS در حقيقت نوع سومی از نرم افزارها بوده که کامپيوتر بمنظور عملکرد صحيح خود به آن نياز خواهد داشت. خدمات ارائه شده توسط BIOS نرم افزار BIOS دارای وطايف متعددی است . ولی بدون شک مهمترين وظيفه آن استقرار سيستم عامل در حافظه است . زمانيکه کامپيوتر روشن و ريزپردازنده سعی در اجرای اولين دستورالعمل های خود را داشته باشد ، می بايست دستورالعمل های اوليه از مکان ديگر در اختيار آن گذاشته شوند ( در حافظه اصلی کامپيوتر هنوز اطلاعاتی قرار نگرفته است ) دستورالعمل های مورد نظر را نمی توان از طريق سيستم عامل در اختيار پردازنده قرار داد چراکه هنوز سيستم عامل در حافظه مستقر نشده و همچنان بر روی هارد ديسک است . مشکل اينجاست که می بايست با استفاده از روشهائی به پردازنده اعلام گردد که سيستم عامل را به درون حافظه مستقر تا در ادامه زمينه استفاده از خدمات سيستم عامل فراهم گردد. BIOS دستورالعمل های لازم را در اين خصوص ارائه خواهد کرد. برخی از خدمات متداول که BIOS ارائه می دهد ، بشرح زير می باشد: - يک برنامه تست با نام POST بمنظور بررسی صحت عملکرد عناصر سخت افراری - فعال کردن تراشه های BIOS مربوط به ساير کارت های نصب شده در سيستم نظير : کارت گرافيک و يا کنترل کننده SCSI - مديريت مجموعه ای از تنظيمات در رابطه با هارد ديسک،Clock و ... BIOS ، يک نرم افزار خاص است که بعنوان اينترفيس ( ميانجی ) بين عناصر اصلی سخت افزارهای نصب شده بر روی سيستم و سيستم عامل ايفای وظيفه می نمايد. نرم افزار فوق اغلب در حافظه هائی از نوع Flash و بصورت يک تراشه بر روی برد اصلی نصب می گردد. در برخی حالات تراشه فوق يک نوع خاص از حافظه ROM خواهد بود. زمانيکه کامپيوتر روشن می گردد BIOS عمليات متفاوتی را انجام خواهد داد: - بررسی محتويات CMOS برای آگاهی از تنظيمات خاص انجام شده - لود کردن درايورهای استاندارد و Interrupt handlers - مقدار دهی اوليه ريجسترها و مديريت Power - اجرای برنامه POST بمنظور اطمينان از صحت عملکرد عناصر سخت افزاری - تشخيص درايوی که سيستم می بايست از طريق آن راه اندازی (Booting) گردد. - مقدار دهی اوليه برنامه مربوط به استقرار سيستم عامل در حافظه (Bootstrap) اولين موردی را که BIOS بررسی خواهد کرد، اطلاعات ذخيره شده در يک نوع حافظه RAM با ظرفيت 64 بايت است . اطلاعات فوق بر روی تراشه ای با نام CMOS)Complementry metal oxid semiconductor) ذخيره می گردند. CMOS شامل اطلاعات جزئی در رابطه با سيستم بوده و درصورت بروز هر گونه تغييردر سيستم، اطلاعات فوق نيز تغيير خواهند کرد. BIOS از اطلاعات فوق بمنظور تغيير و جايگزينی مقادير پيش فرض خود استفاده می نمايد. Interrupt handlers نوع خاصی از نرم افزار بوده که بعنوان يک مترجم بين عناصر سخت افزاری و سيستم عامل ايفای وظيفه می نمايد.مثلا" زمانيکه شما کليدی را برروی صفحه کليد فعال می نمائيد، سيگنال مربوطه، برای Interrupt handler صفحه کليد ارسال شده تا از اين طريق به پردازنده اعلام گردد که کداميک از کليدهای صفحه کليد فعال شده اند. درايورها يک نوع خاص ديگر از نرم افزارها بوده که مجموعه عمليات مجاز بر روی يک دستگاه را تبين و راهکارهای ( توابع ) مربوطه را ارائه خواهند. اغلب دستگاه های سخت افزاری نظير: صفحه کليد، موس ، هارد و فلاپی درايو دارای درايورهای اختصاصی خود می باشند. با توجه به اينکه BIOS بصورت دائم با سيگنال های ارسالی توسط عناصر سخت افزاری مواجه است ، معمولا" يک نسخه از آن در حافظه RAM تکثير خواهد شد. راه اندازی ( بوتينگ، Booting) کامپيوتر پس از روشن کردن کامپيوتر، BIOS بلافاصله عمليات خود را آغاز خواهد کرد. در اغلب سيستم ها ، BIOS در زمان انجام عمليات مربوطه پيام هائی را نيز نمايش می دهد ( ميزان حافظه، نوع هارد ديسک و ...) بمنظور آماده سازی کامپيوتر برای ارائه خدمات به کاربران، BIOS مجموعه ای از عمليات را انجام می دهد. پس از بررسی و آگاهی از تنظيمات موجود در CMOS و استقرار Interrupt handler در حافظه RAM ، کارت گرافيک بررسی می گردد. اغلب کارت های گرافيک ، دارای BIOS اختصاصی بوده که حافظه و پردازنده مربوط به کارت گرافيک را مقدار دهی اوليه می نمايد. در صورتيکه BIOS اختصاصی برای کارت گرافيک وجود نداشته باشد از درايور استانداری که در ROM ذخيره شده است ، استفاده و درايو مربوطه فعال خواهد شد ( درايور استاندارد کارت گرافيک ) در ادامه BIOS نوع راه اندازی ( راه اندازی مجدد (Rebbot) و يا راه اندازی اوليه (Cold Boot ) را تشخيص خواهد داد .برای تشخيص موضوع فوق، از محتويات آدرس 0000:0472 حافظه استفاده می گردد. در صورتيکه در آدررس فوق مقدار 123h موجود باشد ، بمنزله "راه اندازی مجدد" بوده و برنامه BOIS بررسی صحت عملکرد حافظه را انجام نخواهد داد. در غير اينصورت ( در صورت وجود هر مقدار ديگر در آدرس فوق ) يک "راه اندازی اوليه " تلقی می گردد. در اين حالت بررسی صحت عملکرد و سالم بودن حافظه انجام خواهد شد. در ادامه پورت های سريال و USB برای اتصال صفحه کليد وموس بررسی خواهند شد. در مرحله بعد کارت های PCI نصب شده بر روی سيستم بررسی می گردند. در صورتيکه در هر يک از مراحل فوق BIOS با اشکالی برخورد نمايد با نواختن چند Beep معنی دار، مورد خطاء را اعلام خواهد کرد. خطاهای اعلام شده اغلب به موارد سخت افزار سيستم مربوط می گردد. برنامه BIOS اطلاعاتی در رابطه با نوع پردازنده ، فلاپی درايو ، هارد ديسک ، حافظه تاريخ و شماره ( ورژن ) برنامه BIOS ، نوع صفحه نمايشگر را نمايش خواهد داد. در صورتيکه بر روی سيستم از آداپتورهای SCSI استفاده شده باشد ، BIOS درايور مربوطه آن رااز BIOS اختصاصی آداپتور فعال و BIOS اختصاصی اطلاعاتی را در رابطه با آداپتور SCSI نمايش خواهد داد. در ادامه برنامه BIOS نوع درايوی را که می بايست فرآيند انتقال سيستم عامل از آن آغاز گردد را تشخيص خواهد داد. برای نيل به هدف فوق از تنظيمات موجود در CMOS استفاده می گردد. اولويت درايو مربوطه برای بوت سيستم متغير و به نوع سيستم بستگی دارد. اولويت فوق می تواند شامل مواردی نظير : A,C,CD و يا C,A,CD و ... باشد.(A نشاندهنده فلاپی درايو C نشاندهنده هاردديسک و CD نشاندهنده درايو CD-ROM است ) در صورتيکه درايو مشخص شده شامل برنامه های سيستم عامل نباشد پيام خطائی نمايش داده خواهد شد. (Non System disk or disk error ) پيکربندی BIOS در بخش قبل اشاره گرديد که BIOS در موارد ضروری از تنظيمات ذخيره شده در CMOS استفاده می نمايد. برای تغيير دادن تنظيمات مربوطه می بايست برنامه پيکربندی CMOS فعال گردد. برای فعال کردن برنامه فوق می بايست در زمان راه اندازی سيستم کليدهای خاصی را فعال تا زمينه استفاده از برنامه فوق فراهم گردد. در اغلب سيستم ها بمنظور فعال شدن برنامه پيکربندی کليد Esc يا Del يا F1 يا F2 يا Ctrl-Esc يا Ctrl-Alt-Esc را می بايست فعال کرد.( معمولا" در زمان راه اندازی سيستم نوع کليدی که فشردن آن باعث فعال شدن برنامه پيکربندی می گردد، بصورت يک پيام بر روی صفحه نمايشگر نشان داده خواهد شد ) پس از فعال شدن برنامه پيکربندی با استفاده از مجموعه ای از گزينه های می توان اقدام به تغيير پارامترهای مورد نظر کرد. تنظيم تاريخ و زمان سيستم ، مشخص نمودن اولويت درايو بوت، تعريف يک رمز عبور برای سيستم ، پيکربندی درايوها ( هارد، فلاپی ، CD) و ... نمونه هائی از گزينه های موجود در اين زمينه می باشند. در زمان تغيير هر يک از تنظيمات مربوطه در CMOS می بايست دقت لازم را بعمل آورد چراکه در صورتيکه عمليات فوق بدرستی انجام نگيرد اثرات منفی بر روی سيستم گذاشته و حتی در مواردی باعث اختلال در راه اندازی سيستم خواهد شد. BIOS از تکنولوژی CMOS بمنظور ذخيره کردن تنظيمات مربوطه استفاده می نمايد . در اين تکنولوژی يک باتری کوچک ليتيوم انرژی(برق) لازم برای نگهداری اطلاعات بمدت چندين سال را فراهم می نمايد ارتقاء برنامه BIOS تغيير برنامه BIOS بندرت انجام می گيرد. ولی در موارديکه سيستم قديمی باشد، ارتقاء BIOS ضروری خواهد بود.با توجه به اينکه BIOS در نوع خاصی از حافظه ROM ذخيره می گردد، تغيير و ارتقاء آن مشابه ساير نرم افزارها نخواهد بود. بدين منظور به يک برنامه خاص نياز است . برنامه های فوق از طريق توليد کنندگان کامپيوتر و يا BIOS عرضه می گردند. در زمان راه اندازی سيستم می توان تاريخ ، شماره و نام توليد کننده BIOS را مشاهده نمود. پس از مشخص شدن نام سازنده BIOS ، با مراجعه به وب سايت سازنده ، اطمينان حاصل گردد که برنامه ارتقاء BIOS از طرف شرکت مربوطه عرضه شده است . در صورتيکه برنامه موجود باشد می بايست آن را Download نمود. پس از اخذ فايل( برنامه) مربوطه آن را بر روی ديسکت قرار داده و سيستم را از طريق درايو A ( فلاپی درايو) راه اندازی کرد. در اين حالت برنامه موجود بر روی ديسکت، BIOS قديمی را پاک و اطلاعات جديد را در BIOS می نويسد. در زمان ارتقاء BIOS حتما" می بايست به اين نکته توجه گردد که از نسخه ای که کاملا" با سيستم سازگاری دارد، استفاده گردد در غير اينصورت BIOS با اشکال مواجه شده و امکان راه اندازی سيستم وجود نخواهد داشت .!

ديروز را رها كنيد و مترصد هدف هايي شويد كه توانايي هاي خلاق شما را آزاد مي كند . به پيشواز حركت به سوي زندگي بهتر برويد . تا حد امكان خودتان باشيد ، از خود كمتر انتقاد كنيد . از منفي بافي بپرهيزيد . به خودتان كمك كنيد تا امروز زندگي بهتري داشته باشيد اعتماد و اطمينان ناشي از موفقيت هاي گذشته را در ذهن خود زنده كنيد .
 
به كجا برم شكايت به كه گويم اين حكايت
كه لبت حيات ما بود و نداشتي

دیفنوکسیلات (DIPHENOXYLAT)
نام تجاری :
Iomotil

گروه دارویی : مخدرها
گروه درمانی : ضد اسهال
شکل دارویی : قرص
موارد مصرف : اسهال های مزمن ، درمان اسهال ناشی از ترک مواد مخدر
میزان مصرف : 2 قرص هر 6 ساعت تا کنترل اسهال
موارد منع مصرف : در مبتلایان به یرقان ، اسهال ناشی از میکروب و التهاب روده بزرگ منع مصرف دارد .
عوارض جانبی مهم : خشکی دهان ، یبوست ، درد شکمی ، بی اشتهایی ، خواب آلودگی ، خارش ، کهیر ، افزایش ضربان قلب
شرایط نگه داری : در دمای معمولی نگه داری شود .
توصیه ها :
1- در صورت قطع اسهال میزان دارو کاهش یابد .
2- دراسهال های عفونی مثل شیگلا و سالمونلا مفید نیست .
3- در صورت مصرف همزمان دارو های اعصاب به پزشک اطلاع دهید .
4- در صورت وجود تب یا اسهال خونی به پزشک اطلاع دهید .

************ ****

کنسرو "عدسی" بهروز

کنسرو همیشه به عنوان غذایی ساده و بی دردسر بشمار می رود. البته بعضی از کنسروها را تنها نمی توان به تنهایی استفاده کرد و آنها را باید به عنوان پیش/پس غذا و یا در کنار آن مصرف کرد.
کنسرو عدسی جز آن دسته است که در هر سه مورد می تواند مورد مصرف قرار گیرد. قبل از غذا به عنوان پیش غذا مثل سوپ، بعد از غذا و یا کنار آن. اما به هر شکل باید دقت کرد که دستورات لازم جهت استفاده یک کنسرو رعایت شود. مثل جوشاندن آن قبل از مصرف.
کنسرو عدسی بهروز دارای استانداردهای بهداشتی و مصرفی است. برروی قوطی آن دستورات لازم جهت مصرف درج شده است. تاریخ تولید و انقضا نیز برروی آن حک شده است. محتویات و مواد تشکیل دهنده آن نیز برروی برچسب دور قوطی نوشته شده. نکته مورد اهمیت دیگر اینکه برروی کنسرو نحوه نگه داری باقی مانده کنسرو نیز ذکر شده است.
قوطی این کنسرو، قوطی استوانه ای از جنس آلومینیوم است که دارای مقاومت خوبیست. اما بهتر بود که بدنه قوطی آن دارای شیارهای ضربه گیر بود تا مقاوت آن در برابر ضربات احتمالی بیشتر شود. علامت به اصطلاح „Recyclable“ برروی برچسب آن حک شده و بدین معنی است که قوطی آن قابل بازیافت است.

طعم
طعم این کنسرو نسبتا" مطلوب است و شبیه عدسی های خانگی است. به نظر می رسد در تهیه عدسهای کنسرو استانداردهای بهداشتی رعایت شده و عدسهای کهنه یا مانده استفاده نشده اند. بوی محتویات کنسرو نیز حتی بعد از گرم کردن آن زننده نیست.

فواید عدس
از فواید و مواد غذایی عدس (حدودا" در هر صد گرم) می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- پروتین
- آهن
- فیبر
- قند
- کلسیم
- ویتامنهای ث، ب 12 و ای
- و برخی از از مواد غذایی دیگر
البته برخی از این مواد و ویتامینها ممکن است هنگام کنسرو کردن از بین روند. مواد اضافه شده به کنسرو نیز می توانند به مواد غذایی عدس تاثیر گذار باشد. طبق فهرست کنیرو، مواد محتویاتی این کنسرو به غیر از عدس حاوی موادی مثل نمک، پیاز، روغن و ادویه جات است.

قیمت
قیمت حک شده برروی کنسرو "عدسی" بهروز 480 تومان است که البته معمولا" فروشندگان آنرا گرد کرده و 500 تومان حساب می کنند!

 

يکشنبه: ترفند

راز و رمزهای بازی های موجود در ویندوز

از: http://www.tarfande stan.com
حتما شما نیز به مانند تمامی کاربران ویندوز ، برای یکبار هم که شده بازی های موجود در این ویندوز دیدن را دیده اید. این بازی ها به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز نصب میشوند. این بازی ها که شاید به ظاهر بسیار ساده به نظر برسند ، همانند بازیهای معروف دیگر ، پر از رمز و راز هستند! در این ترفند قصد داریم به معرفی رمزهای بازی هایSolitaire ، Pinball ، Minesweeper ، FreeCell بپردازیم.
برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.

بازی FreeCell
1ـ پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!
2ـ پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.

بازی Minesweeper
1ـ برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.
سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.

بازی Pinball
1ـ پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.
2ـ پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.
3ـ پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.
4ـ پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس 5ـ 5- پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.

بازی Solitaire
1ـ پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!
2ـ پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید!

 


دعاي روز بيست و هشتم ماه مبارک رمضان

الّلهُمَّ وَفِّر حَظّی فيه مِن النَّوافِل
وَ أکرِمنی فيه بإحضَار المَسَائل
وَ قرِّب فيه وَسيلتی إليک مِن بين الوَسَائل
يَا مَن لايشغَله إلحَاحُ المُلِحّين

روزهای رمضانی همه رحمانی است، و شبهايش همه روحانی. از بندگان همه نيايش است و از خدا همه آمرزش؛ از روزه داران همه خواهش است و از پروردگار، همه بخشش؛ تا هر کس چه بخواهد و چگونه بطلبد! بخشايشگرا! امروز بهره ام را از کردارهای مورد پسند خويش بيشتر فرما، و درهای رحمتت را بر من گشاده تر نما.
چه خواسته های فراوانی دارم، و چه دعاهای بيشماری را به محضرت می آورم! چه شود که به من عنايت فرمايی و خواسته هايم را اجابت فرمايی.
دستاويز من برای راز و نياز به درگاهت بسيار است و وسيله های خواهش من بيشمار، اما اين تويی که واسطه مرا نزديکتر کنی و پاسخگويی به پرسشهای مرا بيشتر.
ای که مردم هر چه پای بفشارند، تو را از آن چه می خواهی، باز نمی دارند.

------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------
------------ --------- --------- --------- --------- --------- ----

چهل حديث روزه

  روزه ماه شعبان
امام صادق (عليه السلام) فرمود:
هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برايش محسوب مى‏كند.

وسائل الشيعه ج 7 ص 375،ح 22

  افطارى دادن
امام صادق (عليه السلام) فرمود:
هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.

الكافى، ج 4 ص 68، ح 1 3

------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------
------------ --------- --------- --------- --------- --------- ----

ماه مبارك و رهايى انسان از اسارت گناهان

وجود مبارك پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)در اين خطبه فرمود: «و من أكثر فيه من الصلّوة ثقل الله ميزانه يوم تُخَفّف فيه الموازين»؛ هر كس در اين ماه بر من زياد صلوات بفرستد ترازوى اعمالش سنگين خواهد شد، روزى كه ترازوى اعمال بسيارى از مردم سبك مى شود.
در قيامت اعمال انسان را با يك واحد مخصوصى مى سنجند، نه با اجرام مادى و امثال آن در دنيا انسان اگر
خواسته باشد متاع مادى را بسنجد آن را با يك ترازوى خاصّ مادّى توزين مى كند مثلاً درجه حرارت را با ميزان مخصوص آن، اشياى كيلويى را با كيلو، اشياى مترى را با متر، مسائل ادبى مثل شعر را با وزن خاص آن. امّا اعمال ما را در روز قيامت با حق مى سنجند كه قرآن مى فرمايد: «وَالوَزْن يَومَئِذ اْلحَقُّ»
يعنى در آن روز اعمال و عقايد و اخلاق مردم را با حق مى سنجند. حق در يك طرف و اعمال در طرف ديگر كه مشخص مى شود حق است و چه عملى از حق بى بهره بود. و در قرآن مى فرمايد: آنان كه اعمالشان سنگين است اهل سعادت بوده و آنان كه اعمالشان سبك است از سعادت محرومند.
در بيانات اميرالمؤمنين(عليه السلام) آمده است، چه اين كه در بيان رسول الله (صلى الله عليه وآله)هم رسيده است كه حضرتش فرمود: «زِنُوا قَبْلَ أنْ تُوزَنوا»
در نهج البلاغه، خطبه90 چنين آمده است: «زنوا أنفسكم من قبل أن توزنوا و حاسبوها من قبل أن تحاسبوا...»
روزى مى رسد كه انسانها را وزن مى كنند كه كدام انسان سبك و كدام انسان سنگين است. كمال انسان به عقل و معارف عقلى اوست، خود را با يك ميزانى كه خدا نازل كرده است بسنجد، با ميزان قرآن كريم و با وزنى كه حق است.
حضرت فرمود: در ماه مبارك رمضان هر كس بيشتر بر من صلوات بفرستد خدا ترازوى او را سنگين مى كند.
چون صلوات بر آن حضرت يك دعايى مستجاب است و چون همراه صلوات حاجت خود را خواستيد، خداى سبحان اينچنين نيست كه يكى را برآورده كند و ديگرى را برآورده نكند، لذا در برنامه هاى آموزنده امام سجاد(عليه السلام)كه مَثَل اعلاى نيايش و دعا را به ما مى آموزاند، در بسيارى از فرازهاى ادعيه ايشان صلوات به چشم مى خورد، هر مطلبى را كه آن حضرت از خدا مى خواهند قبل و بعدش صلوات است، چون آن اول و اين آخر را خداوند مستجاب مى كند بين آنها را هم مستجاب خواهد كرد.

با حافظ

به وقت گل شدم از توبه شراب خجل

به وقت گل شدم از توبه شراب خجل
صلاح ما همه دام ره است و من زین بحث
بود که یار نرنجد ز ما به خلق کریم
ز خون که رفت شب دوش از سراچه چشم
رواست نرگس مست ار فکند سر در پیش
تویی که خوبتری ز آفتاب و شکر خدا
حجاب ظلمت از آن بست آب خضر که گشت

 

که کس مباد ز کردار ناصواب خجل
نیم ز شاهد و ساقی به هیچ باب خجل
که از سوال ملولیم و از جواب خجل
شدیم در نظر ره روان خواب خجل
که شد ز شیوه آن چشم پرعتاب خجل
که نیستم ز تو در روی آفتاب خجل
ز شعر حافظ و آن طبع همچو آب خجل

دنیای موبایل

 يك ماشين حساب توپ براي سيمبين9.1

 لینک صفحه دانلود | لينك دانلود كيجن
لينک دانلود غيرمستقيم مي باشد.

نرم افزار PC

نسخه ي نهايي از اينترنت اکسپلورر قدرتمند ويندوز ويستا عرضه شد ! Microsoft Internet Explorer 7.0 Final

سرانجام پس از مدت ها انتظار زمان انتشار و وعده ی کمپانی مایکروسافت در رابطه با عرضه ی نسخه ي نهايي 7.0 از محبوب ترین و پركاربردترین مرورگر دنیا فرارسید.Internet Explorer 7.0 در قیاس با نسخه های پیشین این مرورگر تحولات بیشماری از جهات کاربردی و امنیتی داشته که سعی بر جبران تمامی نقیصه های موجود چندین سال خود کرده است تا بار دیگر در برابر رقبای بسیار قدرتمند و محبوبی چون FireFox و Opera و NetScape به عنوان محبوب ترین و قدرتمندترین در دنیای رایانه سر بلند کند .

کمپانی مایکروسافت پس از عرضه نسخه های آزمایشی متعدد و رفع تمام ایراد های این مرورگر و پروژه ی قدرتمند خود، سرانجام چند روز پیش نسخه ی نهایی 7 از مرورگر قدرتمند خود را عرضه کرد که قابلیتهای بیشماری در قیاس با نسخه های پیشین و حتی سایر مرورگر های موجود دارد .

در ادامه با قابلیت های جدید و برتر نسخه ی 7.0 از محبوب ترین مرورگر جهان بیشتر آشنا می شویم :

ویژگی هایی که کار با این ابزار مهم و ضروری را بسیار ساده تر می کنید :

Simplified User Experience - ظاهر بسیار ساده تر شده ی نرم افزار که کار با آن در قیاس با توانایی های بسیاری که به آن افزوده شده ساده و آسان می باشد .

Advanced Printing - قابلیت های پیشرفته ی چاپ و پرینت نرم افزار که توانایی های ویرایشی و ایجاد تغییرات بسیاری را به کاربر هنگام چاپ صفحات وب می دهد .

Instant Search Box - جستجوی آسان عباراتی که شما مایلید بلافاصله در موتور های جستجوی برتر دنیا .

Favorites Center - بخش مهم و ضروری Favorites که به صورتی کامل و قدرتمند در این نسخه با طبقه بندی های متعدد و قابلیتهای ذخیره سازی متفاوت گنجانده شده است .

RSS Feeds - قابلیت درک RSS Feed های سایتهای مختلف و نمایش آنها به صورت یک آیکون بر روینجره که با کلیک بر روی ان اطلاعات مرتبط با آر اس اس به طور کامل نمایش داده می شود .

Tabbed Browsing - قابلیت نمایش تمامی پنجره هاتی وب متعدد در قابل یک پنجره قدرتمند و کامل و بسیار سریع کلی !

Quick Tabs - ویژگی منحصر به فرد و بسیاری مفیدی که به شما امکان انتخاب بسیار سریع پنجره های مورد نظر شما را از میان تعداد بی شمار  پنجره های باز شده می دهد . این بخش قادر به پیش نمایش تمامی پنجره های فعال به صورت Thumbnail نیز می باشد .

Tab Groups - گروه بندی پنجره های باز شده در قالب گروههای مختلف که به اسانی قابل دسترسی باشند.

Page Zoom - قابلیت بزرگنمایی صفحات وب مورد نظر با تمامی محتویات درون آن .

و ....

ویژگی های که امنیت اینترنتی شما را به طور كامل تامین می کند :

ActiveX Opt-in - جلوگیری از نصب خودکار هر نوع ActiveX و ورود آنها به سیستم که سبب ایجاد خطر و حفره امنیتی می شوند .

Security Status Bar - نوار امنیتی گرافیکی و منحصر به فرد که شما را از وضعیت امنیتی سیستم خود به طور زنده مطلع می کند !

Phishing Filter - جلوگیری از هر نوع کلاهبرداری اینترنتی . دارای منبع اطلاعای قدرتمندی از وب سایتها و طرق کلاهبرداری اینترنتیست که مانع حقه خوردن شما می شود .

Cross-Domain Barriers - ممانعت از ورود وبسایتها و دامنه های مختلف دیگر اینترنتی به داخل سایت انتخابی شما .

Delete Browsing History - قابلیت پاکسازی تمامی ردپاها و فعالیت های اینترنتی صورت گرفته و اطلاعات ذخیره شده در مرورگر همگی در یک پنجره آسان .

Address Bar Protection - قابلیت محافظت از آدرس بار برای تایپ آدرس وبسایتهای مخرب و خطرناک .

Fix My Settings - ویژگی منحصر به فردی که به تامیر خودکار تمامی تنظیمات مورد نیاز می پردازد تا در صورت برور اختلال در آنها به طور خودکار تعمیر شده و به حالت اول و امن خود بازگردند .

و .....

جزییات کامل تر به زبان سایت سازنده ......

Internet Explorer 7.0 RC1 را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی  v7.0.5730.11 را با حجم 14.8 مگابایت

English Explanations

برای دریافت پچ مورد نياز براي اورجينال شناساندن ويندوز اكس پي به اينترنت اكسپلورر 7 اینجا را کلیک کنید

تک موزیک

آهنگ زیبای خیابان خوابها با صدای علیرضا عصار

اين هم از سرود ملي ايران که خيلي از دوستان خارج کشور درخواست کرده بودند

لینک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

 

دانلود آلبوم: فارسي

با ستاره ها
با صدای همایون شجریان

آلبوم جدید و بسیار زیبای همایون شجریان به نام با ستاره ها با دو کیفیت

براي دانلود، روي لينکهای بالا کليک سمت راست نموده و Save Target As را بزنيد.

دانلود فيلم

بوی خوش زندگی

چهار قسمت ديگه از سریال زیبای بوی خوش زندگی که از شبکه 5 تلویزیون ایران پخش میشه

لینک های دانلود فیلم:
قسمت ۲۱          سرور ۱      سرور ۲       سرور ۳

قسمت ۲۲          سرور ۱      سرور ۲       سرور ۳

قسمت ۲۳          سرور ۱      سرور ۲       سرور ۳

قسمت ۲۴          سرور ۱      سرور ۲       سرور ۳

لينکهای دانلود غير مستقيم مي باشد.

معرفي فيلم

پايان زمستان
Winter passing

نويسنده و کارگردان: آدام راپ. موسيقي: جان کيمبرو. مدير فيلمبرداري: تري استيسي. تدوين: مگ رتيکر. طراح صحنه: ديويد کورينز. بازيگران: اد هريس[دان هولدين]، زوئي دشانل[ريس هولدين]، ويل فرل[کوربيت]، ديدره اُکانل[ديدره]، آمليا وارنر[شلي]. ٩٨ دقيقه. محصول ٢٠٠٥ آمريکا.
ريس هولدن بازيگر جوان که به تازگي مادرش را از دست داده، پيشنهادي صد هزار دلاري از سوي يک نويسنده دريافت مي کند تا نامه هاي عاشقانه والدين اش را منتشر کند. دليل اين امر شهرت پدر و مادر ريس به عنوان نويسنده هايي موفق و گوشه گير است. ريس به خانه بازمي گردد تا نامه ها را بيابد، اما در لحظه رسيدن به خانه در مي يابد که همه چيز در غياب او دستخوش تغييراتي عميق شده است. پدرش دان هولدن خانه را به کوربيت و شلي سپرده و خود در گاراژ منزل زندگي مي کند. کوربيت و شلي به نوعي در حال مراقبت از دان هستند که الکلي شده و سلامتي اش به مخاطره افتاده است. اما به نظر مي آيد که آنها براي وي چيزي بالاتر از دو دوست دلسوز هستند و اين امر براي ريس که هرگز از محبت پدر و مادرش به اندازه کافي برخوردار نبوده، گران مي آيد....

چرا بايد ديد؟
اولين فيلم آدام راپ قصه نويس و نمايشنامه نويس که سابقه اي کوتاه در نوشتن فيلمنامه هاي تلويزيوني دارد، درامي خوب و سنگين، اما کند است. تم اصلي پايان زمستان بحث رايج دو دهه گذشته جامعه آمريکاست، يعني دوري از اعضاي خانواده از يکديگر وانتخاب افرادي ديگر به عنوان خانواده جايگزين. فيلم هاي خوبي وجود دارند که به اين موضوع پرداخته اند و مي توان از ميان آنها به جفت چهار، شب هاي عياشي و ماگنوليا[هر سه ساخته پل تامس آندرسون] اشاره کرد. اما آدام راپ بر خلاف آندرسون به پايان اين زمستان اشاره دارد و امکان بروز تفاهم مجدد ميان اعضاي خانواده اصلي و حتي شکل گيري تفاهم ميان هر دو خانواده، که قصه فيلم را واجد اهميتي دو چندان مي کند. چون کوربيت و شلي به عنوان افرادي که به خانواده دان و سپس ريس تبديل مي شوند، هر کدام براي خود مشکلاتي دارند. کوربيت همجنسگرايي کمرو است و شلي دچار يک بيماري علاج ناپذير. ريس نيز که به خودکشي مادرش پي برده، در حال جدال با خويشتن و پدري است که او را مقصر مي پندارد. اما قصه به گونه اي دور از انتظار پايان مي پذيرد. البته با اشاره هايي به شخصيت مادر که نشانه هايي از سيلويا پلات[مخصوصاً با اشاره هايي به رمان شيشه] با خود دارد و پدري که مي تواند سالينجر باشد. پايان زمستان با هزينه ٣ و نيم ميليون دلار از رده فيلم هاي مستقل آمريکايي است که براي جستجوکنندگان فيلم هاي متفاوت مي تواند نمونه اي دل نشين باشد که تماشاي آن ضامن از سر گذراندن تجربه اي روحي و ارزشمند است.
ژانر: درام.
 

زادروز نادر شاه آخرين سردار بزرگ مشرق زمين

نادرشاه

نادرشاه

22 اکتبر زادروز نادر شاه سردار بزرگ ايران است که در سال 1688 ميلادی در دستگرد خراسان به دنيا آمد و 59 سال عمر کرد و مرزهای ايران را در شمال و شمال غربي، جنوب و شرق به حد زمان ساسانيان رسانيد و در شمال غربی و غرب عثمانی را از قفقاز و همه سرزمين های ارمنی نشين بيرون راند و کربلا و نجف را متصرف شد. وی همچنين به تصرف دهلی موفق شد و با فراری دادن روسها مرزهای ايران در داغستان را تثبيت کرد. مورخان نظامی نادر را آخرين سردار بزرگ مشرق زمين خوانده اند. وی در نوجوانی با مادرش به اسارت ازبکها که به خراسان دستبرد زده بودند درآمد ولی پس از رسيدن به سن بلوغ و نيز درگذشت مادرش، از اين اسارت فرار کرد و به ايل افشار پناهنده شد. به همين سبب وی را نادر شاه افشار نوشته اند، حال آن که در اصل، از تبار افشارها نبود. نادر در جريان کودتای افسران ناراضی خود در قوچان (خبوشان) خراسان کشته شد.

اظهارات صلح آميز يزدگرد اول سازنده شهر يزد

به گزارش سفير وقت روم در تيسفون، يزدگرد اول از دودمان ساساني كه پس از بهرام چهارم به شاهي ايران رسيده بود22 اكتبر سال 399 ميلادي در نخستين ديدار عام خود گفت كه در مناسبات ايران و روم روش مذاكره و صلح را بر جنگ و ستيز ترجيح مي دهد، زيرا كه جنگ منابع هر دوكشور را هدر مي دهد. وي در همين سخنراني گفت كه تصميم گرفته است كه مسيحيت را در قلمرو ايران تحمل كند.
    يزدگرد اول بود شهر « يزد » را در حاشيه كوير ساخت كه نام او براين شهر گذارده شده است .با اين حساب شهر يزد در اين دهه 1600 ساله خواهد شد. يزدگرد كه 21 سال سلطنت كرد بعدا به پيروان ساير اديان در قلمرو ايران آزادي داد و مسيحيان را كمك كرد تا براي خود كليسا بسازند و از همين رو موبدان آيين زرتشت وي را« يزدگرد گناهكار » مي خواندند.
    امپراتور قسمت شرقي روم كه در قسطنطنيه مي نشست آن چنان به يزدگرد اول اعتماد يافته بود كه وصيت كرده بود اگر پيش از رسيدن پسرش به سن بلوغ فوت كند، يزدگرد اين پسر را بزرگ كند كه همين طور هم شد.
     يزدگرد به دليل علائقي كه نسبت به ارمنيان داشت پس از درگذشت پادشاه ارمنستان، پسر خود را شاه آنجا كرد.

خانمها ، بانوان، سركاران عليه:
وقتي در صف شير مردم جايشان را به شما نمي دهند؟ وقتي كرايه تاكسي را مي دهيد راننده نمي گويد قابلي نداره؟ وقتي لبخند مي زنيد بچه هاي كوچيك از ترس قيافه شماگريه مي كنند ؟ وقتي راه ميرويد بهتر است كه راه نرويد؟ آيا وقتي به زيبايي فكر مي كنيد همان زماني است كه به خودتان فكر نمي كنيد؟ اگر مي خواهيد وقتي قدم بر ميزنيد مردان كف بر شوند، اگر مي خواهيد وقتي پلك ميزنيد مردان در خاك و خون غوطه ور شوند، اگر مي خواهيد وقتي با آنها صحبت مي كنيد خود را تكه تكه كنند، اگر مي خواهيد وقتي به آنها لبخند ميزنيد از كت خود يه چرخ گوشت در آورند و خود  را چرخ كنند به موارد ريز توجه كنيد:
البته بگما تمامه اين كارا كاره مردايه جلفه
 
حالا به نكات زير بي زحمت كمي دقت كنين تا شايد فرجي بشه
 
در باب اداي جملات:
در اداي جملات و واژه ها دقت خاصي مبذول فرماييد. به طور مثال اول هر جمله از واژه
( آخي ) استفاده كنيد.
حتي المقدور واژه هاي پاياني جمله را كمي بيشتر از حد معمول بكشيد به طور مثال:
(فردا مي بينم............ ......... .ت)
اشوه فراموش نشه هاااا
سعي كنيد ريتم پلك زدنتان را با ميزان هجاهاي جمله تان هماهنگ كنيد مثلا در جمله
"من به فلان چيز علاقه دارم" براي "من" يك پلك و براي "به فلان چيز علاقه دارم" 9عدد پلك بزنيد.
لفا امتحان كردنو بزارين واسه بعد بزارين ادامه درسو بدم
 
در باب خوردن غذا:
در حين خوردن بايستي بسيار جلب توجه كنيد براي اين كار جسم خوردني را از انتها با دو انگشت اشاره و شست گرفته و پيش از فرو بردن كامل در دهان جسم ر با لبها بازي دهيد(ميدونم نميتوني جلوي شيكمتو بگيري و ميخواي همشو يه جا بزاري دهنت حالا اين دفه رو كم كم بخور)
غذا را به نحوي بجويد كه لبها به طور يكي در ميان غنچه گردد.
در باب راه رفتن:
سعي كنيد تق تق پاشنه كفشتان به گونه اي تنظيم گردد كه يك ملودي عاشقانه را براي مخاطب تداعي كند.
هيچگاه فاصله ما بين قدمهايتان از دو سانتيمتر تجاوز نكند هر جند عجله داشته باشيد.
در باب لبخند زدن:
آداب لبخند زدن بستگي به مستقيمي به وضعيت دندانهايتان دارد اگر دندانهايتان كج و معوج، لك لك، فاصله دار و داراي ساير نا هنجاريها داريد(كه متاسفنه يا خوشبختانه اكسر خانوما همين وضو دارن) ........ تبسمي كفايت ميكند
اگر دندان كناري خود را طلا كرده ايد از همان طرف بخنديد
اگر اصولا دنداني در كار نيست به گونه اي چشمان را خمار كنيد كه كار لبخند را ميكند
در باب ورود به كلاس:
هنگامي وارد كلاس شويد كه حداقل يك ربع ساعت از شروع آن گذشته و همه دانشجويان سر كلاس حاضر باشند.
به قول خودتون هر جا دير بري كلاس داره
موقع نشستن دورترين و سختترين صندلي را براي نشستن تا حسابي رسيدن به صندلي مورد نظر طول بكشد سپس ده دقيقه وقت به جمع و جور كردن مانتو اختصاص بديد
بهتر است همگام ورود به كلاس كاور گيتاري ولو خالي روي دوشتان حمل شود
در باب آرايش صورت :
در اين مورد به كاتالوگ محصولات مكس فكتور رجوع كنيد
بدون شك تمرين مستمر نقش مهمي را در موفقيت شما بازي ميكند .اگر پس از شش ماه متدهاي فوق پاسخگو نبود بهتر است مخاطبين خود را تغيير دهيد.
 

اخبار پرسپولیس

صفحه اول

وقتي كه نگات مي شينه روي دويار اتاقم
 عكس تو تو قاب چوبي دوباره مياد سراغم
 ياد اون روزا مي افتم ، با تو بودن زير بارون
 وقتي كه شرمنده بودن ، پشيمون ليلي و مجنون
 ياد اون شبا مي افتم ، لب اون چشمه ي جاري
 كه گرفت از ما يه عكاس ، دو تا عكس يادگاري
يكي شون سهم تو بود و يكي شونم مال من بود
 كجا فكرشو مي كرديم ، آخرش جدا شدن بود
زير رعد و برق تقدير ، من و تو با هم شكستيم
توي رؤياهامون اما ، هنوزم صاف و يه دستيم
 گل سرخي اينجا روي طاقچس ، خاطرش هست و خودش مرد
 توي ميدون زمونه ، من و تو بازي رو باختيم
 تقصير طالع ما بود ، سرنوشتو خوب شناختيم
 مث اون كلاغ قصه ، كه نمي رسيد به خونه
دوس نداش كه مال هم شيم دست بي رحم زمونه
اسمش اينه كه تو رفتي ، يادگاريت رو به رومه
تو رو داشتن تا هميشه منتهاي آرزومه
بي گناهي ، اما كوچت ، چه آتيشي زد به ريشه م
 هميشه بهت مي گفتم ، نباشي ديوونه مي شم
 مي دوني ما بي گناهيم ، جرممون فقط وفا بود
 هيچ دلي راضي نمي شه ، كه بگه تقصير ما بود
 مخمل خاطره ي تو ، تو صندوقچه ي چوبي
 خوابيده مثل يه قصه ، پر راز و پر خوبي
تو رو مي سپرم به دست صاحب پونه و خورشيد
 اما افسوس و صد افسوس كه تو رو به من نبخشد
شايد يه روزي دوباره

خندیدم تورا بازباآن دیگری دیدم تورا                   جای قهرواخم،
بازگفتی اشتباهت دیده ام                      گفتمت باشد،بخشیدم تورا
بازهم این قصه ات تکرار شد                  بارقیبان رفتنت اِنکارشد
آنقدرکردی که دیگر قلبِ من                   ازتووازعشقِ توبیزارشد
آن رقیبان یک شبت می خواستند              ذرّه ذرّه پاکی ات می کاستند
شب به مهمان خانه ات مهمان شدند             صبح اما ازبرت برخاستند
آمدی گفتی پشیمانی دگر                      زین پس اماپاک می مانی دگر
گفتمت توبه به گرگان چاره نیست                گفتی ام چون که ایمانی دگر
گفتمت باشد،بخشیدم تورا                        اخم وا کردم و خندیدم تورا
زین حکایت ساعتی نگذشت تا                  باز با آن دیگری دیدم تورا
 

اخبار

پيرواني و مظلومي ليگ برتر را زير نظر مي‌گيرند
اخبار تیم ملی
۲۸ مهر ۱۳۸۵
به نقل از پايگاه خبري فدراسيون، افشين پيرواني و پرويز مظلومي به درخواست امير قلعه نوعي به عنوان نماينده براي انتخاب بازيكن در ليگ برتر شركت خواهند داشت.
پيرواني به عنوان نماينده تيم ملي در ديدار دو تيم فولاد سپاهان اصفهان و پرسپوليس تهران كه روز يكشنبه برگزار خواهد شد، انتخاب شده است.
پرويز مظلومي در بازي دو تيم استقلال اهواز و ابومسلم مشهد كه در همان روز برگزار خواهد شد، حضور خواهد داشت.
ادامه مطالب ...
 

حقيقي دروازه‌بان اول پرسپوليس در ديدار برابر سپاهان
اخبار پرسپولیس
۲۸ مهر ۱۳۸۵
در پي نارضايتي محمد محمدي از وضعيت باشگاه و عدم تمرين با تيم، مسئولان تصميم گرفتند نام وي را خط زده و يكي از دروازه‌بانان تيم اميد را همراه عليرضا حقيقي راهي اصفهان كنند.
محمدي بنا به دلايل مالي، مدت ها است با باشگاه مشكل پيدا كرده و به دستور مسئولان از وي در ديدارهاي اين فصل استفاده نشده است.
ادامه مطالب ...
 
فدراسيون فوتبال با درخواست باشگاه پرسپوليس موافقت كرد
اخبار پرسپولیس
۲۸ مهر ۱۳۸۵
قرار بود عليرضا حقيقي به همراه تيم فوتبال جوانان ايران براي حضور در بازي هاي آسيايي و انتخابي جام جهاني روز جمعه راهي هند شود اما در پي بحران دروازه باني در پرسپوليس، مسئولان اين باشگاه با ارسال نامه‌اي خواستار تعويق سفر وي شدند.
در اين راستا مسئولان فدراسيون پس از گفت و گو با اعضاي كادر فني تيم ملي جوانان با تعويق سفر حقيقي به هند موافقت كردند.
ادامه مطالب ...
 
پرونده عمادرضا به شوراي عالي استيناف فرستاده مي‌شود
اخبار پرسپولیس
   
۲۷ مهر ۱۳۸۵

محمدحسن انصاري‌فرد، مديرعامل باشگاه پرسپوليس تهران پس از اعلام رأي كميته انضباطي در خصوص پرونده‌ي ثبت قرارداد عمادرضا با باشگاه سپاهان اصفهان، به خبرنگار دانشجويان ايران  گفت: باشگاه پرسپوليس، درخواست تجديد نظر خود در مورد اين رأي را ظرف چند روز آينده به كميته‌ي انضباطي فدارسيون فوتبال اعلام مي‌كند.

ادامه مطالب ...

خبر مهم

دنيزلي مسافران اصفهان را انتخاب كرد

مصطفي دنيزلي در پايان تمرين امروز اسامي 18 بازيكن براي بازي با سپاهان اصفهان را اعلام كرد. به گزارش سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، طبق نظر مصطفي دنيزلي فرشيد كريمي، كريم باقري، ابراهيم اسدي، محمد محمدي، نيما قويدل، داريوش رضائيان و محمد پروين به علت محروميت، مصدوميت ،بيماري و تشخيص فني جايي در ليست 18 نفره ندارند. كفتني است مصطفي دنيزلي نام الياسي دروازه بان تيم اميد پرسپوليس را در ليست 18 نفره قرار داده است تا از او به عنوان جانشين عليرضا حقيقي در بازي با سپاهان اصفهان استفاده كنند.

اي دوست

در روضه قلب جز گل عشق مکار و از ذيل بلبل حب و شوق دست مدار.مصاحبت ابرار را غنيمت دان و از مرافقت اشرار دست ودل هر دو بردار

 

دوستان من

خود را از بخشش يزداني دور منماييد چه که او بسيار نزديک امده انکه پنهان بود امده و بر يک دستش اب زندگاني و بر دسته ديگر فرمان ازادي . بشتابيد امروز مهتر کسي است که ديد و اگاه شد و کهتر کسي که گفتار دانا را نيافت ودوست تازه را در جامه تازه نشناخت.درياي دانايي پديدار و افتابه بينايي نمودار

اخبار پرسپولیس

صفحه اول

آخرین اخبار

هفت پرسش براي رسيدن به اوج :
1-   چه چيزي مي خواهيم ؟ ( تعيين هدف)
2-  آيا حقيقتاً اين قضيه براي من ارزش دارد ؟
3-  در حال حاضر در كجا قرار دارم ؟ (تحليل وضع موجود )
4-  موانع اين كار چه هستند ؟
5-  چگونه مي توانم بر اين موانع غلبه كنم ؟ ( طرح و نقشه )
6-  نشانه روي جهت غلبه بر اين موانع چقدر طول مي كشد ؟
7-  پاداش ها چه هستند ؟
 
سينه از آتش دل در غم جانانه بسوخت
آتشي بود در اين خانه كه كاشانه بسوخت
فرهاد

چه جوری بگم دوستت دارم؟؟!!!

شمع

 

سه شمع روشن کردم... يکي براي بودنت....يکي براي ديدنت

...يکي براي بوسيدنت..... بعد همه را خاموش

کردم براي در اغوش کشيدنت

عشق خيس شدن دو دلدار در زير باران نيست. 

 عشق اينست كه من چترم را روي دلدار بگيرم و او نبيند ..........

و هرگز نداند كه چرا در زير باران خيس نشد

                                                         
 

 

I LOVE YOU

 

 

    تا هستم ای رفیق ندانی کیستم

                                      روزی سراغ وقت من آیی که نیستم

از گريبان تو صبح صادق مي گشايد پر و بال
تو گل سرخ مني
تو گل ياسمني
تو چنان شبنم پاك سحري
نه از آن پاكتري
تو بهاري
نه بهاران از توست
از تو مي گيرد وام هر بهار اينهمه زيبايي را
هوس باغ و بهارانم نيست
اي بهين باغ و بهارانم تو
سبزي چشم تو درياي خيال
پلك بگشا كه به چشمان تو در يابم باز
مزرع سبز تمنايم را
اي تو چشمانت سبز
در من اين سبزي هذيان از توست
سبزي چشم تو تخديرم كرد
حاصل مزرعه سوخت
سيل سيال نگاه سبزت همه بنيان وجودم را ويرانه كنان مي كاود
من به چشمان خيال انگيزت معتادم
ودر اين راه تباه عاقبت هستي خود را دادم
..........
يك روز از آسمان نگاهت بالا مي روم
و
تمام ستاره ها را به دريا مي ريزم


 

. . . دوستت  دارم . . . 

بهداشت پوست بزرگسالان


تغييرات پوستي در بزرگسالان بستگي به وراثت و عوامل محيطي دارد ، ضايعات مختلفي در اين سن در پوست ديده مي شوند مانند بروز غدد چربي  كه به علت شاخي شدن بافت چربي است ، پيدا شدن آكنه هاي شاخي  و سيستهاي چربي  و بالاخره منگوله هاي پوستي  ممكن است به تنهايي يا مشتركاً ظاهر شوند .

بعضي از تغييرات پوستي مانند پيدا شدن لكه هاي قهوه اي كه در بزرگسالان اتفاق مي افتد موقتي و زودگذر است در صورت كه به علت بارداري و خوردن قرصهاي ضد بارداري ، يا در اثر اشكال و تغيير در ترشح هورمون هاست كه در ساختار پوست ، تغييراتي ايجاد مي كنند . اين لكه ها بعد از زايمان ، با قطع قرصهاي ضد بارداري و يا درمان اختلال ترشح هورمونها ناپديد مي شوند . در اين سن كم كم علايم چروكيدگي پوست خودنمايي مي كند ، بهضي از مشخصات مردانه در زنها بروز مي كند مانند پيدا شدن موهاي بلند و پراكنده در ناحيه چانه و زير چانه ، همچنين بروز ميخچه در انگشتان پا در اين سن بيشتر به چشم مي خورد .براي پيشگيري از اين عوارض پوستي توجه به رعايت اصول بهداشتي داراي اهميت خاصي دارد .
 

مانند استحمام روزانه، توجه به رژيم غذايي صحيح و مناسب سن ، اجتناب از پوشيدن لباسهائي با الياف مصنوعي ، پيشگيري از خستگي جسمي و روحي ، پرداختن به ورزش و تفريح در هواي پاك و دور از آلودگي هاي شهر و اجتناب ازپوشيدن كفش هاي تنگ و نوك باريك .

افراد بزرگسال بايد در هنگام حمام كردن ، پوست بدن خود را مورد بررسي قرار دهند و چنانچه تغييرات غير طبيعي در آن مشاهده كردند هر چه زودتر با پزشك مشورت كنند تا از بروز هر اتفاق ناگواري پيشگيري شود . عمده ترين صدمات پوستي كه از سن جواني تا بزرگسالي ممكن است بروز كند ، التهاب پوست به علت مصرف مواد آرايشي است كه يكي از رايج ترين آنها التهاب لب ها است؛ مواد رنگي روژلب داراي ائوزين است كه لبها را نسبت به نور خورشيد حساس كرده و در نتيجه متورم و ملتهب مي كند .
لذا بهتر است خانم ها از ماليدن روژلب و به كار بردن مواد آرايشي خودداري كنند و يا قبل از به كار بردن روژلب ائوزين دار ، از يك كرم محافظ براي ماليدن روي لبها استفاده كنند .

 

 

  بهداشت پوست نوجوانان


در دوران بلوغ به علت تغييرات هورموني و ترشح هورمونهاي جنسي ، پياز مو ، غدد عرق اكرين و اپوكرين در محلهاي ويژه اي از بدن رشد بيشتري كرده و فعالتر ميشوند . فوليكولهاي مو در روي صورت مردان و... فعالتر و انتهاي موها زبرتر مي شوند .غدد چربي در روي صورت ، سينه و قسمت بالاي پشت فعال مي شوند و  دانه هاي غرور جواني ممكن است بروز كند.

يكي از تغييرات چشمگير ديگر كه در دوره نوجواني در پوست بروز مي كند ، ظاهر شدن تعدادي خالهاي رنگدانه است كه معمولترين آنها كك و مك است كه به علت عدم انتشار يكنواخت ملانين در سطح پوست و تجمع آن در نقاط ويژه اي تظاهر مي كنند . به طور متوسط ، نوجوانان سفيد پوست ممكن است 20-15 عدد از اين خال ها روي بدنشان پيدا شود و معمولاً بعد از دوره نوجواني ديگر خال جديدي ظاهر نمي شود . كك و مك كه دانه هاي كوچك قهوه اي رنگي هستند ، معمولا  در نواحي كه در برابر اشعه آفتاب قرار مي گيرند ظاهر مي شوند .يكي ديگر از مشكلات پوستي كه در دوره نوجواني بروز مي كند ،جوشهاي غرور  است كه 90 درصد پسرها و 80 درصد دخترها را مبتلا مي سازد  . بروز جوشهاي غرور جواني به علت فعاليت شديد غدد چربي است كه به وسيله هورمون اندروژن  تحريك مي شوند . اين جوشها ابتدا به صورت نقطه سفيد رنگي هستند كه به علت خشك شدن چربي مترشحه در مجاري غدد چربي پوست ايجاد مي شوند . پس از مدتي در اثر فشار مواد كراتيني مجاري باز شده و مواد داخل آن ، در اثر اكسيداسيون سياهرنگ شده و چنانچه شرايط براي توسعه آنها مناسب باشد به صورت پابول  پوستول  و بالاخره در اثر عوامل ميكروبي به صورت جوش برجسته التهابي  خودنمايي مي كند . محل معمولي اين جوشها بيشتر در صورت است . ولي در قسمت بالاي فقسه سينه ، پشت شانه ها و روي شانه ها هم بروز مي كنند .
 
غير از تغييرات هورموني عوامل ديگر مانند اضطراب عوامل شيميايي ( فنوباربيتال ، ايزونيازيد و فني توئين ) ممكن است سبب بروز جوشها و تشديد آنها شوند . نوجواناني كه دچار جوشهاي غرور مي شوند معمولاً پوست و موي آنها چرب است .

براي پيشگيري از عفوني شدن اين جوشها ، بهترين روش رعايت اصول بهداشتي است : مانند استحمام روزانه و شستشوي پوست صورت با آب گرم و صابون ( به خصوص شبها قبل از خواب ) ، محافظت پوست از باد ،آفتاب ، گرد و خاك و ... اگر چه توصيه مي شود كه رژيم غذايي در بهبود اين جوشها نقش دارد، ولي محدوديت غذايي توصيه نمي شود بلكه بهتر است به نوجوانان آموزش داده شود كه خود دقت كنند و متوجه شوند كه چه غدايي سبب ازدياد جوشها مي شود تا از خوردن آنها پرهيز كنند .
مصرف مايعات فراوان ، ميوه ها ، سبزي ها در پيشگيري از بروز جوشهاي غرور و يا تشديد آنها موثر است  . خارج كردن چربي درون دانه ها با دستهاي تميز و گاز ضد عفوني توام با فشاري نرم و آرام پيشنهاد مي شود . وسايل استحمام ، حوله صورت ، تيغ يا ماشين ريش تراش بايد ويژه و شخصي باشد . لباس زير هر روز تعويض ، شسته و اتوكشي شود . از دست زدن و بازي كردن با جوشها مطلقاً خودداري شود . ورزش كردن ، تفريح در هواي پاك و تميز ، استراحت كردن به اندازه كافي در پيشگيري از بروز جوشهاي غرور موثر است .
پرهيز از سيگار كشيدن در سلامت پوست و حفظ زيبايي و درخشندگي پوست صورت نقش اساسي دارند . پايبند بودن به دين و خداي بزرگ ، به انسان، شكيبايي و اعتماد به نفس مي دهد كه از عصبانيت و نگراني ها و فشارهاي رواني كه عاملي براي بروز جوشهاي غرور هستند ، جلوگيري مي كند . چنانچه جوشهاي غرور به حالت التهابي بروز كنند ، ممكن است درمان با آنتي بيوتيك (تتراسايكلين ) به صورت دوره اي ، كورتيكواستروئيد ، تزريق در ضايعه ها ، جراحي هاي كوچك لازم باشد .

بهداشت پوست بزرگسالان


تغييرات پوستي در بزرگسالان بستگي به وراثت و عوامل محيطي دارد ، ضايعات مختلفي در اين سن در پوست ديده مي شوند مانند بروز غدد چربي  كه به علت شاخي شدن بافت چربي است ، پيدا شدن آكنه هاي شاخي  و سيستهاي چربي  و بالاخره منگوله هاي پوستي  ممكن است به تنهايي يا مشتركاً ظاهر شوند .

بعضي از تغييرات پوستي مانند پيدا شدن لكه هاي قهوه اي كه در بزرگسالان اتفاق مي افتد موقتي و زودگذر است در صورت كه به علت بارداري و خوردن قرصهاي ضد بارداري ، يا در اثر اشكال و تغيير در ترشح هورمون هاست كه در ساختار پوست ، تغييراتي ايجاد مي كنند . اين لكه ها بعد از زايمان ، با قطع قرصهاي ضد بارداري و يا درمان اختلال ترشح هورمونها ناپديد مي شوند . در اين سن كم كم علايم چروكيدگي پوست خودنمايي مي كند ، بهضي از مشخصات مردانه در زنها بروز مي كند مانند پيدا شدن موهاي بلند و پراكنده در ناحيه چانه و زير چانه ، همچنين بروز ميخچه در انگشتان پا در اين سن بيشتر به چشم مي خورد .براي پيشگيري از اين عوارض پوستي توجه به رعايت اصول بهداشتي داراي اهميت خاصي دارد .
 

مانند استحمام روزانه، توجه به رژيم غذايي صحيح و مناسب سن ، اجتناب از پوشيدن لباسهائي با الياف مصنوعي ، پيشگيري از خستگي جسمي و روحي ، پرداختن به ورزش و تفريح در هواي پاك و دور از آلودگي هاي شهر و اجتناب ازپوشيدن كفش هاي تنگ و نوك باريك .

افراد بزرگسال بايد در هنگام حمام كردن ، پوست بدن خود را مورد بررسي قرار دهند و چنانچه تغييرات غير طبيعي در آن مشاهده كردند هر چه زودتر با پزشك مشورت كنند تا از بروز هر اتفاق ناگواري پيشگيري شود . عمده ترين صدمات پوستي كه از سن جواني تا بزرگسالي ممكن است بروز كند ، التهاب پوست به علت مصرف مواد آرايشي است كه يكي از رايج ترين آنها التهاب لب ها است؛ مواد رنگي روژلب داراي ائوزين است كه لبها را نسبت به نور خورشيد حساس كرده و در نتيجه متورم و ملتهب مي كند .
لذا بهتر است خانم ها از ماليدن روژلب و به كار بردن مواد آرايشي خودداري كنند و يا قبل از به كار بردن روژلب ائوزين دار ، از يك كرم محافظ براي ماليدن روي لبها استفاده كنند .

 

 

  بهداشت پوست نوجوانان


در دوران بلوغ به علت تغييرات هورموني و ترشح هورمونهاي جنسي ، پياز مو ، غدد عرق اكرين و اپوكرين در محلهاي ويژه اي از بدن رشد بيشتري كرده و فعالتر ميشوند . فوليكولهاي مو در روي صورت مردان و... فعالتر و انتهاي موها زبرتر مي شوند .غدد چربي در روي صورت ، سينه و قسمت بالاي پشت فعال مي شوند و  دانه هاي غرور جواني ممكن است بروز كند.

يكي از تغييرات چشمگير ديگر كه در دوره نوجواني در پوست بروز مي كند ، ظاهر شدن تعدادي خالهاي رنگدانه است كه معمولترين آنها كك و مك است كه به علت عدم انتشار يكنواخت ملانين در سطح پوست و تجمع آن در نقاط ويژه اي تظاهر مي كنند . به طور متوسط ، نوجوانان سفيد پوست ممكن است 20-15 عدد از اين خال ها روي بدنشان پيدا شود و معمولاً بعد از دوره نوجواني ديگر خال جديدي ظاهر نمي شود . كك و مك كه دانه هاي كوچك قهوه اي رنگي هستند ، معمولا  در نواحي كه در برابر اشعه آفتاب قرار مي گيرند ظاهر مي شوند .يكي ديگر از مشكلات پوستي كه در دوره نوجواني بروز مي كند ،جوشهاي غرور  است كه 90 درصد پسرها و 80 درصد دخترها را مبتلا مي سازد  . بروز جوشهاي غرور جواني به علت فعاليت شديد غدد چربي است كه به وسيله هورمون اندروژن  تحريك مي شوند . اين جوشها ابتدا به صورت نقطه سفيد رنگي هستند كه به علت خشك شدن چربي مترشحه در مجاري غدد چربي پوست ايجاد مي شوند . پس از مدتي در اثر فشار مواد كراتيني مجاري باز شده و مواد داخل آن ، در اثر اكسيداسيون سياهرنگ شده و چنانچه شرايط براي توسعه آنها مناسب باشد به صورت پابول  پوستول  و بالاخره در اثر عوامل ميكروبي به صورت جوش برجسته التهابي  خودنمايي مي كند . محل معمولي اين جوشها بيشتر در صورت است . ولي در قسمت بالاي فقسه سينه ، پشت شانه ها و روي شانه ها هم بروز مي كنند .
 
غير از تغييرات هورموني عوامل ديگر مانند اضطراب عوامل شيميايي ( فنوباربيتال ، ايزونيازيد و فني توئين ) ممكن است سبب بروز جوشها و تشديد آنها شوند . نوجواناني كه دچار جوشهاي غرور مي شوند معمولاً پوست و موي آنها چرب است .

براي پيشگيري از عفوني شدن اين جوشها ، بهترين روش رعايت اصول بهداشتي است : مانند استحمام روزانه و شستشوي پوست صورت با آب گرم و صابون ( به خصوص شبها قبل از خواب ) ، محافظت پوست از باد ،آفتاب ، گرد و خاك و ... اگر چه توصيه مي شود كه رژيم غذايي در بهبود اين جوشها نقش دارد، ولي محدوديت غذايي توصيه نمي شود بلكه بهتر است به نوجوانان آموزش داده شود كه خود دقت كنند و متوجه شوند كه چه غدايي سبب ازدياد جوشها مي شود تا از خوردن آنها پرهيز كنند .
مصرف مايعات فراوان ، ميوه ها ، سبزي ها در پيشگيري از بروز جوشهاي غرور و يا تشديد آنها موثر است  . خارج كردن چربي درون دانه ها با دستهاي تميز و گاز ضد عفوني توام با فشاري نرم و آرام پيشنهاد مي شود . وسايل استحمام ، حوله صورت ، تيغ يا ماشين ريش تراش بايد ويژه و شخصي باشد . لباس زير هر روز تعويض ، شسته و اتوكشي شود . از دست زدن و بازي كردن با جوشها مطلقاً خودداري شود . ورزش كردن ، تفريح در هواي پاك و تميز ، استراحت كردن به اندازه كافي در پيشگيري از بروز جوشهاي غرور موثر است .
پرهيز از سيگار كشيدن در سلامت پوست و حفظ زيبايي و درخشندگي پوست صورت نقش اساسي دارند . پايبند بودن به دين و خداي بزرگ ، به انسان، شكيبايي و اعتماد به نفس مي دهد كه از عصبانيت و نگراني ها و فشارهاي رواني كه عاملي براي بروز جوشهاي غرور هستند ، جلوگيري مي كند . چنانچه جوشهاي غرور به حالت التهابي بروز كنند ، ممكن است درمان با آنتي بيوتيك (تتراسايكلين ) به صورت دوره اي ، كورتيكواستروئيد ، تزريق در ضايعه ها ، جراحي هاي كوچك لازم باشد .

ماهیت عشق امید وارم خوشتان بیاید
*****************
این گرایش‏ همان چیزی است که گفتیم می‏توانیم نام آن را " عشق و پرستش " بگذاریم‏ و بگوییم از مقوله " عشق و پرستش " است. این مطلب یک امر بسیار محسوسی هست که در انسان زمینه چیزی وجود دارد که ما آن را " عشق " می‏نامیم. عشق ، چیزی است مافوق محبت ، محبت در حد عادی ، در هر زمینه نیز در انسان وجود دارد ، زمینه چیزی که آن را معمولا " عشق " می‏نامند.


معنی لغت عشق




در زبان عربی می‏گویند کلمه " عشق " در اصل از ماده " عشقه‏ " است ، و " عشقه " نام گیاهی است که در فارسی به آن " پیچک " می‏گویند که به هر چیز برسد دور آن می‏پیچد ، مثلا وقتی به یک گیاه دیگر می‏رسد دور آن چنان می‏پیچد که آن را تقریبا محدود و محصور می‏کند و در اختیار خودش قرار می‏دهد.

یک چنین حالتی در انسان پیدا می‏شود و اثرش‏ این است که بر خلاف محبت عادی انسان را از حال عادی خارج می‏کند، خواب‏ و خوراک را از او می‏گیرد، توجه را منحصر به همان معشوق می‏کند، یعنی‏ یک نوع توحد و تأحد و یگانگی در او به وجود می‏آورد، یعنی او را از همه‏ چیز می‏برد و تنها به یک چیز متوجه می‏کند به طوری که همه چیزش او می‏شود، یک چنین محبت شدیدی.

در حیوانات چنین حالتی مشاهده نشده است. در حیوانات ، علائق حداکثر در حدود علائقی است که انسانها به فرزندانشان دارند. یا همسرها نسبت به هم دارند. اگر غیرت دارند، اگر تعصب دارند، هر چه که نسبت به‏ اینها دارند، در حیوانات هم کم و بیش پیدا می‏شود. ولی این حالت به‏ این شکل ، مخصوص انسان است.

اینکه اصلا ماهیت این حالت چیست، خود یکی از موضوعات فلسفه شده است. ابن سینا رساله مخصوصی دارد در " عشق " . همچنین ملاصدرا در کتاب اسفار در بخش الهیات ، صفحات زیادی‏ حدود چهل صفحه را اختصاص داده است به تفسیر ماهیت عشق که این حالت‏ چیست که در انسانها پیدا می‏شود ، کما اینکه امروز هم مسأله عشق در " روانکاوی " تحلیل می‏شود که واقعا ماهیت این حالت در انسانها چیست ؟

نظریات درباره ماهیت عشق
نظریات مختلفی در این باره داده شده است . بعضی خودشان را با این‏ کلمه خلاص کرده ‏اند که این یک بیماری است، یک ناخوشی است، یک مرض‏ است. این نظریه ، می‏توان گفت فعلا تابع و پیرو ندارد که عشق را صرفا یک بیماری بدانیم. نه تنها بیماری نیست بلکه می‏گویند یک موهبت است.
مسأله اساسی در اینجا این است ‏که آیا عشق بطور کلی یک نوع‏ بیشتر نیست یا دو نوع است؟

نظریه اول
بعضی نظریات این است که عشق یک نوع‏ بیشتر نیست و آن همان عشق جنسی است، یعنی ریشه عضوی و فیزیولوژیک‏ دارد و یک نوع هم بیشتر نیست، تمام عشقهایی که در عالم وجود داشته و دارد با همه آثار و خواصش عشقهای به اصطلاح رمانتیک که ادبیات دنیا را این داستانهای عشقی پر کرده است مثل داستان مجنون عامری و لیلا تمام‏ اینها عشقهای جنسی است و جز این چیز دیگری نیست.

مانند فروید ، این روانکاو معروف که‏ همه چیز را ناشی از غریزه جنسی می‏داند علم دوستی را ، خیر را ، فضیلت را ، پرستش را و همه چیز را به طریق اولی عشق را جنسی می‏داند .ولی نظریه‏ او را امروز دیگر قبول نمی‏کنند.

نظریه دوم
گروهی عشق را (همین عشق انسان به انسان را که بحث درباره آن است) دو نوع می‏دانند. مثلا ابوعلی سینا ، خواجه نصیرالدین طوسی و ملاصدرا عشق را دو نوع می‏دانند، برخی عشقها را عشقهای جنسی می‏دانند که اینها را عشقمجازی می‏نامند نه عشق حقیقی و معتقدند که بعضی عشقها عشق روحانی یعنی عشق‏ نفسانی است ، به این معنا که در واقع میان دو روح نوعی کشش وجود دارد.

عشق جسمانی منشأش غریزه است، با رسیدن به معشوق و با اطفاء غریزه هم‏ پایان می‏یابد چون پایانش همین است، اگر مبدأش ترشحات داخلی باشد با افراز شدنش قهرا پایان می‏یابد، از آنجا آغاز می‏شود و به اینجا پایان می‏یابد. ولی اینها مدعی هستند که انسان گاهی به‏ مرحله ‏ای از عشق می‏رسد که مافوق این حرفهاست.

خواجه نصیرالدین از آن به‏ " مشاکله بین النفوس " تعبیر می‏کند ، که یک نوع همشکلی میان روحها وجود دارد، و در واقع اینها مدعی هستند که در روح انسان یک بذری برای‏ عشق روحانی و معنوی هست که در واقع ، نفسی هم اگر اینجا وجود دارد او فقط محرک انسان است، و معشوق حقیقی انسان یک حقیقت
ماوراء طبیعی است که روح انسان با او متحد می‏شود و به او می‏رسد و او را کشف می‏کند ، و در واقع معشوق حقیقی در درون انسان است. (فعلا ما داریم فرضیه ‏ها و نظریات را می‏گوییم.)

در همین زمینه است که داستانها نقل می‏کنند، می‏گویند اینکه عشق می‏رسد به آنجا که عاشق ، خیال محبوب را از خود محبوب عزیزتر و گرامی‏تر می‏دارد، برای آن است که خود محبوب و زمینه اولی تحریک در درون انسان است و او در درون خودش با یک حقیقت دیگری با همان صورت معشوق که در روح او هست و در واقع صورت این شی‏ء ( معشوق ظاهری ) نیست ، صورت یک شی‏ء دیگر است خو می‏گیرد و با او هم خوش است.

این داستان را حتی در کتابهای فلسفی نیز نقل می‏کنند که مجنون بعد از اینکه آنهمه شعرها و غزلها در فراق لیلا و در عشق او گفته بود، روزی در بیابان ، لیلا آمد بالای سرش و او را صدا زد : مجنون سرش را بلند کرد ، گفت : کی هستی؟ گفت : منم لیلا ، آمده ‏ام سراغت. ( به خیال اینکه دیگر حالا مجنون بلند می‏شود و این محبوبی را که در فراقش اینقدر نالیده چگونه‏ در آغوش می‏گیرد. )

گفت : نه ، برو : لی غنی عنک بعشقک :
من به عشق تو خوشم و از خودت بیزارم.

اتفاقا نظیر همین قضیه در شرح حال شاعر معروف معاصر شهریار مطرح است. شهریار دانشجوی سال آخر پزشکی بوده ، در همین تهران در خانه ‏ای‏ پانسیون بوده است. ( او تبریزی است. ) در آنجا عاشق دختر صاحبخانه‏ می‏شود و چگونه هم عاشق می‏شود. آن دختر را به هر دلیل به او نمی‏دهند و او هم دیگر مثل همان مجنون دست از همه چیز ، کار و شغل و تحصیل بر می‏دارد و می‏افتد دنبال او. بعد از سالها در یکی از ییلاقات ، همان خانم با شوهرش‏ به او می‏رسند و با او ملاقات می‏کنند. آن خانم می‏آید به سراغش. او در عالم خودش بوده. شهریار به او می‏گوید : نه ، اصلا من به تو کاری ندارم، من دیگر حالا با آن خیال خودم خوش هستم و به او هم خو گرفته ‏ام، از شوهرت هم طلاق بگیری من به تو کاری ندارم.

شعری هم در این زمینه دارد که‏ بعد از اینکه این خانم به سراغش می‏آید این شعر را می‏گوید، یعنی وصف‏ حال خودش را می‏گوید در حالی که بیان می‏کند که من چگونه به عشق او خو کرده‏ام و التفاتی به خود او ندارم.

حال این را اجمالا می‏گویم برای اینکه شما به گوشه‏ای از ادبیات عرفانی‏ اسلامی توجه کنید که این مسأله از آن مسائلی است که فوق العاده قابل توجه‏ و قابل تحلیل است.

پس این نظریه ، نظریه ‏ای است که عشق را تقسیم می‏کند به عشق جسمانی و عشق نفسانی ، یعنی به نوعی عشق قائل است که هم از نظر مبدأ با عشق‏ جسمانی متفاوت است یعنی مبدأش جنسی نیست، ریشه ‏ای در روح و فطرت‏ انسان دارد و هم از نظر غایت با عشق جنسی متفاوت است چون عشق جنسی با اطفاء شهوت خاتمه پیدا می‏کند، ولی این عشق در اینجاها پایان نمی‏پذیرد.

قدر مسلم این است که بشر عشق را ستایش می‏کند، یعنی یک امر قابل‏ ستایش می‏داند، در صورتی که آنچه از مقوله شهوت است قابل ستایش نیست‏. مثلا انسان شهوت خوردن یا میل به غذا که یک میل طبیعی است دارد. آیا این میل از آن جهت که یک میل طبیعی است هیچ قابلیت تقدیس پیدا کرده‏؟

تا به حال شما دیده ‏اید حتی یک نفر در دنیا بیاید میلش را به فلان غذا ستایش کند؟ عشق هم تا آنجا که به شهوت جنسی مربوط باشد، مثل‏ شهوت خوردن است و قابل تقدیس نیست، ولی به هر حال این حقیقت ، تقدیس شده است و قسمت بزرگی از ادبیات دنیا را تقدیس عشق تشکیل‏ می‏دهد. این از نظر روانکاوی فردی یا اجتماعی فوق العاده قابل توجه است‏ که این پدیده چیست؟

فنای عاشق در معشوق




عجیب‏تر این است که بشر افتخار می‏کند به اینکه در زمینه معشوق ، همه‏ چیزش را فدا کند، خودش را در مقابل او فانی و نیست نشان بدهد ، یعنی‏ این برای او عظمت و شکوه است که در مقابل معشوق از خود چیزی ندارد، و هر چه هست اوست، و به تعبیر دیگر " فنای عاشق در مقابل معشوق " .



چیزی است نظیر آنچه که در باب اخلاق گفتیم که در اخلاق چیزی است که با منطق منفعت جور در نمی‏آید ولی فضیلت است، مثل ایثار و از خود گذشتن.

ایثار با خود محوری جور در نمی‏آید، فداکاری با خودمحوری جور در نمی‏آید ولی معذلک‏ می‏بینید انسان از جنبه خیر اخلاقی ، جود را ، احسان را ، ایثار را ، فداکاری را تقدیس می‏کند ، اینها را فضیلت می‏داند، عظمت و بزرگی‏ می‏داند. در اینجا هم مسأله عشق با مسأله شهوت متفاوت است، چون اگر شهوت باشد ، یعنی شیئی را برای خود خواستن. فرق بین شهوت و غیر شهوت‏ در همین جاست . آنجا که کسی عاشق دیگری است و مسأله ، مسأله شهوت است‏ هدف تصاحب و از وصال او بهره ‏مند شدن است، ولی در " عشق " اصلا مسأله‏ وصال و تصاحب مطرح نیست ، مسأله فنای عاشق در معشوق مطرح است ، یعنی‏ باز با منطق خود محوری سازگار نیست.

این است که این مسأله در این شکل ، فوق العاده ‏ای قابل بحث و قابل‏ تحلیل است که این چیست در انسان؟ این چه حالتی است و از کجا سرچشمه‏ می‏گیرد که فقط در مقابل او می‏خواهد تسلیم محض باشد و از من او ، از خود او و از انانیتش چیزی باقی نماند . در این زمینه مولوی شعرهای خیلی خوبی‏ دارد که در ادبیات عرفانی فوق العاده است:

عشق قهار است و من مقهور عشق

چون قمر روشن شدم از نور عشق


مسأله پرستش این است، یعنی عشق ، انسان را می‏رساند به مرحله ‏ای که‏ می‏خواهد از معشوق ، خدایی بسازد و از خود ، بنده‏ ای ، او را هستی مطلق‏ بداند و خود را در مقابل او نیست و نیستی حساب کند . این از چه مقوله‏ای‏ است؟ واقعیت این حالت چیست؟

گفتیم که یک نظریه این است که می‏گوید عشق به طور مطلق ریشه و غایت‏ جنسی دارد ، روی همان خط غریزه جنسی حرکت می‏کند و ادامه می‏یابد و تا آخر هم جنسی است.

نظریه دیگر همان نظریه ‏ای است که عرض کردیم حکمای ما این نظریه را تأیید می‏کنند که به دو نوع عشق قائل هستند:

عشقهای جنسی و جسمانی ، و عشقهای روحانی ، و می‏گویند زمینه عشق روحانی در همه افراد بشر وجود دارد.

نظر ما در طرح مسأله عشق بیشتر به آن تمایلی است که عاشق به فنای در معشوق پیدا می‏کند که ما آن را " پرستش " می‏نامیم. این هم چیزی است‏ که با حسابهای مادی جور در نمی‏آید.

نظریه سوم
نظریه سومی وجود دارد که خواسته جمع کند میان دو نظریه ، آن نظریه‏ دیده است که در " عشق " احیانا کیفیاتی پیدا می‏شود که با جنبه ‏های جنسی‏ سازگار نیست یعنی وابسته به غلیان ترشحات جنسی نیست که دائر مدار آن‏ باشد، چون امر جنسی مثل همان گرسنگی است ، گرسنگی یک حالت طبیعی است ، وقتی که بدن احتیاج به غذا پیدا کند و یک سلسله ترشحات بشود گرسنگی‏ هست و اگر چنین نباشد نیست ، در احتیاج جنسی هم همین طور است ، وقتی‏ که این احتیاج مادی باشد ، در هر حدی که ترشحات باشد هست و اگر نه‏ نیست ، ولی " عشق " تابع این خصوصیات نیست ، از این رو اینطور گفتند که عشق از نظر مبدأ ، جنسی است ولی از نظر منتها و کیفیت ، غیر جنسی‏ است ، یعنی به طور جنسی شروع می‏شود، اولش شهوت است ولی بعد تغییر کیفیت و تغییر حالت می‏دهد و در نهایت امر تبدیل به یک حالت روحانی‏ می‏شود.

ویل دورانت این مورخ معروف فلسفه در کتاب لذات فلسفه بحثی درباره‏ عشق کرده است . او همین نظریه را انتخاب می‏کند و نظریه فروید را طرح و رد می‏کند . او می‏گوید:

حقیقت این است که عشق بعدها تغییر مسیر و تغییر جهت و حتی تغییر خصوصیت و تغییر کیفیت می‏دهد ، یعنی دیگر از حالت جنسی بطور کلی خارج می‏شود.
او اساس نظریه فروید را صحیح نمی‏داند.

سخن ویلیام جیمز

ویلیام جیمز در کتاب دین و روان می‏گوید: به دلیل یک سلسله تمایلات‏ که در ما هست که ما را به طبیعت وابسته کرده است، یک سلسله تمایلات‏ دیگری هم در ما وجود دارد که با حسابهای مادی و با حسابهای طبیعت جور در نمی‏آید و همین تمایلات است که ما را به ماوراء طبیعت مربوط می‏کند، که‏ توجیه و تفسیرش همان است که حکمای اسلامی کرده‏اند و معتقدند که این‏ حالت فنایی که عاشق پیدا می‏کند در واقع مرحله تکامل اوست، این فنا و نیستی نیست، اگر معشوق واقعی‏اش همین شی‏ء مادی و جسمانی می‏بود، فنا و غیر قابل توجیه بود که چطور یک شیی‏ء به سوی فنای خودش تمایل پیدا می‏کند؟

ولی در واقع معشوق حقیقی او یک واقعیت دیگر است و این ( معشوق ظاهری‏ ) نمونه‏ای و مظهری از اوست و این در واقع با کاملتر از خودش و با یک‏ مقام کاملتر متحد می‏شود و به این وسیله این نفس به حد کمال خودش می‏رسد .

سخن راسل
غربیها اینگونه عشقها ( عشق روحانی ) را عشقهای شرقی می‏نامند و حتی تقدیس هم می‏کنند. برتراند راسل در کتاب زناشویی و اخلاق می‏گوید:

" ما امروزیها حتی در عالم تصور نمی‏توانیم روحیه آن شاعرانی را که در اشعارشان از فنای خود سخن می‏راندند بی آنکه کوچکترین التفاتی از محبوب‏ بخواهند درک بکنیم . "

می‏خواهد بگوید که ما معمولا در عشقهایی که خودمان سراغ داریم عشق را وسیله‏ای و مقدمه‏ای برای وصال می‏دانیم. ( در این زمینه جمله‏های زیادی‏ دارد. ) می‏گوید در عشقهای شرقی اساسا عشق وسیله نیست و خودش فی حد ذاته هدف است، و بعد خیلی هم تقدیس می‏کند، می‏گوید این عشقهاست که‏ به روح انسان عظمت و شکوه و شخصیت می‏دهد.

احسان خواجه امیری -  برای اولین بار و به صورت اختصاصی از اینجا

 

 < آهنگ بم  >

 

www.marshal-modern.net

 

توضیحات: آهنگ جدیدی از احسان خواجه امیری است که برای شهر بم خونده .مطمئن باشید برای اولین بار و به صورت اختصاصی دارم برای دانلود میزارمش و فکر نکنم کسی این آهنگ رو حتی شنیده باشه. به هر حال آهنگ زیباییست و به سبک پاپ سنتی اجرا شده. دانلود کردنش ضرر نداره  

 

مدت زمان: ۷:۱۰

 

حجم فایل:  ۶.۵۹ MB

 

 برای دانلود این فایل به صورت mp3 و با کیفیت ۱۲۸ kbps روی دانلود کلیک کنید

 

 

" بنام او که یادش در دل ترنم زیباترین نغمه های عاشقانه است"

با تمام حضور سلامت میکنم ,
                 با تمام وجود تمنایت ,
                        با تمام غرور نگاهت ,
                                  با تمام سرور صدایت ,
                                             و با تمام شکوه یادت ؛

-ای تنها سلام من ,
ای تنها مراد دل پر سودای من ,
ای سلیس ترین سلام عالم معنا ,
ای عزیزترین غایب پر نشان آشکار ,
ای "قریب" ترین "غریب" ولایت انسان ,
ای عظیم ترین شکوه قلب مشتاقان ,
ای پرفروغترین شبچراغ دل بیداران ,
ای غوغاترین سکوت این آشفته بازار ,
ای آزاد ترین پرواز قناری در قفس مانده,
ای قشنگترین نگاه یک کودک معصوم به گل سرخ ,
ای فریادترین تنهایی یک عاشق ,
ای انتهاترین بی انتهای جاده تنهایی ,
ای ویرانگرترین بانی قلوب دلسوختگان ,
ای طبیب ترین مریض لاعلاج عشق ,
ای بیدارترین زمستان زمزمه ترانه های جدائی ,
ای هوشیارترین تصویر مستی عشق ,
ای تنهاترین تنهای بی نیاز ,
ای فائق ترین حاکم سرمست وادی دل ,
ای زلالترین جاری این رود بی آرام ,
ای خرم ترین خرابه آبادی دل تنها ,
ای سرور و مالک دشت بیکران دل ؛
                                                " ای خودآ "
*****************************************
تو که در هر جائی ! کجا پیدایت کنم ؟!
          در قلب کدام با سخاوت دور دست ؟!
          در دستان کدام گدای عاشق ؟! 
          در چشمان کدام منتظر بی پناه ؟!
          در دهان کدام شاعر گنگ پریشان ؟!
          ودر جای پای کدام رهگذر غریب ؟!
: اینها که
          همه بی سخاوتند ! ,
          همه سرشار از دنیایند ! ,
          همه در کنار معشوق خود هزار ناز و افاده دارند که به من افتاده و تنها ، پوزخند میزنند !,
          همه که قفل سکوت لعنت باری بر دهان کوبیده اند ! و
          همه که ساکن شهر بی طلوع خویشند !
                 پس ؛
                          تورا از که بپرسم؟! پس از چه کسی وصف خیالت را بشنوم؟!
تورا به کرامتت , به وسعتت و به حرمتت که دیگر کسی نگه دارش نیست ! التماست میکنم کمی هوشیاری نصیبم کن ، 
دیگر جای هیچ رنگی در دلم خالی نیست ! فریاد احتیاج بیرنگی میکنم ،
قلبم پیر شد از بس که مرد ! جوانی دل عطا کن .
زبانم خاموش شد از بس که بریده شد ! پس ؛ بگذار زمزمه عشقت در گوشم زنگ زند .
از بس بیهوده رفته ام ، از جایم تکان نخورده ام !
 کمکم کن نقاب از چهره ام برگیرم تا زیباتر ببینمت ، تا آئینه ها شکسته شوند
                         - دروغ این آئینه ها مرا در دره سوت کور امروز قرار داده .-
*****************************************
"خدایا ! وقتی مرا بخوانی ، به تو خواهم رسید .
در نام مطهرت ، سرور وصال نهفته است.
در عشق تو مرگ پایان می پذیرد.
آن که با کلامت زندگی کند ، هجوم تردیدها را فرو میگذارد و شب و روز کمر به خدمتت میبندد."

وقتی عاشق شوی راز دلت را گفته نتونی

وقتی عاشق شوی راز دلت را گفته نتونی
چقدر سخته خدايا
چقدر سخته خدايا
چقدر سخته خدايا
روز نوروز  بچينی گل سرخ
بر سر راه نگار خرج کنی
دلبرت بياد بپرسد کار کيست
تو براش گفته نتونی
چقدر سخته خدايا
چقدر سخته خدايا
تو براش گفته نتونی
دلبرت خنده کند  با  ديگران
تو بسوزی و  براش گريه کنی
دلبرت بياد  بپرس چرا
تو  براش گفته نتونی
چقدر سخته خدايا
چقدر سخته خدايا
دلبرت سفر کنه تنها  بشی
مثل ماهی ها از آب جدا بشی
مجنون شوی تباه شوی
تو  به  کس گفته نتونی
چقدر سخته خدايا
چقدر سخته خدايا
وقتی عاشق شوی راز دلت را گفته نتونی
وقتی عاشق شوی راز دلت را گفته نتونی

عوامل ريزش مو
 
استفاده نادرست از لوازم آرايشي مو، مراقبت نادرست از مو : بسياري از مردان و زنان از مواد شيميايي بر روي موي سرشان استفاده مي کنند مانند رنگ ها، سفيد کننده ها، مقاوم کننده ها و فرهاي دائمي. اگر اين وسايل به درستي مورد استفاده قرار نگيرند به ندرت به مو آسيب مي رسانند.
در هر حال اگراستفاده از اين مواد بسيار زياد و  به دفعات باشد مي تواند مو را ضعيف و شکننده کند. اگر اين مواد به مدت طولاني  بر روي موي سر بماند نيز مي تواند مو را ضعيف و شکننده کند. اگر دو کار همزمان بر روي مو صورت گيرد يا اگر مويي را که قبلا سفيد شده دوباره سفيد کنيد به مو آسيب مي رساند. اگر مو به واسطه استفاده از اين گونه مواد شيميايي شکننده شود بهتر است استفاده از اين مواد را متوقف کرده تا موي شما رشد دوباره اي کرده و تقويت شود.  در آرايش هاي مو مانند دم اسبي کردن يا بافتن که مو کشيده مي شود نبايد خيلي محکم مو را کشيد و بست. مدل مو را بايد با مدلهاي مويي که آرامتر و شل تر مو را نگه مي دارند يک در ميان عوض کرد تا به مو آسيب نرسد. کشيدن دائمي مو باعث  ايجاد کم مويي مخصوصا در اطراف حاشيه پوست سر مي شود.

 شامپو کردن، شانه زدن يا برس کشيدن مي تواند با شکستن مو به آن آسيب برساند. استفاده از کرمها و يا شامپوهاي نرم کننده مو پس از شامپو زدن، مو را نرمتر کرده و شانه کردن مو را راحت تر مي کند. وقتي که مو خيس است شکننده تر است. از خشک کردن مو با حوله و به شدت، شانه زدن و برس کشيدن به سختي و خشونت بايد جدا خودداري کرد. ديگر از قانون 100 بار برس کشيدن پيروي نکنيد چرا که به موي شما آسيب مي رساند. در عوض از شانه هاي دانه درشت با فاصله زياد و برسهايي با سرهاي نرم و ملايم استفاده کنيد.
 
وضع حمل (زايمان): هنگاميکه يک خانم باردار است بيشتر موهاي او رشد می کند. به هر حال پس از وضع حمل موها وارد دوره استراحت چرخه مو مي شوند. بعضي از خانمها در طي 2 تا 3 ماه متوجه ريزش موهايشان ميشوند. اين ريزش ممکن است از يک تا شش ماه طول بکشد، اما بالاخره برطرف خواهد شد.  تب بالا، عفونت شديد، آنفولانزاي شديد: بيماري ها نيز مي توانند باعث شوند مو در مرحله استراحت قرارگيرد. شخص ممکن است 4 هفته تا 3 ماه پس از تب بالا،
بيماري سخت ياعفونت با ديدن ريزش شديد مو شوکه شود. اين ريزش مو معمولا خود به خو برطرف مي شود.
بيماري هاي تيروئيد: هر دو نوع کم کاري و پرکاري غده تيروئيد مي تواند ايجاد کم مويي نمايند. پزشک شما مي تواند با انجام تست هاي آزمايشگاهي بيماري تيروئيد شما را تشخيص دهد. ريزش مو (کم مويي) به همراه بيماري تيروئيد مي تواند با روش درماني صحيح برطرف شوند.
 
کمبود پروتئين در رژيم غذايي: بعضي از مردمي که به رژيم هاي شديد و سخت غذايي رو مي آورند که ميزان پروتئين آن کم است يا داراي عادات غذايي که شديدا آنرمال هستند مي باشند ممکن است دچار سوءتغذيه پروتئين شوند. بدن با رفتن به مرحله استراحت در رشد مو، پروتئين را در بدن ذخيره مي کند در نتيجه رشد مو دچار اختلال خواهد شد. ريزش موي بسيار شديد در سر، 2 تا 3 ماه بعد اتفاق خواهد افتاد و  موها به آساني از ريشه کنده مي شوند. اين وضعيت مي تواند با خوردن مقدار کافي از پروتئين برطرف شود.
 
درمان هاي دارويي:  بعضي تجويز داروها ممکن است ريزش موي موقتي را سبب شوند. مثلا داروهايي که براي بيماري هاي زير مورد استفاده قرار مي گيرند:  نقرس، آرتروز، افسردگي، فشار خون بالا، رقيق کننده خون، مصرف مقادير زياد ويتامين A هم مي توانند باعث ريزش
مو شوند.
درمان هاي سرطان: بعضي از روشهاي درمان سرطان بر روند تقسيم سلولها در سلولهاي مو تاثير گذاشته و آن را متوقف مي نمايد. مو ها نازک مي شوند و به محض خروج از پوست سر مي شکنند. بيماران حتي ممکن است 90 درصد از موي سر خود را از دست بدهند. البته مو ها پس از اتمام دوره درمان دوباره رشد خواهند کرد.
 

مژده                                                                 مژده
 
یک خبربرای کسانی که قسط ازدواج دارند و نمی دونند که چگونه باید فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند، راه حل بسیارساده ای پیشنهاد می کنم امتحان کنید.
سه معیاررا درنظربگیرید:1) علاقه 2) عقل 3) علاقه.
 
 علاقه: در این مرحله قبلا ا زهر گونه صحبت کردن باید ببینید که آیا دوست دارید با او زندگی کنید یا نه، البته قبل ازاینکه درمورد موقعیتهای شخصی او چیزی بدانید.(به قول خودمون ببینید درنگاه اول ازش خوشتون آمده یا نه)!!!
 
 عقل: دراین مرحله باید مسائل احساسی را کنار گذاشت و به دو مورد توجه داشته باشید: الف» فردی که می خواهید با اوزندگی کنید.  ب» خانواده  فرد مورد نظر.
دراین مرحله 70% به فرد مورد نظر بر می گردد و30% آن به خانواده ای که درآن بزرگ شده.
اگرازاین 100% که در نظر گرفته شده 70% کامل شد می توان او را برای زندگی آینده خود انتخاب کنید.
این خانم یا آقای که می خواهید با او زندگی کنید باید ویژگی های داشته باشد که 70% مورد نظر ما را پر کند. این ویژگی ها عبارتند از: همسَر، همسِر،
همسیر، همِسیر، همسار.
1) همسر: باید ببینید مرد یا زن زندگی است یا نه. کسی هست که من می خواهم با او باشم.
2) همسر: همراز شما باشد، کسی باشد که بتوانید با او راحت درد دل کنید و تمام مسائلی که دردرون دارید بااو بازگو کنید.(به قول خودمون دهانش چفت داشته باشد).
3) همسیر: کسی باشد که ازنظراقتصادی به هم نزدیک باشندوشکاف عمیقی
از نظراقتصادی بین آنها نباشد.( دراین مورد بیشترین توصیه ای که شده به
آقایان بوده، منظور این است که اگر دختری را برای آینده خود می خواهید انتخاب کنید، از نظر مالی از شما پایین تر یا در همان سطح شما باشید).
4) همسیر: کسی باشد که شما احتمال می دهید که شما را در مواقع سختی و زمانی که نیازبه او دارید تنها نخواهد گذاشت( رفیق بین راه نباشد واحساس کنید که می توانید در هر مرحله از زندگی روی او حساب کنید). در این مرحله به لیست کردن تمام مواردی که برایتان مهم هست و دوست دارید
در او وجود داشته باشد بپردازید منظور مسائل شخصی هست.
5) همسار: همخانه و یکی بودن. کسی باشد که فکر میکنید می توانید با اوزیریک سقف زندگی کنید و می خواهید برای زندگی درکنارتان قبولش کنید.
 
موردی که شاید کمتر به آن توجه می کنید خانواده فرد می باشد هیچگاه نگویید خانواده چندان مهم نیست چون کسی که می خواهید انتخابش کنید درآن خانواده بزرگ شده است، مخصوصا درمورد دخترخانمها، فکر کنم شنیدین که می گن" مامانو ببین دخترو بپسند"!!.
 
علاقه: بعد ازبررسی این مسائل دوباره به علاقه بازمی گردیم، آیا دوستش
دارم یا نه ( او همان شاهزاده قصه های منه؟؟ )
اگه جواب بله بود « مبارکه».

 

ده جمله برای به دست آوردن دل خانم ها
 
 
 
چیزهایی هست که هر مردی لازم است درباره شریک عاطفیش از آنها مطلع باشد. مثل این که چه حرفهایی باعث خوشحالی دوست دخترش یا نامزدش یا همسرش می شود. دخترها هیچ وقت از شنیدن تمجید سیر نمی شوند و اگر مردها این خواسته خانم ها را برآورده کنند، در عوض بیشتر از سوی آن خانم مورد توجه قرار می گیرند. ده جمله ای که اکثر دختران عاشق شنیدنش هستند از این قرار هستند؛ «عزیزم امروز روز خوبی داشتی؟». «واقعا تو چقدر خوشگل و لوندی». «درباره این موضوع چه احساسی داری؟». «می دونستی تو از سایر دوستانت خیلی خوشگلتری؟». «تو واقعا خیلی باهوش و زرنگی». «می خواهم همه عمرم با تو باشم». «تو بهترین دوست منی». «تو در آینده یک مادر ایده آل می شوی». «تو زندگی منو کامل می کنی».

 

 

من اگر اشک به دادم نرسد می شکنم

اگر از یاد تو یادی نکنم می شکنم

بر لب کلبه ی محصور وجود

من اگر دراین خلوت خاموش سکوت 

اگر از یاد تو یادی نکنم می شکنم

اگر از هجر تو آهی نکشم

تک و تنها به خدا می شکنم 

من همون جزيره بودم خاکی و صميمی و گرم

واسه عشقبازی موجا قامتم يه بستر نرم

يه عزيز دردونه بودم پيش چشم خيس موجا

يه نگين سبز خالص روی انگشتر دريا

تا که يک روز تو رسيدی توی قلبم پا گذاشتی

غصه های عاشقی رو تو وجودم جا گذاشتی

زير رگبار نگاهت دلم انگار زيرورو شد

برای داشتن عشقت همه جونم ارزو شد

تانفس کشيدی انگار نفسم بريد تو سينه

ابر و باد و دريا گفتن حس عاشقی همينه

اومدی تو سرنوشتم بی بهونه پا گذاشتی

اما تا قايقی اومد از منو دلم گذشتی

رفتی با قايق عشقت سوی روشنی فردا

من و دل اما نشستيم چشم به راهت لب دريا

ديگه رو خاک وجودم نه گلی هست نه درختی

لحظه های بی تو بودن ميگذره اما به سختی

دل تنها و غريبم داره اين گوشه ميميره

ولی حتی وقت مردن باز سراغ تو ميگيره

ميرسه روزی که ديگه قعر دريا می شه خونم

اگر كلمه دوستت دارم قيام عليه بندهاي ميان من و توست

اگر كلمه دوستت دارم نمايشگر عشق خدايي من نسبت به توست

اگر كلمه دوستت دارم راضي كننده و تسكين دهنده قلبهاست

اگر كلمه دوستت دارم پايان همه جدايي هاست

اگر كلمه دوستت دارم نشانگر اشتياق راستين من نسبت به توست

اگر كلمه دوستت دارم كليد زندان من و توست

پس با تمام وجود فرياد ميزنم

دنیای زيباي من دوستت دارم

 

دوستت دارم چون تنهاترين ستاره زندگي مني
دوستت دارم چون تنها ترين مصراع شعر مني
دوستت دارم چون تنها ترين فکر تنهايي مني
دوستت دارم چون زيباترين لخظات زندگي مني
دوستت دارم چون زيباترين روياي خواب مني
دوستت دارم چون زيباترين خاطرات مني
دوستت دارم چون به يک نگاه عشق مني

fairyright1mm.giffairyleft0da.giffairyright1mm.giffairyleft0da.giffairyright1mm.giffairyleft0da.giffairyleft0da.gif

 کاش مي شد قلب ها آباد بود !
کينه و غمها به دست باد بود !

 کاش مي شد دل فراموشي نداشت !
نم نم باران هم آغوشي نداشت !

 کاش مي شد کاش هاي زندگي !
گم شوند پشت نقاب بندگي !

 کاش مي شد کاش ها مهمان شوند !
در ميان غصه ها پنهان شوند ! 

 کاش مي شد آسمان غم گين نبود !
رد پاي قهر و کين رنگين نبود !

 کاش مي شد روي خط زندگي !
با تو باشم تا نهايت سادگي

fairyright1mm.giffairyleft0da.giffairyright1mm.giffairyleft0da.giffairyright1mm.giffairyleft0da.giffairyleft0da.gif

 

 
 

از عذاب رفتن تو می سوزم تو اوج غربت

       واسه ی بودن با تو ندارم یه لحظه فرصت

       اینجا اشک تو چشامو به کسی نشون ندادم

       اگه بشکنه غرورم خم به ابرو نمیارم

       وقتی نیستی هر چی  غصه است تو صدامه

تنهايي را دوست دارم زيرا بي وفا نيست ...

تنهايي را دوست دارم زيرا عشق دروغي در آن نیست

تنهايي را دوست دارم زيرا تجربه کردم ...

تنهايي را دوست دارم زيرا خداوند هم تنهاست ...

تنهايي را دوست دارم زيرا.... در کلبه تنهايي هايم در

 انتظار خواهم گريست و انتظار

کشيدنم را پنهان خواهم کرد

                            تو یه قلب پاک می خواستی ایناهاش

                            عاشقو هلاک می خواستی ایناهاش

 

 

 

هرکسی اومد پیشم یه ذره جاتو نگرفت

هیچ ادایی جای اون ناز و ادات ونگرفت

پیش هر نقاشی رفتم تو رو نقاشی کنه

روی هر بومی کشید رنگ چشا تو نگرفت

این هم ویدیو بسیار زیبای پویا و محمد به نام حالا بهتر شعر این آهنگ از بابک جهان بخش هست.حتما دانلود کنید!
به همراه آهنگ این ویدیو
 

سلام به همه دوستان
عکس هايی که ميبينيد کاردستی هايی است که با کاغذ و چسب و هر کدوم با يه موضوع و عنوان خاص ساخته شده
 اميدوارم که خوشتون بياد
 
Image hosting by TinyPic
 
ماهیگیر
 
Image hosting by TinyPic
 
رودخانه
 
Image hosting by TinyPic
 
از تولد تا مرگ
 
Image hosting by TinyPic
 
فرشته
 
Image hosting by TinyPic
 
Image hosting by TinyPic
 
ارواح
 
Image hosting by TinyPic
 
پرنده مرده
 
 
Image hosting by TinyPic
 
 
 
Image hosting by TinyPic
 
آرزوی محال
 
Image hosting by TinyPic
 
Image hosting by TinyPic
 
لباس عروس
 
Image hosting by TinyPic

 

ای کاش میدونست که خیلی دوسش دارم 

یه عشق کهنه 

یه دل که  عاشق

امان از این  همه  فاصله

هیچ تنهایی بیشتر  از  دوریش  دلهو   نمی سوزونه 

ای  کاش  اونم  یه روز که خیلی  دور نباشه  منو  دریابه

و خدايي كه در اين نزديكي است...

دعا کنیم همه عاشقا به هم برسند و خوشبخت بشند

راستی فقط به خود تو میگم : میخوام با سرعت بهت برسم   

چشمانت به من اميد ميدهد مريم

 

تو كيستي كه من اينگونه بي تو بي تابم

 
شب از هجوم خيالت نمي برد خوابم


تو كيستي كه من از موج يك تبسم تو

 
بسان قايق سرگشته روي گردابم

مريم   تنها آرزوم رسيدن به توست

 به چه کسی باید گفت

                                          که با تو خوشبخت ترینم 

ای کاش باز هم کسی اشکهایم را نبیند

                                     تنها با خاطراتم خوشم 

 سلام ! یه کتاب خوندم به اسم " نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان "  خیلی لذت بردم .درباره خدابانوانی که از اسطوره های یونانی اند و در وجود همه زن ها وجود دارند صحبت کرده بود .
 
خدایان و خدابانوان در کوه المپ  زندگی می کردند که رومیان هم آنان راپرستش می کردند .معروف ترین آنها دوازده تن بودند : شش خدا به نام های زئوس ( یا همان ژوپیتر ، خدای خدایان ) ، پوسیدان ، هیدیز ، آپولو ، آرس ، هفستیس و شش خدابانو به نام های : هستیا ، دیمیتر ، هرا ، آرتمیس ، آتنا و آفرودیت  . بعدها دیونیسس( خدای شراب ) جای هستیا راگرفت و نسبت هفت به شش شد .
پرسفون  (دختر دیمیتر )هم اسطوره اش در پیوند با دیمیتر است .
 
خلاصه  ، هفتا خدابانو به سه دسته تقسیم میشن  .
خدابانوان باکره ، خدابانوان آسیب پذیر  و خدابانوان کیمیاگر ( متحول کننده ) .
در گروه اول : آرتمیس ، آتنا و هستیا جای دارند که مظهر استقلال و خودبستگی اند
در گروه دوم : هرا ، دیمیتر و پرسفون که مظهر نقشهای سنتی زنان اند
و در گروه سوم : فقط آفرودیت که خدابانوی عشق و زیبایی است .
 
***************************
آرتمیس : خدابانوی شکار و طبیعت وحشی
نام رومی او دیاناست . نخستین فرزند متولد شده زئوس وخواهر دو قلوی آپولو (خدای خورشید ) بود . مادرش لیتو ( خدابانوی طبیعت بود ).
لیتو هنگام زایمان با موانع زیادی روبرو بود و هیچ کس او را پناه نمی داد .سرانجام در
جزیره ای پناه برد و آرتمیس را به دنیا آورد . آرتمیس به محض تولد به مادر در زایمان
 پر درد آپولو کمک کرد به همین علت خدابانوی زایمان و تولد و یاور دردمندان به شمار می آید .

 

ویژگی های زن آرتمیسی: زنی غیرسنتی فاقد حس ترحم است و فاصله گیری عاطفی دارد و متوجه احساسات انسانهای اطراف نمی شود. دارای خشم ویرانگر و زندگی پر تحرکی هستند و همیشه مدافع حقوق زنان است . محدودم نکنید و به من نچسبید از جمله شعارهای اویند .او لج باز ، کله خر (من عيناْ جملات را ذکر می کنم) و دختری عاری از زنانگی ست . دارای ذهنیت : من خود قادرم از پس کارهایم برایم  ٬ است .
 
***************************
آتنا : خدابانوی عقل و مهارت و حافظ  شهر آتن
در میان رومی ها به مینروا معروف است . متیس ، اولین همسر رسمی زئوس ، خدابانوی اقیانوس و نماینده عقل و دانایی بود .وقتی متیس آتنا را حامله بود ، زئوس با نیرنگ او را بر آن داشت که کوچک شود سپس بلعید و با این کار در سرنوشت خود دست برد و خصایص متیس را ازآن خود کرد.آتنا در هیئت زنی بالغ با زره طلایی برتن و نیزه ای در دست و نعره ای خصمانه  از سر پدر بیرون آمد.او یک جنگجو بود ونزدیکترین المپی به زئوس و از نظام پدر سالاری دفاع می کرد . او خدابانوی حرفه ، صنعت ، بافندگان ، سفالگران و خیاطان بود .هدیه خاص او به آتن درخت زیتون بود .در اسطوره آتنا خدابانوی بی مادر بود که از داشتن تنها ، پدر به خود می بالید .
ویژگی های زن آتنایی : دارای شخصیتی استوار و اجتماعی ، قدرتمند ، میانه رو ، منکر احساسات ، نیازمند تحصیل علم ، حامی حقوق مردسالاری ، واضح اندیش ، دارای تمرکز حواس ، اغلب فکر می کنند بیشتر دخترها احمق و لوس اند ، معمولا دوستان نزدیک مونث ندارند ، مخالف مسائل حمایتگر از زنان.غالباً مادر را حقیر می شمارند.زن آتنایی در رسیدن به هدف دو پرسش " چگونه؟ " و" آیا به نتیجه می رسد" را مطرح می کند و برای رسیدن به مقصود و شکست حریفان حتا حاضر است اصول اخلاقی را زیر پا گذارد.
 
***************************
هستیا  : خدابانوی آتشکده و معابد
اولین فرزند ریا و کرونوس بود . خواهر ارشد نسل اول المپیها و خاله و عمه نسل دوم .ناشناخته ترین المپی زمان خود بود .نماد صوری او دایره بود و نخستین معابد و آتشکده ها نیز مدور بودند. بدون حضور او هیچ خانه و معبدی تقدس پیدا نمی کرد . آفرودیت ، پوسیدان ( خدای آبها ) و آپولو ( خدای آفتاب )را برآن داشت که دلباخته هستیا شوند ولی او دست رد به سینه آنها زد و بر باکرگی وفادار ماند . زئوس به جای هدیه ازدواج ، امتیازجایگاه داشتن در قلب خانه را به او داد . هستیا را غالباً هم ردیف هرمیس یا همان مرکوری ( خدای پیام رسانان ) می دانند . او فراهم آورنده فراوانی و زاد و ولد و نگهبان و مسئول حفاظت خانه از نیرو های شیطانی بود .

ویژگی های زن هستیایی : در کمال گمنامی بدون مزاحمت برای دیگران به عبادت و حفظ آداب روحانی می پردازند. از کشمکشهای رقابت جویانه به دور است . هویت برایش چندان مفهومی ندارد . رها از امیال روزمره ، آسوده از کردار و رنجها ، محصور شده از حسی از متانت ، چون نوری متحرک و ساکن ، تصویری از زن خردمند ، منزوی ، آرام ، وفادار، بردبار ، استوار .
 
***************************
 
هرا  : خدابانوی زناشویی ، وفادار به عهد و پیمان و همسر
فرزند ریا و کرونوس بود و مانند چهار خواهر و برادر دیگرش به محض تولد به وسیله پدر بلعیده شد . ملکوتی ، زیبا و باشکوه ، همسر زئوس که برادر خود بود شد . زئوس برای رسیدن به هرای باکره خود را تبدیل به پرنده نحیف و لرزانی کرد و هرا با یک نگاه دلش به رحم آمد و برای گرم کردن ، او را به سینه فشرد . در این لحظه زئوس نقابش را برکشید . هرا تا زمانی که قول ازدواج را از او نگرفت در برابر حرکات عاشقانه او مقاومت کرد . ماه عسل شان سیصد سال طول کشید اما پس از بازگشت از ماه عسل زئوس به بلهوسی های خود ادامه داد . او قبل از هرا شش زن دیگر داشت و بارها به او خیانت کرد .اما خشم هرا هیچ گاه متوجه شوهر خیانتکار خود نبود بلکه زن رقیب ( که در اکثر مواقع قربانی تجاوز یا اغواگری زئوس شده بود ) یا فرزندان دیگر زئوس و یا اطرافیان بی گناه را هدف قرار می داد .

 

ویژگی های زن هرایی : نمودارتمایلات زن به وصلت و زناشویی است .در نظرش زندگی بدون وصلت با مرد ناقص است . وفادار  به عهد و پیمان زناشویی .کینه توز ، حسود ، شوهرش بر هر کس دیگر تقدم دارد و مغرورانه حلقه اهدایی نامزد یا دوست پسرش را به دست می کند یا آن را در زنجیری کرده به گردن می آویزد . تحصیلات و شغل جایگاه ثانوی دارد . نیازها و امیال شوهرش بر نیازهای خود تقدم دارد . اگر ازدواج نکرده باشد ملاقات مردان مجرد مهمترین مساله اوست و به خاطر قرار با یک مرد قرار های قبلی با دوستان زن خود را بهم می زند و به محض ازدواج رابطه با دوستان مجرد خود را قطع می کند.
 
***************************
دیمیتر  : خدابانوی غلات ، روزی دهنده و مادر
دومین کودک ریا و کرونوس بود که بلعیده شد و چهارمین همسر رسمی برادرش زئوس بود . پرسفون دختر دیمیتر در چمنزاری مشغول چیدن گل بود که زمین زیر پایش دهان باز کرد و هیدیز( پیام آور مرگ) با ارابه طلایی او را به اعماق زمین برد . زئوس فریادهای او را نشنید ولی دیمیتر شنید و به جستجویش شتافت  . نه شبانه روز به دنبال دخترش از آب و خشکی گذشت . نپتون ( خدای آبها ) دیمیتر را می بیند و به او حمله می کند . دیمیتر برای فرار از دست او ، خودش را به شکل اسبی در می آورد و وارد گله اسبان می شود . نپتون متوجه مکر او می شود و او هم به شکل اسبی در می آید و وحشیانه به او تجاوز می کند .
تجاوز به پرسفون ( دختر ديميتر ) از طرف زئوس تصویب شده است . دیمیتر از المپ بیرون می آید ودر معبدی در سوگ دختر ربوده شده اش می نشیند و باعث خشک سالی و قحطی می شود . بلاخره زئوس به هیدیز فرمان می دهد که پرسفون را برگرداند قبل از بازگشت هیدیز چند دانه انار به پرسفون می دهد و با این کار پرسفون مجبور است تا یک سوم هر سال را نزد هیدیز بگذراند .

 

ویژگی های زن دیمیتری : نمونه کامل مادر است . دارای میل به مهرورزی ، بخشایش ، ایثار، استقامت و دارای میل وافر به بچه دارشدن است . به فرزندان خود بیشتر از هر چیز دیگر افتخار می کند. با بزرگ شدن بچه ها ترسی در او پیدا می شود . از اینکه باید او را ترک کنند در هراس است و فکر می کند می خواهند فرزندانش را بربایند بنابراین نمی خواهد فرزندانش یک لحظه از جلوی چشمانش دور شوند .
***************************
پرسفون : دوشیزه و ملکه جهان زیرین
او از جمله دوازده المپی اصلی نبود اما نقش محوری در اسراری که از جهان زیرین برای یونانی ها آورد داشت .او خدابانویی بلند بالا ، زیبا و جوان بود در جایگاه ملکه جهان زیرین . او خدابانوی بالغ است که بر گستره ارواح مردگان نظارت دارد و راهنمای زنده هایی است که به آن دیار سفر می کنند و به هر آنچه می خواهند دست پیدا می کنند .
جهان زیرین کنایه ای است از لایه های عمیق روان آدمی . گستره ای که خاطرات و عواطف گذشته در آن مدفون شده است ( ضمیر ناخودآگاه فردی ) ونیز فضایی است که تصاویر ، الگوها ، غرایز و احساسات کهن نمونه ای و جمعی بشر در آن انباشته شده است (ضمیر ناخودآگاه جمعی )

 
 

ویژگی های زن پرسفونی : زنی است که تمایل به فاعل بودن ندارد بلکه تحت تاثیر اعمال دیگران است . او هنوز خود را نمی شناسد و از توانایی هایش بی خبر است . بسیار سازش کار است . از نظر زن پرسفونی ازدواج همانا ربوده شدن بدست هیدیز ، پیام آور مرگ است . هیچ گاه تمایلی به رابطه جنسی نشان نمی دهد و پس از ازدواج او فکر می کند با هر رابطه ای شوهرش قصد تجاوز به او را دارد و از این مساله بسیار رنج می برد . فریب ، دروغ و حیله گری از جمله مشکلات بالقوه شخصیتی زنان پرسفونی است . به خاطر حس ناتوانی و وابستگی به دیگران آنها یاد می گیرند که از راههای غیر مستقیم به خواسته های خود دست یابند و این کار را گاه با فرصت طلبی و گاه با تملق و چاپلوسی آنجام می دهند . به جای صداقت و رویارویی با دیگران یا فقط بخشی از واقعیت را می گویند و یا کاملاً به دروغ متوسل می شوند . آنان دارای مشکل خودشیفتگی نیز هستند . زن پرسفونی که زندگی اش محدود و تحت نفوذ اشخاصی است که می خواهند او را به خود وابسته نگاه دارند ، مستعد ابتلا به افسردگی ست  . بسیاری از اوقات برای رهایی از دخالت های والدین به دنیای درون پناه می برند و در رویا هر جا هستند جز در خانه و با آن آدمها .